• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • Zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

Koszyk

Dodano produkt do koszyka

Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach. Metody, narzędzia, mierniki

ebook

Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach. Metody, narzędzia, mierniki

Dagmara Lewicka

Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach


W dobie gospodarki opartej na wiedzy właściwe zarządzanie kapitałem ludzkim nabiera szczególnego znaczenia dla rozwoju przedsiębiorstwa. Wiedza, kompetencje i postawy pracowników składają się na istotną część jego wartości. Autorka przedstawia tę problematykę zarówno od strony teoretycznej, jak i przez pryzmat badań empirycznych przeprowadzonych w polskich przedsiębiorstwach. Omawia najważniejsze problemy i wyzwania, przed którymi stają polscy menedżerowie i wskazuje pomocne w ich pracy narzędzia. Uwzględnia takie aspekty nowoczesnego zarządzania jak: konkurencyjność, innowacyjność, zarządzanie różnorodnością i zarządzanie wiedzą. W aneksie do książki Czytelnik znajdzie przykładowe ankiety wykorzystywane w zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz analizy przypadków zaczerpnięte z polskiej praktyki gospodarczej.


Praktyczny charakter książki i wnikliwa analiza badań empirycznych sprawiają, że praca jest wyjątkowo cenną pozycją na polskim rynku wydawniczym.


Książka adresowana jest do:


specjalistów z działów HRM,


doradców personalnych,


studentów zarządzania, doktorantów, kadry akademickiej,


uczestników szkoleń i treningów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi.
Opinie: Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.


Cena: 62.00  brutto

Dlaczego kupują u nas inni ? :
1.  Chroń drzewa! używane i elektroniczne książki są dobre
2.  Możliwość zamówienia emailem wieszcz.pl@wieszcz.pl
3.  Możliwość złożenia zamówienia SMSem 537-472-622
4.  Dobra opinia Google zobowiązuje 4.5/5 Sprawdź>>>
5.  Upominek gratis do każdego zamówienia fizycznego
6.  Możliwość zwrotu zamówienia fizycznego do 30 dni
7.  Ubezpieczenie każdego zakupu do 300zł
8.  Najtańsza wysyłka już od 1,99 zł !
9.  Dobrze zabezpieczona przesyłka
10.Masz zbędne książki? Sprawdź>>>
11. Kontakt 24h Sprawdź>>>

Sprawdź nasze opinie 4.5/5 Sprawdź>>>

Ilość:
Gwarantujemy szybkie i bezpieczne zakupy:

Formy

Koszty dostawy:
  • Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt

Wszystkie pola są wymagane

Opis produktu

Tytuł
Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach. Metody, narzędzia, mierniki
Autor
Dagmara Lewicka
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN
978-83-01-21110-3
Rok wydania
2010 Warszawa
Wydanie
1
Liczba stron
352
Format
mobi, epub
Spis treści
Wstęp 11 ROZDZIAŁ 1. Zmiany w zakresie funkcji personalnej w przedsiębiorstwie 19 1.1. Wyzwania otoczenia gospodarczego 22 1.2. Strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim 24 1.3. Działania w dziedzinie strategicznego zarządzania kapitałem ludzkim 27 1.4. Nowe tendencje w odniesieniu do funkcji personalnej 29 1.5. Wyniki badań dotyczących wybranych elementów strategii personalnej 32 1.6. Strategia personalna wybranych przedsiębiorstw biorących udział w badaniu 33 ROZDZIAŁ 2. Mierniki funkcji personalnej 36 2.1. Wkład funkcji personalnej w uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej 36 2.2. Ocena działań w zakresie funkcji personalnej 37 2.3. Znaczenie mierników funkcji personalnej 40 2.4. Rola systemu mierników kapitału ludzkiego (Human Capital Metrics - HCM) 41 2.5. Rodzaje mierników skuteczności zarządzania kapitałem ludzkim 42 2.6. Analiza mierników zastosowanych w badaniu 46 2.7. Wnioski dotyczące mierników w badanych firmach 48 ROZDZIAŁ 3. Satysfakcja pracowników i jej wpływ na motywację do pracy 52 3.1. Znaczenie satysfakcji z pracy 52 3.2. Funkcje i metody badania satysfakcji 53 3.3. Związki celów wewnętrznego public relations z działaniami w obszarze funkcji personalnej 56 3.4. Wyniki badań satysfakcji 58 3.4.1. Analiza czynników satysfakcji 58 3.4.2. Analiza wpływu badanych czynników na zadowolenie ogólne 65 3.4.3. Analiza pojedynczych czynników zadowolenia 66 3.5. Rezultat badania satysfakcji jako miernik 72 ROZDZIAŁ 4. Istota i znaczenie modeli kompetencyjnych w zarządzaniu kapitałem ludzkim 75 4.1. Zarządzanie personelem oparte na kompetencjach 78 4.2. Zarządzanie kompetencjami w świetle badań empirycznych 82 4.3. Kompetencje menedżerów personalnych 83 4.4. Potrzeby rozwojowe polskich menedżerów 85 4.5. Analiza wyników badania poziomu kompetencji menedżerów personalnych 86 4.6. Synteza wyników badania empirycznego 87 ROZDZIAŁ 5. Rekrutacja, selekcja i procesy redukcji w polskich przedsiębiorstwach 100 5.1. Planowanie zapotrzebowania na personel 101 5.2. Rekrutacja w przedsiębiorstwie 103 5.3. Proces selekcji 105 5.4. Techniki selekcji 105 5.4.1. Wywiad tradycyjny 107 5.4.2. Wywiad epizodyczny 108 5.4.3. Assessment Center 110 5.4.4. Zadania symulowane 113 5.5. Procesy doboru w świetle badań satysfakcji 114 5.6. Redukcja zatrudnienia 116 5.6.1. Znaczenie procesów redukcji 117 5.6.2. Zwolnienia monitorowane 118 5.7. Procesy rekrutacji, selekcji i redukcji w badanych przedsiębiorstwach 119 ROZDZIAŁ 6. Zmiany w zakresie funkcji oceniania 122 6.1. Znaczenie systemów oceniania w organizacji 123 6.2. Istota i cele systemów ocen 124 6.2.1. Ocena zorientowana na oszacowanie pracy (ocena porównawcza, ewaluacyjna) 125 6.2.2. Ocena rozwojowa i motywacyjna 126 6.2.3. Elementy procesu oceny 126 6.3. Ewolucja systemów oceniania 128 6.4. Ocena zorientowana na wyniki 130 6.5. Zarządzanie efektywnością (Performance Management) 132 6.6. Ocena wieloźródłowa 133 6.7. Wytyczne dla wprowadzania systemów ocen 135 6.7.1. Komunikowanie się 135 6.7.2. Projektowanie szkoleń 137 6.7.3. Ćwiczenie umiejętności 138 6.7.4. Monitorowanie systemu 139 6.8. Procesy oceny w świetle badań satysfakcji 139 6.9. Procesy oceniania w badanych przedsiębiorstwach 142 ROZDZIAŁ 7. Szkolenia i rozwój pracowników w polskich przedsiębiorstwach w dobie gospodarki wiedzy 145 7.1. Cele szkoleń 146 7.2. Etapy procesu szkolenia 148 7.3. Potrzeby szkoleniowe i metody ich identyfikacji 148 7.3.1. Metody stosowane w trakcie analizy potrzeb 150 7.4. Model kwintetu szkoleniowego 153 7.5. Przeprowadzanie szkolenia 153 7.6. Ocena efektywności szkoleń 155 7.7. Wskaźnik ROI w ocenie efektywności szkoleń 157 7.8. Planowanie karier 160 7.9. Plany następstw (sukcesji) 162 7.10. Metody oceny kompetencji pracowników 164 7.10.1. Ocena kadry kierowniczej metodą Development Center 164 7.10.2. Ocena metodą informacji zwrotnej 360 stopni 166 7.10.3. Testy i kwestionariusze oceny predyspozycji menadżera 166 7.11. Procesy szkolenia i rozwoju w świetle badań satysfakcji 166 7.12. Procesy szkolenia i rozwoju w badanych przedsiębiorstwach 170 ROZDZIAŁ 8. Motywowanie pracowników 173 8.1. Motywowanie pracowników a kształtowanie satysfakcji 173 8.2. Wyniki badań empirycznych dotyczących motywowania 174 8.3. Procesy motywowania w wybranych przedsiębiorstwach 176 8.4. Motywująca wartość procedur personalnych 178 8.4.1. Motywująca rola planowania zasobów ludzkich 179 8.4.2. Motywujące znaczenie procesu rekrutacji i selekcji 179 8.4.3. Rola adaptacji 181 8.4.4. Motywacyjna rola szkolenia i rozwoju 183 8.4.5. Coaching jako motywująca technika szkolenia 184 8.4.6. Motywująca rola ścieżki kariery i planu sukcesji 185 8.4.7. Motywacyjna siła oceniania 187 8.4.8. Motywacyjna rola komunikowania się 188 8.5.Procesy i procedury personalne a motywacja pracowników w świetle badań empirycznych 189 8.5.1. Procedury personalne w ocenie badanych 190 8.5.2. Ocena poziomu satysfakcji ze stosowania wybranych elementów motywowania 192 ROZDZIAŁ 9. Zarządzanie wiedzą 194 9.1. Kapitał ludzki a kapitał intelektualny 195 9.2. Zarządzanie wiedzą a zarządzanie personelem 196 9.3. Analiza i ocena zarządzania wiedzą w badanych przedsiębiorstwach 198 9.4. Procesy dzielenia się wiedzą w świetle badań satysfakcji 204 9.5. Procesy zarządzania wiedzą w badanych przedsiębiorstwach 206 9.6. Koncepcja organizacji uczącej się 207 9.7. Metoda INVEST - narzędzie do diagnozowania organizacji uczącej się 209 ROZDZIAŁ 10. Konflikt w organizacji 213 10.1. Podłoże konfliktów 214 10.2. Poziomy konfliktu 216 10.3. Rodzaje konfliktów 216 10.4. Możliwe podejścia do sytuacji konfliktowej 218 10.5. Podstawowe procedury w rozwiązywaniu konfliktów 221 10.6. Rozwiązywanie konfliktów w badanych przedsiębiorstwach 223 ROZDZIAŁ 11. Zarządzanie różnorodnością 227 11.1. Uwarunkowania polityki różnorodności 227 11.2. Korzyści z różnorodności dla przedsiębiorstwa 229 11.3. Działania w zakresie różnorodności 230 11.4. Dyskryminacja w Polsce 231 11.5. Dyskryminacja ze względu na pleć 232 11.6. Programy godzenia życia zawodowego z osobistym (work-life balance) 233 11.7. Zapobieganie dyskryminacji 234 11.8. Zarządzanie różnorodnością w badanych przedsiębiorstwach 236 ROZDZIAŁ 12. Kreowanie innowacyjnego środowiska pracy 244 12.1. Przedsiębiorstwa innowacyjne 245 12.2. Strategia i praktyki personalne jako czynniki wspierające innowacyjność 246 12.2.1. Przedstawienie założeń innowacji w postaci wizji 248 12.2.2. Swoboda dostępu do wiedzy 249 12.2.3. Osoba lidera 249 12.2.4. Wartości 250 12.2.5. Motywowanie 252 12.2.6. Kompetencje 252 12.2.7. Szkolenia 253 12.3.Wyniki badań dotyczących wspierania innowacyjności w przedsiębiorstwach 253 12.3.1. Bariery innowacyjności 253 12.3.2. Wartości firmy 255 12.3.3. Motywowanie 258 12.3.4. Model kompetencyjny 259 12.3.5. Polityka szkolenia 260 12.4. Synteza wyników badań 262 ROZDZIAŁ 13. Zmiany na rynku pracy a konieczność budowania marki pracodawcy 264 13.1. Koncepcja marki pracodawcy 265 13.2. Budowanie marki pracodawcy 266 13.3. Związki między marką pracodawcy a marką produktu 267 13.3.1. Marka jako wiązka wartości 268 13.3.2. Marka jako tożsamość 268 13.3.3. Marka jako wizerunek 269 13.4. Ocena wartości marki 270 13.5. Wyniki badań dotyczących marki pracodawcy 272 13.5.1. Czynniki decydujące o wyborze pracodawcy 274 13.5.2. Czynniki decydujące o atrakcyjności pracodawcy 275 13.5.3. Czynniki wpływające na lojalność 277 13.6. Synteza wyników badań 281 ROZDZIAŁ 14. Założenia badawcze i metodologia badań 282 14.1.Ocena stanu i jakości rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych przedsiębiorstwach w gospodarce opartej na wiedzy 283 14.1.1. Cele badania 283 14.1.2. Zastosowane metody badawcze 284 14.2. Badania dotyczące wpływu procedur personalnych na stwarzanie proinnowacyjnego środowiska pracy 290 14.3. Badania dotyczące siły marki pracodawcy 291 14.4. Badania dotyczące wpływu procedur personalnych na motywowanie pracowników 293 Zakończenie 294 Aneks 301 Literatura 335 Indeks 346
Prezentacja wideo produktu: Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich przedsiębiorstwach. Metody, narzędzia, mierniki

Pobierz fragment