ebook
Zarządzanie strategiczne w Policji. Teoria i praktyka
Dominik Hryszkiewicz, Paweł Suchanek
Niniejsze opracowanie naukowe jest interesującą propozycją wydawniczą, która z pewnością wzbogaci wiedzę w obszarze zarządzania strategicznego w instytucjach publicznych. Publikacja podejmując tak aktualną problematykę w odniesieniu do instytucji zajmującej centralne miejsce w systemie bezpieczeństwa wewnętrznego państwa może zainteresować osoby związane bezpośrednio z tym zagadnieniem, jak i czytelników z kręgu socjologii czy ekonomii. Autorzy w sposób przemyślany i metodologicznie dojrzały podejmują kwestię zarządzania strategicznego w odniesieniu do organizacji, jaką jest formacja mundurowa, zhierarchizowana i zorganizowana tak, aby skutecznie wypełniać swoją misję na terenie całego kraju. Zaletą niniejszej książki jest to, że ukazuje się ona w momencie, kiedy polska Policja stoi u progu gruntownych przemian zarówno w obszarze organizacyjnym, jak i prawnym. Za duży walor publikacji należy uznać oryginalność i innowacyjność podjętej problematyki. Dostrzegalny jest duży wkład autorów w zakresie możliwości zastosowania nowoczesnych narzędzi zarządzania strategicznego w instytucji publicznej, jaką jest Policja.
Opinie:
Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.
Wydawnictwo: Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie
Koszty dostawy:
- Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt
Opis produktu
- Tytuł
- Zarządzanie strategiczne w Policji. Teoria i praktyka
- Autorzy
- Dominik Hryszkiewicz, Paweł Suchanek
- Język
- polski
- Wydawnictwo
- Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie
- ISBN
- 978-83-7462-421-3
- Rok wydania
- 2014
- Liczba stron
- 212
- Format
- Spis treści
- Wstęp 5
1. Współczesne koncepcje zarządzania strategicznego 9
1.1. Pojęcie zarządzania strategicznego 9
1.2. Główne nurty w zarządzaniu strategicznym 19
1.3. Zasady zarządzania strategicznego 21
1.4. Typologia strategii zarządzania 23
1.5. Elementy zarządzania strategicznego 28
2. Analiza strategiczna 39
2.1. Pojęcie i zakres analizy strategicznej 39
2.2. Analiza otoczenia konkurencyjnego organizacji 45
2.3. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa 56
3. Planowanie strategiczne 71
3.1. Pojęcie i cechy planowania strategicznego 71
3.2. Metodologia planowania strategicznego 74
3.3. Uniwersalny model planowania strategicznego 77
3.4. Globalizacja procesu planowania strategicznego 81
3.5. Programowanie strategiczne 84
4. Zarządzanie strategiczne w Policji jako organizacji odpowiedzialnej
za bezpieczeństwo i porządek publiczny 89
4.1. Instytucja Policji na przestrzeni polskich dziejów 89
4.2. Model organizacyjny polskiej Policji 97
4.3. Otoczenie instytucji Policji100
5. Planowanie strategiczne w Policji 111
5.1. Dotychczasowy model oceny efektywności pracy polskiej Policji 111
5.2. Analiza strategiczna w polskiej Policji 176
5.2.1. Powstanie Biura Strategii Policji KGP 178
5.2.2. Raport końcowy Zespołu Zadaniowego V właściwego dla Biura Strategii Policji 185
5.3. Kryterium społeczne w modelu oceny efektywności pracy Policji — perspektywy zmian 192
Bibliografia 205