• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • Zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

Koszyk

Dodano produkt do koszyka

Zostań architektem oprogramowania

ebook

Zostań architektem oprogramowania

Michael Keeling

Zostań architektem oprogramowania to idealne wprowadzenie do architektury oprogramowania dla programistów, którzy są gotowi rozwijać swoje umiejętności projektowe.
Jeśli jesteś zupełnie nowy w projektowaniu architektury oprogramowania, ta książka jest doskonałym wprowadzeniem do tego tematu. Zaczniesz od podstaw i przejdziesz przez elementarne zasady, które należy znać, aby móc stać się architektem oprogramowania. Jeśli jesteś programistą, który już coś wie na temat architektury, ta książka pomoże ci uporządkować myśli. Jeśli jesteś już zaś architektem oprogramowania, ta książka da ci świeże spojrzenie na to, jak poprowadzić swój zespół. Nacisk na podstawy w tej książce przygotuje cię do nauczania i mentorowania dzisiejszym programistom – architektom jutra – aby mogli w pełni uczestniczyć w procesie projektowania. Wspólne metody projektowania opisane w tej książce dadzą nowe techniki bezpiecznej i produktywnej współpracy z mniej doświadczonymi członkami zespołu podczas wspólnego projektowania systemu oprogramowania.
Praktyczne ćwiczenia, rzeczywiste scenariusze i praktyczne narzędzia do podejmowania decyzji sprawią, że zdobędziesz doświadczenie potrzebne do zostania pewnym architektem oprogramowania.
Opinie: Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.


Cena: 99.00  brutto

Dlaczego kupują u nas inni ? :
1.  Chroń drzewa! używane i elektroniczne książki są dobre
2.  Możliwość zamówienia emailem wieszcz.pl@wieszcz.pl
3.  Możliwość złożenia zamówienia SMSem 537-472-622
4.  Dobra opinia Google zobowiązuje 4.5/5 Sprawdź>>>
5.  Upominek gratis do każdego zamówienia fizycznego
6.  Możliwość zwrotu zamówienia fizycznego do 30 dni
7.  Ubezpieczenie każdego zakupu do 300zł
8.  Najtańsza wysyłka już od 1,99 zł !
9.  Dobrze zabezpieczona przesyłka
10.Masz zbędne książki? Sprawdź>>>
11. Kontakt 24h Sprawdź>>>

Sprawdź nasze opinie 4.5/5 Sprawdź>>>

Ilość:
Gwarantujemy szybkie i bezpieczne zakupy:

Formy

Koszty dostawy:
  • Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt

Wszystkie pola są wymagane

Opis produktu

Tytuł
Zostań architektem oprogramowania
Autor
Michael Keeling
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Naukowe PWN
Tłumaczenie
Mariusz Rogulski, Magdalena Rogulska
ISBN
978-83-01-20856-1
Rok wydania
2019 Warszawa
Wydanie
1
Liczba stron
390
Format
epub, mobi
Spis treści
Podziękowania xi Przedmowa xiii Witamy xv Część I Wprowadzenie do architektury oprogramowania 1 1. Zostać architektem oprogramowania 3 Czym zajmują się architekci oprogramowania? 3 Czym jest architektura oprogramowania? 7 Zostańmy architektami w naszym zespole 11 Budowanie niesamowitego oprogramowania 13 Studium przypadku: Projekt Lionheart 14 Co dalej 15 2. Podstawy myślenia projektowego 17 Cztery zasady myślenia projektowego 17 Zastosowanie nastawienia projektowego 20 Myślenie, robienie, sprawdzanie 23 Co dalej 27 Część II Podstawy projektowania architektury 29 3. Opracowywanie strategii projektowania 31 Poszukiwanie satysfakcjonującego projektu 31 Decydowanie, ile zaprojektować na początku 33 Niech ryzyko będzie naszym przewodnikiem 37 Tworzenie planu projektowania 41 Projekt Lionheart: do tej pory... 43 Co dalej 43 4. Wczuwanie się w interesariuszy 45 Rozmawianie z właściwymi ludźmi 45 Tworzenie mapy interesariuszy 47 Odkrywanie celów biznesowych 50 Projekt Lionheart: do tej pory… 53 Co dalej 53 5. W poszukiwaniu wymagań istotnych dla architektury 55 Zawężanie możliwości projektowych za pomocą ograniczeń 56 Definiowanie atrybutów jakościowych 57 Poszukiwanie klas wymagań funkcjonalnych 63 Dowiedzmy się, co jeszcze wpływa na architekturę 65 Poszukiwanie potrzebnych informacji 66 Budowanie specyfi kacji ASR 67 Projekt Lionheart: do tej pory… 69 Co dalej 70 6. Wybór architektury (zanim ona wybierze nas) 71 Rozszerzamy, aby dostrzegać możliwości, zawężamy, aby decydować 71 Akceptowanie ograniczeń 74 Wspieranie pożądanych atrybutów jakościowych 76 Przypisywanie elementom funkcjonalnych obowiązków 82 Projektowanie z myślą o zmianach 84 Projekt Lionheart: do tej pory… 86 Co dalej 87 7. Tworzenie fundamentów z użyciem wzorców 89 Czym jest wzorzec architektoniczny? 89 Wzorzec warstwowy 91 Wzorzec porty i adaptery 92 Wzorzec potoki i fi ltry 93 Wzorzec architektury zorientowanej na usługi 95 Wzorzec publish-subscribe 97 Wzorzec współdzielonych danych 99 Wzorzec wielowarstwowy 100 Wzorzec centrum kompetencji 101 Wzorzec otwartego udziału 103 Wzorzec wielkiej kuli błota 104 Odkrywanie nowych wzorców 104 Projekt Lionheart: do tej pory… 105 Co dalej 106 8. Zarządzanie złożonością za pomocą sensownych modeli 107 Myślenie o architekturze 107 Projektowanie metamodelu 109 Wbudowywanie modeli do kodu 115 Projekt Lionheart: do tej pory… 120 Co dalej 121 9. Prowadzenie architektonicznych warsztatów projektowych 123 Planowanie architektonicznych warsztatów projektowych 123 Wybieranie odpowiednich działań projektowych 129 Zapraszanie właściwych uczestników 131 Zarządzanie grupą 133 Praca z rozproszonymi zespołami 135 Projekt Lionheart: do tej pory… 137 Co dalej 137 10. Wizualizacja decyzji projektowych 139 Przedstawianie architektury z różnych perspektyw 139 Rysowanie fantastycznych diagramów 146 Projekt Lionheart: do tej pory… 152 Co dalej 153 11. Opisywanie architektury 155 Opowiadanie całej historii 155 Dopasowywanie metody opisu do sytuacji 157 Szanowanie swoich odbiorców 161 Tworzenie widoków wokół potrzeb interesariuszy 165 Wyjaśnianie powodów naszych decyzji 167 Projekt Lionheart: do tej pory… 169 Co dalej 170 12. Karty oceny dla architektury 171 Ocenianie służy uczeniu się 171 Testowanie projektu 172 Prowadzenie warsztatów ewaluacyjnych 179 Oceniajmy wcześnie, oceniajmy często, oceniajmy w sposób ciągły 183 Projekt Lionheart: do tej pory… 188 Co dalej 189 13. Wzmacnianie architektów w zespole 191 Promowanie myślenia architektonicznego 191 Ułatwianie podejmowania decyzji i wspieranie rozwoju umiejętności 193 Stworzenie możliwości bezpiecznej praktyki 194 Delegowanie kompetencji projektowych 195 Wspólne projektowanie architektury 199 Projekt Lionheart: epickie podsumowanie 201 Co dalej 202 Część III Skrzynka narzędziowa architekta 203 14. Działania na rzecz zrozumienia problemu 205 Działanie 1. Wybór jednej rzeczy 206 Działanie 2. Mapa empatii 209 Działanie 3. Warsztaty cel-pytanie-metryka 213 Działanie 4. Wywiad z interesariuszami 216 Działanie 5. Lista założeń 219 Działanie 6. Sieć atrybutów jakościowych 221 Działanie 7. Miniwarsztaty atrybutów jakościowych 224 Działanie 8. Mad lib „punkty widzenia” 230 Działanie 9. Miara odpowiedzi sofi zmatu rozszerzenia 234 Działanie 10. Mapa interesariuszy 236 15. Działania w celu zbadania potencjalnych rozwiązań 239 Działanie 11. Personifi kacja architektury 240 Działanie 12. Architektoniczny fl ipbook 242 Działanie 13. Karty komponent-odpowiedzialność-współpracownik 246 Działanie 14. Mapa pojęć 251 Działanie 15. Dzielenie i zdobywanie 254 Działanie 16. Burza zdarzeń 259 Działanie 17. Grupowe postery 264 Działanie 18. Projektowanie karuzelowe 267 Działanie 19. Wspólna sesja przy białej tablicy 270 16. Działania służące osiągnięciu namacalności projektu 273 Działanie 20. Zapisy decyzji architektonicznych 274 Działanie 21. Architektoniczne haiku 277 Działanie 22. Diagram kontekstowy 279 Działanie 23. Lista najpopularniejszych haseł 281 Działanie 24. Tablica koncepcyjna 283 Działanie 25. Modularny diagram dekompozycji 286 Działanie 26. Odrzucone ścieżki 288 Działanie 27. Prototypowanie w celu zdobycia wiedzy lub podjęcia decyzji 290 Działanie 28. Diagram sekwencji 292 Działanie 29. Metafora systemowa 295 17. Działania służące ocenie możliwości projektowych 299 Działanie 30. Briefing architektury 300 Działanie 31. Przegląd kodu 303 Działanie 32. Macierz decyzyjna 307 Działanie 33. Obserwacja zachowania 310 Działanie 34. Pytanie-komentarz-potrzeba 313 Działanie 35. Burza ryzyk 316 Działanie 36. Sprawdzanie poczytalności 319 Działanie 37. Przegląd scenariusza 322 Działanie 38. Szkicowanie i porównywanie 327 D1. Biografie przedstawicieli społeczności 331 Bibliografia 333
Prezentacja wideo produktu: Zostań architektem oprogramowania

Pobierz fragment