• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • Zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

Koszyk

Dodano produkt do koszyka

„Logopedia Silesiana”. T. 4

eprasa

„Logopedia Silesiana”. T. 4

"Logopedia Silesiana" po raz kolejny otwiera możliwość prezentacji dokonań i przemyśleń wszystkim osobom zainteresowanym logopedią jako nauką o biologicznych uwarunkowaniach języka i zachowaniach językowych, a także opisem relacji między mową, myśleniem a rzeczywistością wyrażaną językiem. Wraz ze specjalizacją mózgu i rozwojem funkcji językowych doskonaleniu podlegają obwodowe struktury narządu mowy, odpowiadające za produkcję mowy oraz jej percepcję (odbiór za pomocą narządu słuchu). Wszelkie nieprawidłowości występujące w ich zakresie od samego początku łączą się z praktyczną działalnością logopedii związaną z diagnozą i terapią zaburzeń mowy. Tradycję logopedii określa bowiem praktyczna działalność w zakresie czynności orzekających o zaburzeniach mowy, tworzenie programów terapii osób dotkniętych zaburzeniami mowy oraz budowanie metod i sposobów tej terapii. Analiza tak złożonych zjawisk jak język, jego nabywanie i funkcjonowanie w umyśle oraz zaburzone zachowania językowe człowieka: wady wymowy, jąkanie, zaburzenia mowy w głuchocie, uszkodzeniach mózgu o różnej etiologii, m.in. w zespołach psychoorganicznych i wielorakich zespołach neurologicznych, rodzi konieczność naukowej refleksji. Składające się na czwarty tom czasopisma artykuły dotyczą zarówno aspektów diagnostycznych, a więc zawierają opisy i objaśnienia wielorakich stanów zaburzeń mowy u dzieci, młodzieży i dorosłych, jak i prognostycznych, czyli prezentują metody postępowania terapeutycznego dla poszczególnych zaburzeń, np. dla autyzmu, uszkodzeń mózgu, oraz anagnostycznych – wykorzystują wiedzę na temat zaburzeń i sposobów ich łagodzenia, celem osiągnięcia wytyczanych celów terapeutycznych.

Zgodnie z tradycją czasopisma tom składa się z trzech zasadniczych części, w których naukowo-kazuistycznym dociekaniom w zakresie opanowywania i doskonalenia reguł przyswajania i odzyskiwania mowy towarzyszy dialogowo rozumiany proces postępowania terapeutycznego.
Opinie: Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.


Cena: 49.00  brutto

Dlaczego kupują u nas inni ? :
1.  Chroń drzewa! używane i elektroniczne książki są dobre
2.  Możliwość zamówienia emailem wieszcz.pl@wieszcz.pl
3.  Możliwość złożenia zamówienia SMSem 537-472-622
4.  Dobra opinia Google zobowiązuje 4.5/5 Sprawdź>>>
5.  Upominek gratis do każdego zamówienia fizycznego
6.  Możliwość zwrotu zamówienia fizycznego do 30 dni
7.  Ubezpieczenie każdego zakupu do 300zł
8.  Najtańsza wysyłka już od 2,99 zł !
9.  Dobrze zabezpieczona przesyłka
10.Masz zbędne książki? Sprawdź>>>
11. Kontakt 24h Sprawdź>>>

Sprawdź nasze opinie 4.5/5 Sprawdź>>>

Ilość:
Formy płatności

Koszty dostawy:
  • Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt

Wszystkie pola są wymagane

Opis produktu

Tytuł
„Logopedia Silesiana”. T. 4
Języki
angielski, czeski, polski
Wydawnictwo
Uniwersytet Śląski
Rok wydania
2015 Katowice
Wydanie
1
Liczba stron
458
Format
pdf
Spis treści
Spis treści Wprowadzenie (Olga Przybyla) / 13 Część pierwsza Prace naukowo-badawcze Logopedia zagraniczna Kateřina Vitásková, Alena Říhová: Analýza možností diagnostiky a intervence oromotorické praxie u klientů s poruchou autistického spektra / 19 Mieczysław Chęciek: Some aspects of realisation of speech units in stuttering in the light of own researches / 33 Kateřina Vitásková, Lucie Šebková, Tereza Keprdová: Problematika hlasových a řečových obtíží a jejich prevence u tlumočníků z pohledu logopeda – preliminární studie / 46 Logopedia polska Grażyna Gunia: Zadania logopedy wobec edukacji inkluzyjnej / 59 Tomasz Woźniak: Teorie pochodzenia jąkania oparte na dowodach / 72 Jolanta Panasiuk: Zespół psychoorganiczny w diagnozie logopedycznej / 81 Irena Urban, Piotr H. Skarżyński: Zastosowanie nowych technik w diagnostyce, terapii i rehabilitacji osób z wadą słuchu / 113 Anna Walawska-Hrycek, Ewa Krzystanek: Anatomia funkcjonalna ośrodkowego układu nerwowego, cz.1. / 140 Mieczysław Chęciek, Elżbieta Bijak: Fragmentaryczne wyniki badań nad motywacją do terapii jąkania uczniów szkoły średniej / 158 Agnieszka Myszka: Pięć szeregów głosek dentalizowanych? O półpalatalnych głoskach szumiących i ciszących / 170 Anna Żywot: Charakterystyczne cechy języka dzieci z niedoksztaceniem mowy o typie afazji. Próba opisu / 183 Agnieszka Wątorek: Problemy metodologiczne badań nad kompetencją językową dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / 200 Elżbieta Radkowska: Wczesna opieka logopedyczna nad dzieckiem z rozszczepem wargi i podniebienia. Standard postępowania logopedycznego przyjęty w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie / 218 Część druga Studia z praktyki logopedycznej Anita Lorenc, Agnieszka Ptaszkowska: Programowanie języka dziecka z uszkodzeniem słuchu z zastosowaniem metody audytywno-werbalnej. Studium przypadku / 229 Sylwia Filipczak, Jolanta Panasiuk: Dynamika ustępowania zaburzeń afatycznych a społeczne i poznawcze funkcjonowanie pacjenta – studium przypadku / 248 Joanna Błażejewska: Propozycja oddziaływania neurologopedycznego w przypadku chorego na SLA/MND / 279 Justyna Wojciechowska: Ocena rozumienia tekstu w praktyce logopedycznej / 304 Kamila Dębińska-Gustaw: Zaburzenia rozwoju mowy a trudności w czytaniu i pisaniu. Analiza przypadku osoby z alalią / 319 Renata Tomaszuk-Wieczorek, Dawid Larysz: Zaburzenia tekstu w schizofrenii na podstawie badań własnych metodą indywidualnych przypadków. Część praktyczna / 336 Monika Knychalska-Zbierańska, Katarzyna Walas: Zastosowanie terapii metodą PNF w pracy neurologopedy i fizjoterapeuty – studium przypadku pacjentki z przebytym krwotokiem podpajęczynówkowym / 349 Agnieszka Rożek, Dawid Larysz: Lateralizacja funkcji językowych u pacjentów z pierwotnymi nowotworami OUN. Lokalizacja pierwotnie rozproszona, transfer międzypółkulowy czy różnice interpersonalne / 364 Monika Knychalska-Zbierańska: Sposób postrzegania osób z wadą wymowy przez społeczeństwo – badania własne / 379 Część trzecia Materiały, pomoce, sprawozdania Barbara Miguła: Afazja jako zaburzenie mowy po udarze mózgu – studium przypadku / 395 Martyna Polczyk: Terapia logopedyczna przez zabawę / 406 Olga Przybyla, Tomasz Woźniak: Raport Projektu NetQues for Speech and Language Therapy Education in Europe / 415 Noty o autorach / 439 Streszczenia / 446