• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • Zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

Koszyk

Dodano produkt do koszyka

Sztuka mediów. O świadomości gatunkowej dziennikarzy prasowych

ebook

Sztuka mediów. O świadomości gatunkowej dziennikarzy prasowych

Magdalena Ślawska

Książka jest próbą opisu świadomości gatunkowej współczesnych dziennikarzy prasowych. Jest także próbą odpowiedzi na pytania dotyczące dziennikarskiego warsztatu: procesu powstawania tekstów, wyboru gatunku czy postrzegania czytelnika. Autorka definiuje świadomość gatunkową nie tylko jako wiedzę o gatunkach, ale przede wszystkim jako umiejętność przełożenia gatunkowego wzorca na tekst. Zakłada, że przejawia się ona w wyborze tematu, struktury czy językowego stylu. Ale jest przede wszystkim pewną indywidualną strategią, interpretacją rzeczywistości, w której podstawowym mechanizmem jest osobowość autora. Przyjęta w opisie zagadnienia perspektywa sztuki jako umiejętności, która jednocześnie pełniła funkcję doprecyzowania omawianych gatunków: wywiadu, felieton i reportażu, pokazała dziennikarstwo jako sztukę mediów. Zaprezentowane badania pewnego wycinka dziennikarskiej społeczności są świadectwem, że mimo kryzysu dziennikarstwa, jaki obserwujemy w mediach, jest wciąż miejsce na dziennikarstwo wysokie i profesjonalne. Ujęcie komunikacji w perspektywie scenograficznej: sceny, widowni i kulis, pokazało, że dziennikarskie opowieści dowodzą płynności tych kategorii oraz tworzą pewien obraz współczesnej kultury.

Książka adresowana jest do szerokiego grona badaczy współczesnych mediów, to znaczy językoznawców, medioznawców, komunikologów oraz studentów kierunków humanistycznych, których interesuje perspektywa dziennikarskiego warsztatu.
Opinie: Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.


Cena: 42.00  brutto

Dlaczego kupują u nas inni ? :
1.  Chroń drzewa! używane i elektroniczne książki są dobre
2.  Możliwość zamówienia emailem wieszcz.pl@wieszcz.pl
3.  Możliwość złożenia zamówienia SMSem 537-472-622
4.  Dobra opinia Google zobowiązuje 4.5/5 Sprawdź>>>
5.  Upominek gratis do każdego zamówienia fizycznego
6.  Możliwość zwrotu zamówienia fizycznego do 30 dni
7.  Ubezpieczenie każdego zakupu do 300zł
8.  Najtańsza wysyłka już od 1,99 zł !
9.  Dobrze zabezpieczona przesyłka
10.Masz zbędne książki? Sprawdź>>>
11. Kontakt 24h Sprawdź>>>

Sprawdź nasze opinie 4.5/5 Sprawdź>>>

Ilość:
Gwarantujemy szybkie i bezpieczne zakupy:

Formy

Koszty dostawy:
  • Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt

Wszystkie pola są wymagane

Opis produktu

Tytuł
Sztuka mediów. O świadomości gatunkowej dziennikarzy prasowych
Autor
Magdalena Ślawska
Język
polski
Wydawnictwo
Uniwersytet Śląski
ISBN
978-83-226-3678-7
Rok wydania
2019
Wydanie
1
Liczba stron
240
Format
pdf
Spis treści
Wstęp / 7 Rozdział I Wspólnota – interakcja – przekaz. Komunikacja w kontekście koncepcji Goffmana i Maingueneau / 15 Komunikowanie jako tworzenie wspólnoty / 18 Komunikowanie jako interakcja / 20 Komunikowanie jako przekaz / 23 Komunikacja a kompetencje / 24 Rozdział II Strategia – interpretacja – interakcja. Konceptualizacja pojęcia świadomości gatunkowej / 29 Świadomość czy/i kompetencja / 31 Świadomość gatunkowa czy kompetencja generyczna / 33 Gatunek a norma / 36 Gatunek a komunikacja / 40 Gatunek a sytuacja nadawczo‑odbiorcza / 42 Gatunek a tekst / 45 Gatunek a dyskurs / 46 Świadomość gatunkowa – model interakcyjny / 48 Świadomość gatunkowa jako strategia / 49 Świadomość gatunkowa jako interpretacja51 Świadomość gatunkowa i osobowość nadawcy / 52 Świadomość gatunkowa – tworzenie i odbiór / 53 Rozdział III Dziennikarz – autor. Wokół tożsamości i kompetencji / 55 Tożsamość dziennikarza – między Ja a My / 58 Między definicją a autodefinicją dziennikarza / 60 Dziennikarstwo – konglomerat zawodów / 67 Dziennikarstwo – etyka i profesjonalizm73 Dziennikarz – autor / 77 Pakt faktograficzny – pakt o uczestnictwie / 80 Ślady obecności dziennikarza w tekście / 82 Rozdział IV Wywiad – świadomość gatunkowa – sztuka interakcji / 85 Bohater i czytelnik – aspekt pragmatyczny gatunkowej świadomości / 90 Cel wywiadu / 94 Goffmanowski spektakl a wywiad / 97 Sztuka pytania / 100 Rozdział V Felieton – świadomość gatunkowa – sztuka formy / 113 Świadomość gry z czytelnikiem – aspekt pragmatyczny / 120 Osobowość twórcy / 123 Sztuka formy / 127 Rozdział VI Reportaż – świadomość gatunkowa – sztuka faktu / 133 Aspekt pragmatyczny reporterskiej świadomości / 139 Rola reportera / 149 Sztuka faktu / 153 Wokół reportażowej formy / 160 Rozdział VII Wokół metatekstu i metagatunku – świadomość gatunkowa / 167 Metateksty wewnątrz dziennikarskiego tekstu / 171 Metateksty – opowieści o dziennikarskim tekście / 176 Metatekst a autonarracja / 187 Metagatunkowość – gatunkowy obraz świata / 190 Zakończenie / 197 Bibliografia / 201 Źródła / 221 Dziennikarz / 221 Wywiad / 222 Felieton / 223 Reportaż / 223 Indeks nazwisk / 227 Summary / 233 Résumé / 235
Prezentacja wideo produktu: Sztuka mediów. O świadomości gatunkowej dziennikarzy prasowych

Pobierz fragment