ebook
THE DEVELOPMENT OF WORD RECOGNITION IN READING IN LOWER PRIMARY POLISH LEARNERS OF ENGLISH
Barbara Struk
Niniejsza praca poświęcona została zbadaniu stopnia rozwoju umiejętności rozpoznawania wyrazów w języku angielskim przez polskich uczniów pierwszej klasy szkoły podstawowej. Szczególnej analizie poddano zmiany dotyczące następujących aspektów prowadzących do płynnego rozpoznawania słów: (1) znajomość nazw liter alfabetu angielskiego oraz relacji litera-głoska, (2) odczytywanie wyrazów metodą całościową (ang. sight word reading), (3) odczytywanie wyrazów za pomocą syntezy głosek (ang. phonemic decoding), oraz (4) odczytywanie wyrazów w kontekście. Dodatkowo obserwowano zmiany w stopniu rozumienia zdań oraz znajomości słownictwa. Badanie miało charakter ilościowo-jakościowy. Jako badanie podłużne i studium wielu przypadków umożliwiło ono wnikliwą obserwację i ocenę rozwoju poszczególnych komponentów sprawności czytania na przestrzeni sześciu miesięcy u sześciorga uczniów biorących udział w kursie językowym kładącym szczególny nacisk na rozwijanie umiejętności czytania.
„Autorka podjęła się badania trudnej problematyki, jaką jest kształcenie umiejętności czytania w języku obcym na jej wczesnym etapie. Istnieje bowiem pilna potrzeba rozwijania tej sprawności w polskich warunkach szkolnych, szczególnie w odniesieniu do najpopularniejszego języka obcego, jakim jest obecnie angielski, na profesjonalnych, naukowo ugruntowanych, a nie intuicyjnych podstawach”.
prof. dr hab. Maria Dakowska
Uniwersytet Warszawski
„Monografia ta jest ważną pozycją glottodydaktyczną, stanowi istotny wkład w aktualny stan wiedzy nt. nauczania czytania w języku obcym na początkowych etapach. Będzie cennym źródłem zarówno dla edukatorów, jak i badaczy, chcących zająć się tym tematem. Monografia ta powinna być również spopularyzowana na rynku globalnym, gdyż nauczanie j. angielskiego jako globalnego, obejmujące proces czytania, stanowi odmienne wyzwanie dla uczniów i nauczycieli różnych języków rodzimych (nie tylko opartych na alfabecie łacińskim), co stanowi aktualny trend w badaniach nad wczesnym nauczaniem języków obcych dzieci”.
dr hab. prof. UP Joanna Rokita-Jaśkow
Uniwersytet Pedagogiczny
im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
„Autorka podjęła się badania trudnej problematyki, jaką jest kształcenie umiejętności czytania w języku obcym na jej wczesnym etapie. Istnieje bowiem pilna potrzeba rozwijania tej sprawności w polskich warunkach szkolnych, szczególnie w odniesieniu do najpopularniejszego języka obcego, jakim jest obecnie angielski, na profesjonalnych, naukowo ugruntowanych, a nie intuicyjnych podstawach”.
prof. dr hab. Maria Dakowska
Uniwersytet Warszawski
„Monografia ta jest ważną pozycją glottodydaktyczną, stanowi istotny wkład w aktualny stan wiedzy nt. nauczania czytania w języku obcym na początkowych etapach. Będzie cennym źródłem zarówno dla edukatorów, jak i badaczy, chcących zająć się tym tematem. Monografia ta powinna być również spopularyzowana na rynku globalnym, gdyż nauczanie j. angielskiego jako globalnego, obejmujące proces czytania, stanowi odmienne wyzwanie dla uczniów i nauczycieli różnych języków rodzimych (nie tylko opartych na alfabecie łacińskim), co stanowi aktualny trend w badaniach nad wczesnym nauczaniem języków obcych dzieci”.
dr hab. prof. UP Joanna Rokita-Jaśkow
Uniwersytet Pedagogiczny
im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Opinie:
Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.
Koszty dostawy:
- Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt
Opis produktu
- Tytuł
- THE DEVELOPMENT OF WORD RECOGNITION IN READING IN LOWER PRIMARY POLISH LEARNERS OF ENGLISH
- Autor
- Barbara Struk
- Język
- angielski
- Wydawnictwo
- Państwowa Szkoła Wyższa im. Jana Pawła II Biała Podlaska
- ISBN
- 978-83-64881-73-2
- Rok wydania
- 2021
- Wydanie
- 1
- Liczba stron
- 230
- Format