• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • Zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

Koszyk

Dodano produkt do koszyka

"Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego". T. 23

eprasa

"Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego". T. 23

Kolejny tom wydawnictwa ciągłego adresowany jest do polonistów, studentów polonistyki, dydaktyków języka ojczystego i literatury oraz do pedagogów. Zamieszczone w nim artykuły uwzględniają problemy kształcenia polonistycznego we współczesnej szkole, takie jak m.in.: przygotowanie studentów do interpretacji tekstów poetyckich, wyzwalanie przez nauczycieli twórczej postawy uczniów, możliwości dialogu z tradycją literacką na lekcjach, "czytanie" obrazu, analiza tekstów reklam jako tekstów kultury, przydatność publikacji wspomnieniowej o zasięgu regionalnym do badań językowo-kulturowych i działań edukacyjnych. Kilka artykułów dotyczy dyskursu szkolnego i związanej z nim aktualnej problematyki: wulgaryzacji języka, komunikatywności podręczników do plastyki i muzyki, przenikania się słowa i obrazu w publikacjach adresowanych do uczniów, sposobów opracowania wybranych zagadnień gramatycznych w podręcznikach dawnych i najnowszych. Ponadto w tomie zamieszczono recenzje kilku – przydatnych w teoretycznym i praktycznym przygotowaniu polonistów – publikacji. Tom wzbogaci warsztat dydaktyczny nauczycieli i studentów oraz skłoni ich do refleksji nad rolą języka polskiego w rozwijaniu osobowości uczniów.
Opinie: Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.


Cena: 26.00  brutto

Dlaczego kupują u nas inni ? :
1.  Chroń drzewa! używane i elektroniczne książki są dobre
2.  Możliwość zamówienia emailem wieszcz.pl@wieszcz.pl
3.  Możliwość złożenia zamówienia SMSem 537-472-622
4.  Dobra opinia Google zobowiązuje 4.5/5 Sprawdź>>>
5.  Upominek gratis do każdego zamówienia fizycznego
6.  Możliwość zwrotu zamówienia fizycznego do 30 dni
7.  Ubezpieczenie każdego zakupu do 300zł
8.  Najtańsza wysyłka już od 1,99 zł !
9.  Dobrze zabezpieczona przesyłka
10.Masz zbędne książki? Sprawdź>>>
11. Kontakt 24h Sprawdź>>>

Sprawdź nasze opinie 4.5/5 Sprawdź>>>

Ilość:
Gwarantujemy szybkie i bezpieczne zakupy:

Formy

Koszty dostawy:
  • Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt

Wszystkie pola są wymagane

Opis produktu

Tytuł
"Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego". T. 23
Język
polski
Wydawnictwo
Uniwersytet Śląski
Seria
Prace Naukowe UŚ; Dydaktyka Języka i Literatury Polskiej
Rok wydania
2014 Katowice
Wydanie
1
Liczba stron
226
Format
pdf
Spis treści
SPIS RZECZY I. Edukacja literacka i kulturowa Ewa JASKÓŁOWA: Jak uniwersytet przygotowuje przyszłych nauczycieli polonistów do nauczania interpretacji? / 7 Elżbieta DUTKA: Pytania o duszę. Dialog z tradycją literacką na lekcjach języka polskiego w liceum jako przybliżanie współczesności / 17 Izabela ŁUC: Przygotowanie uczniów do odbioru tekstów reklam komercjalizujących obraz sztuki / 35 Danuta BULA: O potrzebie postawy twórczej nauczyciela / 53 Małgorzata WÓJCIK-DUDEK: Od Zuhanden do Vorhanden, czyli od Diega Velázqueza do Mirosława Bałki / 67 Daniela DYLUS: Śląski Pasek? Uwagi o książce Z pamiętnika Westfaloka i jej przydatności w edukacji / 77 II. Edukacja językowa Emilia CZARNOTA: Nauczyciel polonista wobec wulgaryzacji języka uczniów / 89 Diana JAGODZIŃSKA: O trudnościach w opisywaniu tekstów wspomnieniowych (refleksje filologiczne) / 101 Małgorzata BORTLICZEK: Obraz i słowo — o stylu popularnonaukowym w publikacjach dla dzieci / 111 Urszula KOPEĆ, Karolina MAZUR: O tytułach opowiadań uczniowskich / 133 Aleksandra ZOK-SMOŁA: Uwagi o spójnikach w podręcznikach szkolnych — dawniej i dziś / 141 Anna ŁOBOS: Udział części mowy w wybranych podręcznikach do nauczania muzyki i plastyki w klasach IV—VI szkoły podstawowej / 155 Recenzje Katarzyna Maria PŁAWECKA: Przygotowanie polonistyczne uczniów wiejskich gimnazjów w perspektywie dalszego kształcenia (na przykładzie gminy Laskowa) (Maria SIENKO) / 167 Odmiany polszczyzny w szkole. Red. Helena Synowiec przy współudziale Marty Kubarek (Małgorzata KITA) / 175 Style współczesnej polszczyzny. Przewodnik po stylistyce polskiej. Red. Ewa Malinowska, Jolanta Nocoń, Urszula Żydek-Bednarczuk (Maria WACŁAWEK) / 185 Uczeń w roli mówcy. Inspiracje i wskazówki metodyczne. Red. Agnieszka Kania, Łucja Staniczek (Ewa JASKÓŁOWA) / 191 Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 1. Red. Anna Guzy, Danuta Krzyżyk. T. 2. Red. Anna Guzy, Bernadeta Niesporek-Szamburska (Diana JAGODZIŃSKA) / 197 Iwona Gralewicz-Wolny, Beata Mytych-Forajter: Uwolnić Pippi! Twórczość dla dzieci wobec przemian kultury (Małgorzata WÓJCIK-DUDEK) / 201 Karolina Kusek: Pomiędzy tęczą a błotnym kamieniem i Gdy oniemieli wieszcze… Wiersze wybrane i nowe. Red. Dariusz T. Lebioda (Bernadeta NIESPOREK-SZAMBURSKA) / 207 Krystyna Zabawa: Rozpoczęta opowieść. Polska literatura dziecięca po 1989 roku wobec kultury współczesnej (Ewa OGŁOZA) / 213 Indeks osobowy / 215