• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • Zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

Koszyk

Dodano produkt do koszyka

Kultura ruchu dziecka przedszkolnego

ebook

- 16%

Kultura ruchu dziecka przedszkolnego

Agnieszka Zalewska-Meler

Kiedy kończę pisać określony tekst, od razu powstaje w mojej głowie nowe wyzwanie: jak zachęcić do czytania, aby ożywić myśli przelane na papier? Impulsem do realizacji przedsięwzięcia badawczego była chęć wypełnienia luki, jaką dostrzegłam w opracowaniach dotyczących problematyki aktywności ruchowej dziecka przedszkolnego, która najczęściej wpisana jest w obszar rozważań nad prawidłowościami rozwoju, w biologiczno-behawioralną optykę postrzegania dziecka. Posługując się w życiu zawodowym i prywatnym fotografią, dostrzeg­łam, że zdjęcia dziec­ka, które pokazują prawdę utrwalonej danej chwili dzieciństwa, często ukazują je ruchu. Album dziecka zawiera zatrzymane w kadrze gest, mimikę, a przede wszystkim bycie w ruchu, gdzie z perspektywy czasu dziecko samo odkrywa dokonujące się za sprawą ruchu zmiany. Wspomnienia z dzieciństwa niejednokrotnie wiążą się z poczuciem sprawstwa, wolności, niezależności oraz radością, jaką dają bieganie, wspinanie się, pływanie, odbijanie piłki, jazda na rowerze, hulajnodze, rolkach, łyżwach czy też – jak przekonuje Michał Rusinek – huśtanie.[...]
Opinie: Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Wydawnictwo: IMPULS

Cena: 43.00 zł 36.00  brutto

Dlaczego kupują u nas inni ? :
1.  Chroń drzewa! używane i elektroniczne książki są dobre
2.  Możliwość zamówienia emailem wieszcz.pl@wieszcz.pl
3.  Możliwość złożenia zamówienia SMSem 537-472-622
4.  Dobra opinia Google zobowiązuje 4.5/5 Sprawdź>>>
5.  Upominek gratis do każdego zamówienia fizycznego
6.  Możliwość zwrotu zamówienia fizycznego do 30 dni
7.  Ubezpieczenie każdego zakupu do 300zł
8.  Najtańsza wysyłka już od 1,99 zł !
9.  Dobrze zabezpieczona przesyłka
10.Masz zbędne książki? Sprawdź>>>
11. Kontakt 24h Sprawdź>>>

Sprawdź nasze opinie 4.5/5 Sprawdź>>>

Ilość:
Gwarantujemy szybkie i bezpieczne zakupy:

Formy

Koszty dostawy:
  • Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt

Wszystkie pola są wymagane

Opis produktu

Tytuł
Kultura ruchu dziecka przedszkolnego
Autor
Agnieszka Zalewska-Meler
Język
polski
Wydawnictwo
Impuls
ISBN
978-83-8095-810-4
Rok wydania
2020
Wydanie
1
Liczba stron
254
Format
epub
Spis treści
Wprowadzenie, czyli o dostępie i wspólnym przemierzaniu intrygującego świata dziecka przedszkolnego     

Rozdział 1
(Z)rozumieć świat dziecka przedszkolnego      
1.1. Dzieciństwo jako kategoria pedagogiczna      
1.2. Potrzeby i możliwości dziecka wieku przedszkolnego  
1.3. Dziecko sześcioletnie w szkole     

Rozdział 2
Bycie w ruchu – doświadczanie świata przez dziecko w wieku przedszkolnym  
2.1. Rozwój aktywności motorycznej dziecka przedszkolnego    
2.2. Aktywność fizyczna w kategorii dobra rozwojowego  
2.3. Warunki i okazje do ruchowej aktywności dziecka  

Rozdział 3
Sygnatury zdrowia w funkcjonowaniu społeczności przedszkolnej  
3.1. O epistemologii Przedszkola Promującego Zdrowie  
3.2. Jakość edukacji fizycznej w przedszkolu – formowanie nawyków zdrowego dzieciństwa  
3.3. Istota języka w reprezentacji doświadczeń ruchowych dziecka przedszkolnego     

Rozdział 4
Doświadczenia ruchowe dziecka przedszkolnego w autorskich założeniach badawczych     
4.1. Określenie zadania badawczego    
4.2. Wybór wstępnych kategorii badawczych  
4.2.1. Językowy obraz świata         
4.2.2. Kompetencja narracyjna      
4.2.3. Kultura dziecięca       
4.3. Metodologia kognitywna – możliwości badawcze w ujmowaniu ruchowych doświadczeń biograficznych dziecka przedszkolnego      
4.3.1. Składniki wyjściowe analiz kognitywnych      
4.3.2. Metoda wywiadu w rekonstruowaniu obrazów „bycia-w-ruchu” dziecka przedszkolnego    
4.4. Zasady pozyskiwania danych oraz uczestników do badań  

Rozdział 5
„Moim światem jest ruch” – narracyjne obrazy aktywności ruchowej dziecka przedszkolnego     
5.1. Dziecko trzyletnie, czyli oswajanie świata w ruchu     
5.1.1. Razem... a jednak osobno  
5.1.2. Sprawność małych i... dużych  
5.2. Dziecko czteroletnie, czyli działanie w ruchu  
5.2.1. Zajętość jako ustawiczne bycie w ruchu  
5.2.2. Świat, który stawia opór memu ciału  
5.3. Dziecko pięcioletnie, czyli tropienie świata w ruchu     
5.3.1. Ciekawość i reagowanie ruchem     
5.3.2. Biegam i śmieję się... więc jestem  
5.4. Dziecko sześcioletnie, czyli doskonalenie siebie w ruchu  
5.4.1. Testowanie swoich możliwości ruchowych  
5.4.2. Odkrywanie i oswajanie swojego zdrowia     

Podsumowanie. (U)gruntowanie indywidualnych doświadczeń ruchowych badanych dzieci wieku przedszkolnego oraz próba nadania im znaczenia       

Bibliografia  

Aneks  
Prezentacja wideo produktu: Kultura ruchu dziecka przedszkolnego

Pobierz fragment