• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • Zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

Koszyk

Dodano produkt do koszyka

Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym. Analiza porównawcza ekspansji międzynarodowej firm rodzinnych i nierodzinnych z rynku NewConnect

ebook

Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym. Analiza porównawcza ekspansji międzynarodowej firm rodzinnych i nierodzinnych z rynku NewConnect

Wojciech Popczyk

Monografia dotyczy ważnego z perspektywy naukowej i aplikacyjnej problemu zachowań przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych. Problem jest poznawczo ważny, gdyż dominujące przekonanie o lokalnej skali działania rzadko jest konfrontowane z rozpoznaniem rzeczywistych strategii przedsiębiorstw rodzinnych . Jest to widoczne zwłaszcza na gruncie polskim. Autor analizuje tendencje w rozwoju współczesnego otoczenia biznesu i konfrontuje je z zachowaniami strategicznymi przedsiębiorstw rodzinnych. Z punktu widzenia aplikacyjnego praca jest formą wspierania przedsiębiorstw rodzinnych w ich wysiłkach funkcjonowania na rynkach zagranicznych - poznanie uwarunkowań tych zachowań pozwoli na zastosowanie skutecznych instrumentów przez właścicieli, instytucje wspierania biznesu, ośrodki akademickie i działania rządu. Tradycyjne spojrzenie na zachowania przedsiębiorstw rodzinnych przez inwestorów i instytucje finansowe stawia je w pozycji „upośledzonej” w stosunku do konkurentów nierodzinnych . Jak wynika z badań zamieszczonych w pracy, są to skojarzenia nie tylko niesprawiedliwe, lecz nieprawdziwe.
Opinie: Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Cena: 0  brutto

Dlaczego kupują u nas inni ? :
1.  Chroń drzewa! używane i elektroniczne książki są dobre
2.  Możliwość zamówienia emailem wieszcz.pl@wieszcz.pl
3.  Możliwość złożenia zamówienia SMSem 537-472-622
4.  Dobra opinia Google zobowiązuje 4.5/5 Sprawdź>>>
5.  Upominek gratis do każdego zamówienia fizycznego
6.  Możliwość zwrotu zamówienia fizycznego do 30 dni
7.  Ubezpieczenie każdego zakupu do 300zł
8.  Najtańsza wysyłka już od 2,99 zł !
9.  Dobrze zabezpieczona przesyłka
10.Masz zbędne książki? Sprawdź>>>
11. Kontakt 24h Sprawdź>>>

Sprawdź nasze opinie 4.5/5 Sprawdź>>>

Formy płatności

Koszty dostawy:
  • Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt

Wszystkie pola są wymagane

Opis produktu

Tytuł
Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym. Analiza porównawcza ekspansji międzynarodowej firm rodzinnych i nierodzinnych z rynku NewConnect
Autor
Wojciech Popczyk
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN
978-83-7525-939-1
Rok wydania
2013 Łódź
Wydanie
1
Liczba stron
234
Spis treści
Wstęp 7 Rozdział 1. Globalizacja jako współczesny typ otoczenia biznesowego 13 1.1. Ewolucja otoczenia i strategii rozwoju biznesu 13 1.2. Globalizacja jako wymiar współczesnego otoczenia biznesu 17 1.3. Gospodarka oparta na wiedzy – źródło konkurencyjności państw, regionów i przedsiębiorstw 24 1.4. Przedsiębiorczość międzynarodowa – definicja, siły determinujące jej tempo 28 Rozdział 2. Internacjonalizacja – strategia biznesu w globalizującym się otoczeniu 35 2.1. Istota oraz motywy internacjonalizacji działalności gospodarczej 35 2.2. Wpływ internacjonalizacji na efektywność biznesu 38 2.3. Modele internacjonalizacji biznesu 41 2.3.1. Model tradycyjny 41 2.3.2. Model sieciowy 44 2.3.3. Model nowych przedsięwzięć międzynarodowych (born globals) 45 2.3.3.1. Ogólna charakterystyka młodego przedsiębiorstwa globalnego 45 2.3.3.2. Typologia młodych przedsiębiorstw globalnych 48 2.3.3.3. Różnice między młodym przedsiębiorstwem globalnym a trady- cyjnym 52 2.3.3.4. Komponenty wiedzy niezbędnej do wczesnej internacjonalizacji 57 2.3.3.5. ICT jako instrument wczesnej internacjonalizacji biznesu 58 2.4. Struktura strategii internacjonalizacji 60 2.4.1. Przedmiot internacjonalizacji 61 2.4.2. Kierunki geograficzne internacjonalizacji 61 2.4.3. Cel internacjonalizacji 62 2.4.4. Sposoby wchodzenia na rynki zagraniczne 63 2.4.5. Filozofia funkcjonowania biznesu na rynkach zagranicznych 66 Rozdział 3. Zachowania strategiczne przedsiębiorstw rodzinnych w otoczeniu globalnym – teoria i praktyka 69 3.1. Wybrane wymiary kultury organizacyjnej firm rodzinnych determinujące ich aktywność międzynarodową 69 3.1.1. Kultura stewardship 70 3.1.2. Wymiary kultury organizacyjnej wspierające orientację przedsiębiorczą w firmach rodzinnych 71 3.1.3. Sposób nabywania kompetencji niezbędnych do funkcjonowania w otoczeniu globalnym 72 3.2. Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw rodzinnych nad ich odpowiednikami nierodzinnymi 73 3.2.1. Wyróżniające cechy funkcjonalne firm rodzinnych – przegląd literatury 73 3.2.2. Badania empiryczne porównawcze wyników osiąganych przez firmy rodzinne i nierodzinne publiczne na świecie 77 3.2.3. Badania empiryczne porównawcze wyników osiąganych przez firmy rodzinne i nierodzinne niepubliczne na świecie 81 3.2.4. Kapitał rodzinny – źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw rodzinnych 84 3.2.5. Zarządzanie zaufaniem jako warunek utrzymania i powiększania przewagi konkurencyjnej przez firmy rodzinne 90 3.2.5.1. Pojęcie zaufania w organizacji 90 3.2.5.2. Zaufanie emocjonalne jako wyróżniający zasób firm rodzinnych 93 3.2.5.3. Zaufanie kompetencyjne i jego rola w utrzymaniu zaufania emocjonalnego w firmach rodzinnych 94 3.2.5.4. Zaufanie systemowe i jego rola w utrzymaniu zaufania emocjonalnego w firmach rodzinnych 96 3.2.6. Familizm jako źródło umiejętności wyróżniających 97 3.3. Perspektywa ponadgranicznego „wiążącego” kapitału społecznego – próba wyjaśnienia zaawansowanych form internacjonalizacji młodych przedsiębiorstw 101 3.3.1. Rola ponadgranicznego kapitału społecznego w internacjonalizacji młodych przedsiębiorstw 101 3.3.2. Mechanizm generowania i wykorzystywania kapitału społecznego w czasie przez młode, internacjonalizujące się przedsiębiorstwa – model teoretyczny 106 3.4. Przegląd dotychczasowych badań empirycznych zachowań strategicznych przedsiębiorstw rodzinnych w otoczeniu globalnym 110 Rozdział 4. Ekspansja międzynarodowa przedsiębiorstw rodzinnych i nierodzinnych z rynku NewConnect 117 4.1. Koncepcja i zakres badań empirycznych 117 4.2. Populacja badanych przedsiębiorstw – uzasadnienie wyboru 119 4.3. Problem badawczy i hipotezy 121 4.4. Metodologia badań 124 4.5. Charakterystyka zmiennych badawczych 126 4.6. Wyniki badań 134 4.6.1. Charakterystyka firm notowanych na NewConnect według cech, które mogą mieć wpływ na internacjonalizację działalności 134 4.6.2. Stan, uwarunkowania i przebieg internacjonalizacji przedsiębiorstw na NewConnect 146 4.6.3. Ocena wielowymiarowa procesów internacjonalizacji firm notowanych na NewConnect 152 4.6.4. Hipotezy pracy a wyniki badań 163 4.7. Przebieg internacjonalizacji w wybranych firmach rodzinnych NewConnect – studia przypadków 167 Zakończenie 213 Bibliografia 219 Spis tabel, rysunków i wykresów 227 Summary 229 Od Redakcji 233