• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • Zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

Koszyk

Dodano produkt do koszyka

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce)

ebook

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce)

Magdalena Bełza

Manuskrypt M. Bełzy posiada wiele zalet. Pierwszą jest wybór funkcji, jaką mają pełnić przeprowadzone przez nią badania. Spośród możliwych funkcji badań komparatystycznych Autorka wybrała funkcję deskryptywną i melioracyjną [...]. Druga silną stroną pracy jest dobór krajów do badań. Wbrew tradycji badań komparatystycznych, Autorka zdecydowała się porównać z oświatą w swoim kraju systemy stosowane zarówno w kraju ogólnie podobnym do własnego (Czechy), jak i dość różnym od własnego (Anglia). Takie zestawienie ma w przypadku prezentowanych badań głęboki sens. Pozwala bowiem poznać uniwersalne trudności w zapewnieniu wysokiej jakości edukacji dla badanej grupy, a jednocześnie rozwiązania stosowane w bogatszych krajach, o dłuższej tradycji w zakresie wdrażania nowoczesnej edukacji specjalnej z rozwiązaniami stosowanymi w krajach nieco wolniej rozwijających się. Warto zaznaczyć, że Autorka możliwość tę dobrze wykorzystała.



Z recenzji dr. hab. prof. APS Grzegorza Szumskiego
Opinie: Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.


Cena: 42.00  brutto

Dlaczego kupują u nas inni ? :
1.  Chroń drzewa! używane i elektroniczne książki są dobre
2.  Możliwość zamówienia emailem wieszcz.pl@wieszcz.pl
3.  Możliwość złożenia zamówienia SMSem 537-472-622
4.  Dobra opinia Google zobowiązuje 4.5/5 Sprawdź>>>
5.  Upominek gratis do każdego zamówienia fizycznego
6.  Możliwość zwrotu zamówienia fizycznego do 30 dni
7.  Ubezpieczenie każdego zakupu do 300zł
8.  Najtańsza wysyłka już od 1,99 zł !
9.  Dobrze zabezpieczona przesyłka
10.Masz zbędne książki? Sprawdź>>>
11. Kontakt 24h Sprawdź>>>

Sprawdź nasze opinie 4.5/5 Sprawdź>>>

Ilość:
Gwarantujemy szybkie i bezpieczne zakupy:

Formy

Koszty dostawy:
  • Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt

Wszystkie pola są wymagane

Opis produktu

Tytuł
Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce)
Autor
Magdalena Bełza
Język
polski
Wydawnictwo
Uniwersytet Śląski
ISBN
978-83-8012-829-3
Seria
Prace Naukowe UŚ; Publikacje Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji
Rok wydania
2015 Katowice
Wydanie
1
Liczba stron
266
Format
pdf
Spis treści
Spis treści Wprowadzenie w tematykę książki / 9 Założenia ogólne / 9 Założenia metodologiczne / 13 Rozdział 1 Komparatystyka – badania porównawcze w pedagogice / 23 Rozdział 2 Niepełnosprawność – etymologia, rys historyczny / 35 Rozdział 3 Niepełnosprawność intelektualna / 47 3.1. Nazewnictwo i definiowanie niepełnosprawności intelektualnej – przegląd stanowisk / 47 3.2. Klasyfikacje niepełnosprawności intelektualnej / 53 3.3. Niepełnosprawność intelektualna a specjalne potrzeby edukacyjne / 56 Rozdział 4 Historyczne i kulturowe uwarunkowania opieki, wychowania oraz przemian postaw wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie / 59 Rozdział 5 Formy wsparcia dziecka niepełnosprawnego przed podjęciem nauki szkolnej / 83 5.1. Ośrodki wczesnej interwencji/wczesnego wspomagania / 83 5.2. Wychowanie przedszkolne / 90 Rozdział 6 Teoretyczne i prawne uwarunkowania edukacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie / 95 Rozdział 7 Formy edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim, występujące w aktach prawnych w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce / 115 7.1. Segregacyjna forma edukacji / 115 7.2. Integracyjna forma edukacji / 119 7.3. Inkluzyjna forma edukacji / 122 7.4. Indywidualne nauczanie uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / 134 7.5. Podsumowanie / 135 Rozdział 8 Struktura systemu edukacji / 141 8.1. Ustrój szkolny / 142 8.2. Typy placówek / 147 8.3. Metody selekcji szkolnej / 152 8.4. Podstawa programowa / 155 Rozdział 9 Wsparcie podczas zajęć i wsparcie pozalekcyjne w systemie edukacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / 163 9.1. Obecność specjalisty w procesie edukacji / 168 9.2. Asystent osoby niepełnosprawnej w procesie edukacji / 174 9.3. Współpraca z rodzicami uczniów / 177 9.4. Formy zajęć pozalekcyjnych / 178 Rozdział 10 Przygotowanie zawodowe do pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie / 183 Rozdział 11 Uwarunkowania systemu edukacji osób głębiej i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce / 191 11.1. Uwarunkowania historyczno-kulturowe systemu edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie / 191 11.2. Uwarunkowania społeczno-gospodarcze systemu edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie / 194 11.3. Ustrój polityczny i gospodarka poszczególnych krajów / 196 11.4. Charakter narodowy i typy więzi międzyludzkich w poszczególnych krajach / 207 11.5. Sposoby finansowania placówek edukacyjnych oraz zarobki nauczycieli / 213 11.6. Rola Kościoła w systemie edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie / 220 Rozdział 12 Propozycja rozwiązania modelowego – implikacje do ewentualnych zmian w systemie edukacji osób głębiej i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie w Polsce / 225 Zakończenie / 237 Bibliografia / 243 Summary / 263 Shrnutí / 264