ebook
(Nie)obecność outdoor education w kształceniu szkolnym
Renata Michalak, Teresa Parczewska
„Książka jest odpowiedzią na wzrastające zainteresowanie i popularność outdoor education jako strategii edukacyjnej angażującej uczniów w proces autentycznego poznawania realnych problemów w realnym świecie, uczenia się przez eksperymentowanie, samodzielne dochodzenie do wiedzy, przeżywanie, pracę metodą projektu, planowanie strategiczne a przy tym rozwijanie soft skills – umiejętności miękkich. Zrealizowany projekt badań pokazuje, jak wiele jeszcze wyzwań pozostaje w zakresie zmiany myślenia nauczycieli o problemie i zrozumienia wartości, jaką niesie podejście outdoor education. Książka z pewnością będzie znaczącym wkładem w doskonalenie pracy nauczycieli i rozwijanie ich profesjonalnej samoświadomości.”
Z recenzji Prof. dr hab. Ewy Filipiak
Opinie:
Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.
Wydawnictwo: UMCS
Koszty dostawy:
- Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt
Opis produktu
- Tytuł
- (Nie)obecność outdoor education w kształceniu szkolnym
- Autorzy
- Renata Michalak, Teresa Parczewska
- Wydawnictwo
- UMCS
- ISBN
- 978-83-227-9227-8
- Rok wydania
- 2019
- Wydanie
- 1
- Liczba stron
- 203
- Format
- Spis treści
- Wprowadzenie 9 Introduction 13 Rozdział I. Wybrane konteksty uczenia się przyrody 17 1.1. Uczenie się jako aktywność poznawcza. Od adaptacji do konstruowania znaczeń 17 1.2. Paradygmaty poznawania przyrody. Od behawioryzmu do embodied-embedded mind 28 1.3. Konstruktywistyczny model uczenia się – nauczania przyrody 36 1.4. Strategie i metody edukacji przyrodoznawczej. Integracja doświadczeń emocjonalnych i poznawczych 47 1.5. Uczenie się poza klasą szkolną – moda, wyzwanie czy szansa współczesnej edukacji 60 Rozdział II. Przyroda jako miejsce, przestrzeń i potencjał pedagogiczny 69 2.1. Przestrzeń, miejsce i nie-miejsce. Poszukiwanie znaczeń 69 2.2. Przyroda miejscem zaspokajania potrzeb egzystencjalnych 74 2.3. Przyroda jako przestrzeń edukacyjna. Z perspektywy neuroscience 83 2.4. Outdoor education a emergencja pedagogiki miejsca 92 2.5. Istota metafory Briana Nettletona: Przyroda jako przyjaciel 96 Rozdział III. Metodologiczne podstawy badań własnych 99 3.1. Przedmiot, cele i problemy badawcze 99 3.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze 101 3.3. Charakterystyka terenu badań, próby badawczej i przebiegu badań 103 3.4. Użyteczność danych empirycznych 108 Rozdział IV. Outdoor education w percepcji nauczycieli 111 4.1. Sensy i znaczenia nadawane outdoor education przez nauczycieli 112 4.2. Wiedza nauczycieli dotycząca warunków realizacji outdoor education 120 Rozdział V. Doświadczenia nauczycieli w zakresie aplikacji outdoor education 129 5.1. Sposób organizowania outdoor education przez badanych nauczycieli 130 5.2. Trudności doświadczane przez nauczycieli w realizacji outdoor education 138 Rozdział VI. Model praktykowania outdoor education w rzeczywistości szkolnej 143 6.1. Sposoby wprowadzania uczniów w zajęcia poza budynkiem szkoły. Nauczyciel w roli facylitatora 146 6.2. Aktywność zadaniowa uczniów w ramach outdoor education 151 6.3. Formy i metody outdoor education 155 6.4. Aranżacja przestrzeni wokół szkoły 160 Zakończenie 167 Bibliografia 177 Aneksy 189