• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

Dodano produkt do koszyka

BESTSELLER

Terapia zajęciowa. Rozdział 5 Etyka zawodu terapeuty zajęciowego

ebook

Format:

Terapia zajęciowa. Rozdział 5 Etyka zawodu terapeuty zajęciowego

Edyta Janus

Wydawnictwo: PZWL

Cena: 6.00 brutto

Cena poprzednia: 6.38 zł

Koszty dostawy:
  • przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Opis produktu
Tytuł
Terapia zajęciowa. Rozdział 5
Podtytuł
Etyka zawodu terapeuty zajęciowego
Autor
Edyta Janus
Język
polski
Wydawnictwo
PZWL
ISBN
978-83-200-5279-4
Seria
Minibook
Rok wydania
2016
Format
mobi, epub
Spis treści
Przedmowa 7 Od Redaktor naukowej 9 CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE PODSTAWY TERAPII ZAJĘCIOWEJ 15 1. Terapia zajęciowa – podstawowe pojęciaEdyta Janus 17 1.1. Wprowadzenie 17 1.2. Rys historyczny 17 1.3. Definiowanie terapii zajęciowej 19 1.4. Definicja zajęcia 20 1.5. Zajęcie, zdrowie, dobrostan 22 1.6. Podejście Person Centered Practice 23 1.7. Podsumowanie 25 Pytania sprawdzające 25 Piśmiennictwo 25 2. Modele praktyki w terapii zajęciowejMarta Kądziołka 27 2.1. Wprowadzenie 27 2.2. Przykładowe modele praktyki 28 2.2.1. Person-Environment-Occupation Model (PEO) 28 2.2.2. Canadian Model of Occupational Performance – Engagement (CMOP–E) 30 2.2.3. Model of Human Occupation (MOHO) 33 2.2.4. Model Kawa 35 2.3. Podsumowanie 38 Pytania sprawdzające 38 Piśmiennictwo 38 3. Analiza aktywnościUrszula Chrabota 39 3.1. Wprowadzenie 39 3.2. Znaczenie i cele analizy aktywności 39 3.3. Proces analizy aktywności 41 3.3.1. Wybór zajęcia do analizy 42 3.3.2. Podział czynności na etapy 42 3.3.3. Określenie materiałów, narzędzi, sprzętu i warunków środowiska niezbędnych do wykonania czynności 43 3.3.4. Funkcje organizmu 44 3.3.5. Struktury organizmu 45 3.3.6. Umiejętności 45 3.3.7. Analiza zebranych informacji 47 3.4. Podsumowanie 47 Pytania sprawdzające 48 Piśmiennictwo 48 4. Proces terapii zajęciowej na przykładzie Canadian Practice Process Framework (CPPF)Anna Misiorek 49 4.1. Wprowadzenie 49 4.2. Poszczególne elementy procesu CPPF 50 4.3. Etapy (kroki) procesu CPPF 52 4.3.1. Rozpoczęcie współpracy z osobą (pacjentem) (Enter/initiate) 52 4.3.2. Określenie obszaru działania (Set the stage) 54 4.3.3. Ocena/ewaluacja (Assess/evaluate) 55 4.3.4. Ustalenie celów szczegółowych i planowanie terapii (Agree on objectives and plan) 55 4.3.5. Implementacja planu (Implement the plan) 57 4.3.6. Monitoring i modyfikacja (Monitor and modify) 57 4.3.7. Ewaluacja wyników (Evaluate outcome) 57 4.3.8. Zakończenie współpracy (Conclude/Exit) 58 4.4. Podsumowanie 58 Pytania sprawdzające 59 Piśmiennictwo 59 5. Etyka zawodu terapeuty zajęciowegoAgnieszka Smrokowska-Reichmann 61 5.1. Wprowadzenie 61 5.2. Niezbędność refleksji etycznej w zawodzie terapeuty zajęciowego 62 5.3. Definicja i odgraniczenie etyki 63 5.4. Odmiany etyki 64 5.5. Etyka ogólna a etyki stosowane 65 5.6. Etyka zawodu i kodeks etyki zawodowej 66 5.7. Dylematy etyczne w zawodzie terapeuty zajęciowego 67 5.8. Odpowiedzialność moralna terapeuty zajęciowego w oparciu o Kodeks Etyki Zawodowej sformułowany przez COTEC 67 5.8.1. Cechy i obowiązki terapeuty zajęciowego 68 5.8.2. Uniwersalne zasady etyczne 69 5.8.3. Model rozwiązywania problemów 69 5.8.4. Reprezentatywne przykłady przypadków 70 5.9. Podsumowanie 70 Pytania sprawdzające 70 Piśmiennictwo 70 CZĘŚĆ II. TERAPIA ZAJĘCIOWA W PRACY Z PACJENTEM 73 6. Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządów ruchuPaulina Aleksander-Szymanowicz 75 6.1. Wprowadzenie 75 6.2. Metody i narzędzia oceny w dysfunkcjach narządów ruchu 76 6.2.1. Podstawowe narzędzia oceny pacjenta z dysfunkcją narządu ruchu 76 6.2.2. Wybrane narzędzia oceny czynności dnia codziennego (ADL) pacjenta z dysfunkcją narządu ruchu 77 6.2.3. Wybrane narzędzia oceny kończyny górnej pacjenta reumatologicznego lub ortopedycznego 77 6.2. Wybrane narzędzia oceny pacjenta neurologicznego 78 6.3. Wybrane obszary interwencji 78 6.3.1. Lokomocja 79 6.3.2. Higiena osobista 79 6.3.3. Przygotowywanie posiłków 80 6.4. Opis przypadku 80 6.4.1. Pacjent z dysfunkcją narządu ruchu pochodzenia neurologicznego 80 6.4.2. Pacjent z dysfunkcją narządu ruchu pochodzenia reumatologicznego 81 6.5. Podsumowanie 83 Pytania sprawdzające 84 Piśmiennictwo 84 7. Terapia zajęciowa w pediatriiAleksandra Kulis 85 7.1. Wprowadzenie 85 7.2. Metody i narzędzia oceny w pediatrii 86 7.3. Wybrane obszary interwencji 88 7.4. Opis przypadku 91 7.5. Podsumowanie 93 Pytania sprawdzające 93 Piśmiennictwo 93 8. Terapia zajęciowa w geriatriiAneta Bac 95 8.1. Wprowadzenie 95 8.2. Metody i narzędzia oceny w geriatrii 96 8.3. Wybrane obszary interwencji 98 8.3.1. Pacjenci geriatryczni bez choroby otępiennej 98 8.3.2. Pacjenci geriatryczni z chorobą otępienną 100 8.4. Opis przypadku 103 8.5. Podsumowanie 104 Pytania sprawdzające 104 Piśmiennictwo 104 9. Terapia zajęciowa w psychiatriiDorota Kurbiel 107 9.1. Wprowadzenie 107 9.2. Metody i narzędzia oceny w terapii zajęciowej w psychiatrii 108 9.3. Wybrane obszary interwencji 110 9.4. Opis przypadku 111 9.5. Podsumowanie 113 Pytania sprawdzające 114 Piśmiennictwo 114 10. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualnąPaweł Żychowicz 115 10.1. Wprowadzenie 115 10.2. Metody i narzędzia oceny u osób z niepełnosprawnością intelektualną 117 10.3. Wybrane obszary interwencji 118 10.3.1. Czynności dnia codziennego i samoobsługa 118 10.3.2. Edukacja zawodowa i zatrudnienie 119 10.3.3. Integracja, uczestnictwo w życiu społecznym i wsparcie społeczne 120 10.4. Opis przypadku 122 10.5. Podsumowanie 124 Pytania sprawdzające 124 Piśmiennictwo 124 CZĘŚĆ III. ARTYSTYCZNE FORMY W TERAPII ZAJĘCIOWEJ 127 11. ArteterapiaMarek Pokutycki 129 11.1. Pojęcia i definicje arteterapii 129 11.2. Rys historyczny arteterapii 132 11.3. Oddziaływanie arteterapii na kondycję psychofizyczną człowieka 134 11.3.1. Kontekst społeczny 134 11.3.2. Kontekst psychologiczny 136 11.3.3. Kontekst fizyczny 137 11.4. Podsumowanie 138 Pytania sprawdzające 139 Piśmiennictwo 139 12. ChoreoterapiaKatarzyna Filar-Mierzwa 141 12.1. Pojęcia i definicje choreoterapii 141 12.2. Rys historyczny choreoterapii 142 12.3. Oddziaływanie terapii tańcem na organizm człowieka 143 12.3.1. Kontekst fizyczny 143 12.3.2. Kontekst społeczny i psychologiczny 144 12.4. Zastosowanie choreoterapii 145 12.5. Muzyka w choreoterapii 146 12.6. Choreoterapia a potrzeby pacjenta 146 12.7. Podsumowanie 148 Pytania sprawdzające 148 Piśmiennictwo 149 13. MuzykoterapiaAnna Bukowska 151 13.1. Pojęcia i definicje muzykoterapii 151 13.2. Rys historyczny muzykoterapii 152 13.3. Oddziaływanie muzyki na organizm człowieka 153 13.3.1. Kontekst fizyczny 153 13.3.2. Kontekst psychologiczny 154 13.3.3. Kontekst społeczny 154 13.4. Zastosowanie muzykoterapii 154 13.4.1. Podstawy teoretyczne stosowania muzykoterapii 154 13.4.2. Sposoby oddziaływania w muzykoterapii 155 13.4.3. Wybrane metody i modele muzykoterapeutyczne 156 13.5. Muzyka w muzykoterapii 158 13.6. Muzykoterapia a potrzeby pacjenta 159 13.7. Podsumowanie 160 Pytania sprawdzające 160 Piśmiennictwo 160 Słowniczek pojęć 163 Piśmiennictwo 167 Skorowidz 169
Krótkie streszczenie: ROZDZIAŁ 5 Z PUBLIKACJI PT. "TERAPIA ZAJĘCIOWA" REDAKCJA NAUKOWA ANETA BAC. "Podręcznik przedstawia obszary pracy oraz kompetencje terapeuty zajęciowego, umożliwiające prowadzenie terapii zajęciowej w zakresie szeroko pojętej adaptacji zajęć i środowiska do potrzeb konkretnej osoby w taki sposób, aby dać jej możliwość uczestnictwa w zajęciach dla niej istotnych i ważnych, a przez to przeciwdziałać dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu.
Zawiera teoretyczne podstawy terapii zajęciowej, a także opis artystycznych form stosowanych w praktyce terapeuty zajęciowego. W przystępnej i syntetycznej formie omawia możliwości i sposoby pracy z pacjentami w zależności od stwierdzonego schorzenia lub grupy wiekowej z opisami przypadków. Zamieszczone na końcu każdego rozdziału pytania sprawdzające ułatwiają utrwalenie poznanych treści.
Publikacja przedstawia treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w Unii Europejskiej. Została przygotowana z myślą o studentach kierunku terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również przydatna dla psychologów, pedagogów i asystentów osoby niepełnosprawnej.
Prezentacja wideo produktu: Terapia zajęciowa. Rozdział 5 Etyka zawodu terapeuty zajęciowego

Pobierz fragment

Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt