ebook
Społeczne piętno eurosieroctwa
Sławomir Trusz, Magdalena Kwiecień
Książka z zakresu socjologii, dotyczy problemów eurosieroctwa i emigracji zarobkowej Polaków
Opinie:
Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.
Wydawnictwo: Difin

Dostawa:
- Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt
Opis produktu
Włączenie Polski do struktur Unii Europejskiej stało się bezpośrednim i/lub pośrednim źródłem wielu zmian w zakresie mobilności Polaków. Używanie terminu „eurosierota” wobec dzieci euroemigrantów może pełnić funkcję negatywnej etykiety, uruchamiającej, zwłaszcza w środowisku szkolnym, niekorzystne dla stygmatyzowanych zjawiska. Wiodąca rola w tej analizie przypada koncepcjom determinizmu językowego oraz konstruktywizmu społecznego.
- Tytuł
- Społeczne piętno eurosieroctwa
- Autorzy
- Sławomir Trusz, Magdalena Kwiecień
- Język
- polski
- Wydawnictwo
- Difin
- ISBN
- 978-83-7641-876-6
- Rok wydania
- 2012
- Liczba stron
- 410
- Format
- mobi, epub
- Spis treści
- Spis treściWstępCzęść IProces stereotypizacji i stygmatyzacji „eurosierot” w świetle podstawowych teorii i wyników badań empirycznychRozdział 1. Społeczno-kulturowe tło zjawiska „eurosieroctwa”1.1. Migracje zagraniczne Polaków przed 1 maja 2004 roku1.2. Poakcesyjne migracje Polaków1.3. Wybrane teorie migracji1.4. Globalizacja i ponowoczesność a decyzje migracyjne PolakówRozdział 2. „Eurosieroctwo” – analiza pojęcia i próba oceny skali zjawiska2.1. Definicje pojęć „eurosieroctwo” i „eurosierota”2.2. Skala zjawiska „eurosieroctwa”2.3. Społeczny odbiór zjawiska „eurosieroctwa”Rozdział 3. Rzeczywistość społeczna w świetle determinizmu językowego i konstruktywizmu społecznego3.1. Język jako narzędzie odzwierciedlania vs konstruowania świata społecznego. Koncepcja determinizmu (relatywizmu) językowego3.2. „Eurosieroctwo” jako konstrukt społeczny. Koncepcja konstruktywizmu społecznegoRozdział 4. Kategoria „eurosieroctwa” jako schemat poznawczy4.1. Konsekwencje stereotypizacji „eurosierot” w relacjach interpersonalnych4.2. Funkcje procesu stereotypizacji dzieci euromigrantów4.3. Rola języka w procesie stereotypizacji i stygmatyzacji społecznej4.4. Językowa aktywizacja stereotypów społecznych – znaczenie wyborów semantycznych w procesie stereotypizacji4.5. Procesy emocjonalne a stereotypizacja „eurosierot”. Uprzedzenia wobec innych i zjawisko dyfuzji afektuRozdział 5. Kategoria „eurosieroctwa” i jej piętnujące właściwości5.1. Koncepcja „piętna” w ujęciu klasycznym5.2. Współczesne koncepcje „piętna”5.3. „Eurosieroctwo” indywidualną skazą i piętnem grupowymRozdział 6. Poznawcze, emocjonalne i behawioralne konsekwencje stosowania pojęcia „eurosieroctwa” w środowisku szkolnym6.1. Relacje uczeń „eurosierota” – nauczyciel6.2. Relacje uczeń „eurosierota” – grupa rówieśnicza6.3. Uczeń „eurosierota” w relacji do samego siebie. Schematy ja i poczuciewłasnej wartości dzieci euromigrantów6.4. Zjawisko zagrożenia stereotypem a osiągnięcia szkolne i zachowania społeczne „eurosierot”Część IIStygmatyzujący potencjał etykiety „eurosierota” i zjawiska „eurosieroctwa” – badania eksperymentalneRozdział 7. Przedmiot badań i opis procedury eksperymentalnej7.1. Ogólna charakterystyka przedmiotu badań7.2. Cele badań7.3. Hipotezy badawcze7.4. Uczestnicy eksperymentu i miejsce badań7.5. Metoda badawcza7.6. Przebieg postępowania eksperymentalnegoRozdział 8. Społeczne piętno „eurosieroctwa” – wyniki badań eksperymentalnych 1698.1. Etykieta „eurosierota” vs kategoria opisowa „dziecko rodzica/rodziców okresowo przebywających poza granicami kraju a tworzony przez obserwatora obraz dziecka”8.2. Etykieta „eurosieroctwo” vs kategoria opisowa „dziecko rodzica/rodziców okresowo przebywających poza granicami kraju a tworzone przez obserwatora oczekiwania na temat dziecka”8.3. Piętnujący charakter kategorii językowej „eurosierota”/„eurosieroctwo”8.4. Wpływ schematu płci i wieku na relacje zachodzące między informacją na temat sytuacji rodzinnej dziecka a tworzonym przez nauczycieli obrazemi oczekiwaniami na jego temat8.5. Moderująca rola obrazu i oczekiwań interpersonalnych na temat dziecka w procesie stygmatyzacji „eurosierot”8.6. Modyfikujący wpływ płci i wieku dziecka na relacje zachodzące między obrazem a oczekiwaniami tworzonymi na jego tematRozdział 9. Omówienie wynikówRozdział 10. Wnioski i rekomendacjeBibliografia
Prezentacja wideo produktu: Społeczne piętno eurosieroctwa
Pobierz fragment