ebook
Nowa jakość projektów teleinformatycznych IT a bezpieczeństwo organizacji Policji
Małgorzata Pawłowicz
W rozdziale pierwszym niniejszej pracy zobrazowano problem, w obliczu którego stanęła dzisiaj teleinformatyka policyjna. W dobie wszechobecnej informatyzacji wskazana została potrzeba budowy bezpieczeństwa Policji na podstawie jakości rozwiązań IT.
Rozdział drugi poświęcony został zagadnieniu jakości projektów teleinformatycznych realizowanych w Policji. Wychodząc od powszechnie przyjętych definicji projektów, określono kryteria oceny ich rezultatów. Korzystając z wiedzy teoretycznej oraz badań przeprowadzonych w dziedzinie zarządzania projektami, wskazane
zostały kluczowe aspekty, istotne dla zapewnienia efektywnego prowadzenia przedsięwzięć
teleinformatycznych. Wysoka jakość rezultatów projektów teleinformatycznych winna być troską i celem organizacji, która chce zapewnić sobie bezpieczeństwo w postaci dogodnych warunków do doskonalenia i rozwoju.
W rozdziale trzecim, na bazie diagnozy poziomu usług świadczonych przez pion teleinformatyki policyjnej uzasadniono potrzebę kontynuowania dotychczas przyjętego kierunku prac i zapewnienia projakościowej metody zarządzania, aby możliwe było skorzystanie z oferty innowacyjności otoczenia. Podkreśliwszy specyfikę rozwiązań IT, uznawanych powszechnie za projekty wysokiego ryzyka, wskazane zostały elementy, które w sposób istotny wpływają na poprawę jakości ich rezultatów. Skonkretyzowane zostały obszary wymagające wprowadzenia działań naprawczych i nowych rozwiązań. Opisane zmiany w podejściu
do zarządzania projektami mają służyć skutecznemu wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań i technologii, a w konsekwencji osiąganiu celów biznesowych organizacji.
Założenia budowy użytecznej metodyki zarządzania projektami teleinformatycznymi w Policji przedstawiono w sposób szczegółowy w rozdziale czwartym. Główną przesłanką opracowania metody zarządzania projektami była potrzeba wdrożenia narzędzia dostosowanego do możliwości i zidentyfikowanych potrzeb organizacji. Zaproponowane zostało heurystyczne podejście oparte na twórczym myśleniu, poprzedzone analizą ogólnodostępnych metod zarządzania projektami
IT.
W rozdziale piątym wykazany został związek pomiędzy jakością wdrażanych rozwiązań teleinformatycznych w Policji a jej bezpieczeństwem. Poruszona problematyka bezpieczeństwa daje obraz ewolucji tego pojęcia. Na podstawie istniejących definicji i poglądów omówiony został jego fenomen w różnych kontekstach.
Rozdział drugi poświęcony został zagadnieniu jakości projektów teleinformatycznych realizowanych w Policji. Wychodząc od powszechnie przyjętych definicji projektów, określono kryteria oceny ich rezultatów. Korzystając z wiedzy teoretycznej oraz badań przeprowadzonych w dziedzinie zarządzania projektami, wskazane
zostały kluczowe aspekty, istotne dla zapewnienia efektywnego prowadzenia przedsięwzięć
teleinformatycznych. Wysoka jakość rezultatów projektów teleinformatycznych winna być troską i celem organizacji, która chce zapewnić sobie bezpieczeństwo w postaci dogodnych warunków do doskonalenia i rozwoju.
W rozdziale trzecim, na bazie diagnozy poziomu usług świadczonych przez pion teleinformatyki policyjnej uzasadniono potrzebę kontynuowania dotychczas przyjętego kierunku prac i zapewnienia projakościowej metody zarządzania, aby możliwe było skorzystanie z oferty innowacyjności otoczenia. Podkreśliwszy specyfikę rozwiązań IT, uznawanych powszechnie za projekty wysokiego ryzyka, wskazane zostały elementy, które w sposób istotny wpływają na poprawę jakości ich rezultatów. Skonkretyzowane zostały obszary wymagające wprowadzenia działań naprawczych i nowych rozwiązań. Opisane zmiany w podejściu
do zarządzania projektami mają służyć skutecznemu wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań i technologii, a w konsekwencji osiąganiu celów biznesowych organizacji.
Założenia budowy użytecznej metodyki zarządzania projektami teleinformatycznymi w Policji przedstawiono w sposób szczegółowy w rozdziale czwartym. Główną przesłanką opracowania metody zarządzania projektami była potrzeba wdrożenia narzędzia dostosowanego do możliwości i zidentyfikowanych potrzeb organizacji. Zaproponowane zostało heurystyczne podejście oparte na twórczym myśleniu, poprzedzone analizą ogólnodostępnych metod zarządzania projektami
IT.
W rozdziale piątym wykazany został związek pomiędzy jakością wdrażanych rozwiązań teleinformatycznych w Policji a jej bezpieczeństwem. Poruszona problematyka bezpieczeństwa daje obraz ewolucji tego pojęcia. Na podstawie istniejących definicji i poglądów omówiony został jego fenomen w różnych kontekstach.
Opinie:
Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.
Wydawnictwo: Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie
Koszty dostawy:
- Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt
Opis produktu
- Tytuł
- Nowa jakość projektów teleinformatycznych IT a bezpieczeństwo organizacji Policji
- Autor
- Małgorzata Pawłowicz
- Język
- polski
- Wydawnictwo
- Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie
- ISBN
- 978-83-7462-511-1
- Rok wydania
- 2016
- Liczba stron
- 204
- Format
- Spis treści
- Wykaz skrótów i podstawowe wyjaśnienia terminologiczne 5
Wstęp 9
ROZDZIAŁ I
Teleinformatyka policyjna w obliczu globalnej informatyzacji 15
ROZDZIAŁ II
Jakość projektów teleinformatycznych w Policji 21
1. Pojęcie jakości projektów teleinformatycznych 21
2. Obowiązujące uwarunkowania w obszarze zarządzania projektami
teleinformatycznymi w Policji 53
3. Zdolność pionu teleinformatyki policyjnej do zapewnienia wysokiej jakości projektów teleinformatycznych 73
4. Wnioski 75
ROZDZIAŁ III
Organizacyjno-prawne kierunki zmian w obszarze zarządzania projektami teleinformatycznymi w Policji 77
1. Uzasadnienie potrzeby zmian w zarządzaniu projektami
teleinformatycznymi w Policji 77
2. Kierunki zmian w zarządzaniu projektami teleinformatycznymi w Policji 89
3. Wnioski 111
ROZDZIAŁ IV
Metodyka zarządzania projektami teleinformatycznymi w Policji 113
1. Zarządzanie projektami teleinformatycznymi w Policji
jako organizacji sektora publicznego 114
2. Elementy ogólnodostępnych metod zarządzania projektami teleinformatycznymi właściwe do zastosowania w Policji 117
3. Koncepcja metodyki zarządzania projektami teleinformatycznymi w Policji 138
4. Wnioski 158
ROZDZIAŁ V
Wpływ rezultatów projektów teleinformatycznych w Policji na bezpieczeństwo organizacji 161
1. Bezpieczeństwo Policji jako organizacji 161
2. Rola teleinformatyki w kształtowaniu bezpieczeństwa Policji 169
3. Efekty podejścia projektowego stosowanego
w teleinformatyce policyjnej 174
4. Prognoza skutków zmian proponowanych w obszarze zarządzania projektami teleinformatycznymi w Policji 178
5. Wnioski 183
Zakończenie 185
Bibliografia 189
Literatura 189
Akty prawne 196
Źródła internetowe 198
Wykaz tabel 201
Wykaz wykresów 202
Wykaz rysunków 203
Wykaz szablonów dokumentów 204