• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • Zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

Koszyk

Dodano produkt do koszyka

Książka na łamach wybranych czasopism w Polsce u progu XXI wieku

ebook

Książka na łamach wybranych czasopism w Polsce u progu XXI wieku

Magdalena Przybysz-Stawska

W książce zawarto bogatą literaturę przedmiotu z zakresu bibliologii, czytelnictwa, pra-soznawstwa, historii politycznej i innych dyscyplin, a także uwzględnia różne teksty pomocnicze, w tym akty prawne. Zawiera ona porównanie wybranych zainteresowań kulturalnych trzech rodzajów. Różnice między nimi są przecież ogromne. Autorka rozpatruje pewne zbieżności na dwóch płaszczyznach: statystycznej i jakościowej. Ustala pewne cechy wspólne w formach przekazu poświęconego książce. W książce znajduje się również obszerne zestawienie autorów, których dzieła recenzowano we wszystkich rodzajach omawianych pism. Może też być ona przydatna specjalistom z różnych dziedzin, jak np. bibliologia, prasoznawstwo, socjologia kultury, historia polityczna, historia literatury, wiedza o literaturze popularnej i współczesnej kulturze masowej. Może też zainteresować zarówno osoby zajmujące się marketingiem i zarządzaniem, reklamą dóbr kultury, promocją książki, jak i badaczy czytelnictwa. Jest zarówno napisana dobrą polszczyzną, przejrzystym stylem, z pewnym polotem i dowcipem, jak i sensownie zilustrowana. Może też dotrzeć do czytelników zainteresowanych kulturą współczesną – bez względu na rodzaj wykształcenia.
Przedmiotem szczegółowej analizy stały się tygodniki opiniotwórcze, czasopisma kobie-ce oraz periodyki młodzieżowe. Podstawowym celem było zbadanie, czy na ich łamach znalazło się miejsce dla informacji związanych z książką, informacji niezwykle ważnych w czasach dla niej trudnych.
Opinie: Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Cena: 0  brutto

Formy płatności

Dostawa:
  • Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt

Wszystkie pola są wymagane

Opis produktu

Tytuł
Książka na łamach wybranych czasopism w Polsce u progu XXI wieku
Autor
Magdalena Przybysz-Stawska
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN
978-83-7969-606-2
Rok wydania
2013 Łódź
Wydanie
1
Liczba stron
720
Spis treści
Wstęp 12

Rozdział 1. Rynek książki i prasy w Polsce w latach 1989–2005 26
1.1. Rynek książki. Charakterystyka ogólna 26
1.2. Rynek prasy. Głównie tendencje rozwojowe 38

Rozdział 2. Prasa opinii 48
2.1. Prasa opinii. Krótka charakterystyka 48
2.2. „Polityka”: pismo pokoleń 52
2.2.1. Pół wieku „Polityki”: historia czasopisma 52
2.2.2. Zawartość, akcje i czytelnicy 61
2.2.3. Ciało jedno, a myśli tysiące: książka na łamach pisma 64
2.2.3.1. Tkanie słów: miejsce recenzji w układzie pisma 65
2.2.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 81
2.2.3.2. Napiszę, jak się napatrzę: wywiady 87
2.2.3.3. Warto czytać: reklamy książek 91
2.2.3.4. Łańcuch książkowo-pokarmowy: inne formy informacji o książce 103
2.2.3.4.1. Dojść do stosu, nie dalej:: sylwetki/portrety 103
2.2.3.4.2. Spotkanie z literaturą: teksty poświęcone książce i rynkowi wydawniczo-księgarskiemu 106
2.2.3.4.3. Napisz książkę i odnieś sukces!: konkursy i akcje 114
2.2.4. Kup gadżetę! Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 123
2.3. „Wprost” górą! 129
2.3.1. Z Poznania do Warszawy: historia czasopisma 129
2.3.2. Zawartość, akcje i czytelnicy 139
2.3.3. Czytam, więc jestem: książka na łamach pisma 143
2.3.3.1. Celna lektura: miejsce recenzji w układzie pisma 145
2.3.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 163
2.3.3.2. Dyskretny urok historyjek: wywiady 170
2.3.3.3. Supersensacja: reklamy książek 171
2.3.3.4. Literatura dopisana: inne formy informacji o książce 184
2.3.3.4.1. Nie gasić światła: sylwetki/portrety 185
2.3.3.4.2. Arcydzieła nijakości: teksty, poświęcone książce i rynkowi wydawniczo-księgarskiemu 187
2.3.4.3. Pionierzy nowej epoki: konkursy i akcje 201
2.3.4. Gazeta w niebezpieczeństwie: inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 206
2.4. „NEWSWEEK POLSKA” – najlepsze medium 213
2.4.1. Historia pod tytułem „Newsweek” 213
2.4.2. Zawartość, akcje i czytelnicy 223
2.4.3. Fabrykanci bestsellerów: książka na łamach pisma 229
2.4.3.1. Muskając literaturę: miejsce recenzji w układzie pisma 231
2.4.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 241
2.4.3.2. Tajny przepis na sukces: wywiady 248
2.4.3.3. Czas na dobrą książkę: reklamy książek 250
2.4.3.4. Arcydzieła idą w hurcie: inne formy informacji o książce 262
2.4.3.4.1. Mgnienie wieczności: sylwetki/portrety 263
2.4.3.4.2. Lekarstwo dla duszy: teksty, poświęcone książce i rynkowi wydawniczo-księgarskiemu 266
2.4.3.4.3. Nasze skarby, nasze blizny: konkursy i akcje 282
2.4.4. Lepsza twarz mediów. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 287
2.5. „Polityka”, „Wprost”, „Newsweek Polska”: więcej opinii – wnioski porównawcze 294

Rozdział 3. Prasa kobieca 302
3.1. Prasa kobieca. Krótka charakterystyka 302
3.2. „Zwierciadło” w moim życiu 307
3.2.1. Spójrz w siebie: historia periodyku 307
3.2.2. Zawartość, akcje, czytelnicy 312
3.2.3. Miłość, zazdrość, literatura: książka na łamach pisma 316
3.2.3.1. Nici światła między nami: miejsce recenzji w układzie pisma 318
3.2.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 329
3.2.3.2. Czarownik swojego plemienia: wywiady 337
3.2.3.3. Twoja książka, Twoja wiedza: reklamy książek 341
3.2.3.4. Tę książkę warto znać: inne formy informacji o książce 349
3.2.3.4.1. On rysuje jej sny: sylwetki/portrety 349
3.2.3.4.2. Warto było chcieć: teksty, poświęcone książce i rynkowi wydawniczo-księgarskiemu 352
3.2.3.4.3. Kolory czasu: konkursy i akcje 356
3.2.4. Dowód artystycznej osobowości. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 366
3.3. „Twój Styl”: luksus dostępny dla wszystkich 373
3.3.1. Styl na lata: historia periodyku 373
3.3.2. Zawartość, akcje, czytelnicy 383
3.3.3. Róża jest różą jest różą jest…: książka na łamach pisma 388
3.3.3.1. Eliksir pisania: miejsce recenzji w układzie pisma 390
3.3.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 396
3.3.3.2. Łagodnieję z biegiem lat: wywiady 401
3.3.3.3. Przeczytaj koniecznie!: reklamy książek 404
3.3.3.4. Kto kupi buty dla noblistki?: inne formy informacji o książce 409
3.3.3.4.1. Książę i róża: sylwetki/portrety 410
3.3.3.4.2. Bez pouczania: teksty, poświęcone książce i rynkowi wydawniczo-księgarskiemu 412
3.3.3.4.3. Książka w prezencie! Konkursy i akcje 420
3.3.4. Jadę tam, gdzie wojna. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 423
3.4. „Elle”. Rzeczywistość lukrowana 430
3.4.1. Mój wybór, moje „Elle”: historia periodyku 430
3.4.2. Zawartość, akcje, czytelnicy 435
3.4.3. Przeczytaj: książka na łamach pisma 440
3.4.3.1. Do czytania, i oglądania: miejsce recenzji w układzie pisma 442
3.4.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 449
3.4.3.2. Gonię kanarka na dachu: wywiady 456
3.4.3.3. Książka potrzebna czytelnikom: reklamy książek 458
3.4.3.4. Poezja dnia codziennego: inne formy informacji o książce 463
3.4.3.4.1. Konkursy i akcje 464
3.4.4. Gazeta jak rolls-royce. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 467
3.5. Po stronie kobiet: „Zwierciadło”, „Twój Styl”, „Elle” a książka – wnioski porównawcze 471

Rozdział 4. Prasa młodzieżowa 482
4.1. Prasa młodzieżowa. Krótka charakterystyka 482
4.2. „Filipinka”: Tylko dla dziewcząt 490
4.2.1. Była sobie Filipinka: historia czasopisma 490
4.2.2. Zawartość, czytelnicy, akcje 497
4.2.3. Ile w Tobie z Bridget Jones?: książka na łamach pisma 500
4.2.3.1. Czytasz i w lot chwytasz: miejsce recenzji w układzie pisma 504
4.2.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 514
4.2.3.2. Jagodowa tajemnica: wywiady 520
4.2.3.3. Super książka!: reklamy książek 523
4.2.3.4. Czego uczysz się od Harry`ego Pottera?: inne formy informacji o książce 529
4.2.3.4.1. Pani z Bullerbyn: sylwetki/portrety 529
4.2.3.4.2. Teraz manga: teksty poświęcone książce 532
4.2.3.4.3. Wygraj książkę: konkursy i akcje 535
4.2.4. Gazety na medal. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 542
4.3. „Dziewczyna”: Jest wspaniała! 544
4.3.1. Dziewczyna taka jak Ty: historia czasopisma 544
4.3.2. Zawartość, czytelnicy, akcje 550
4.3.3. Batman zamiast Sienkiewicza: książka na łamach pisma 555
4.3.3.1. Proste życie: miejsce recenzji w układzie pisma 558
4.3.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 564
4.3.3.2. Tylko dla niegrzecznych…: reklamy książek 572
4.3.3.3. Wiedźmin czy Winicjusz?: inne formy informacji o książce 575
4.3.3.3.1. Nasi herosi: sylwetki/portrety 576
4.3.3.3.2. Pod kolor: konkursy i akcje 578
4.3.4. Odpowiedź jest bliżej niż myślisz [pis oryg.]. Inne informacje: o praise i środowisku dziennikarskim 583
4.4. „Cogito. Szkoła. Matura. Studia. Życie” 588
4.4.1. Pomyśleli, zaistnieli: historia czasopisma 588
4.4.2. Zawartość, akcje, czytelnicy 594
4.4.3. Jak wydać powieść?: książka na łamach pisma 597
4.4.3.1. Znajdź czas na bestseller: miejsce recenzji w układzie pisma 600
4.4.3.1.1. Zakres i charakter recenzji – przykłady 605
4.4.3.2. Mam pogodne usposobienie: wywiady 611
4.4.3.3. Idealny prezent: reklamy książek 615
4.4.3.4. Spotkaj swego pisarza: inne formy informacji o książce 621
4.4.3.4.1. Wokół książki: teksty poświęcone książce 622
4.4.3.4.1. Zapamiętaj, co przeżyłeś: konkursy i akcje 625
4.4.4. Grunt to dobry pomysł. Inne informacje: o prasie i środowisku dziennikarskim 633
4.5. Przepis na prasę dla młodzieży: „Filipinka”, „Dziewczyna”, „Cogito” – wnioski porównawcze 637

Rozdział 5. …aby nie ucichł szelest przewracanych kartek…: porównanie omówionych czasopism 646
5.1. Książka dla wszystkich?: recenzje, omówienia, streszczenia 654
5.2. Warto czytać: reklamy książek 667
5.3. Autor pisze na własną odpowiedzialność: wywiady 669

Zakończenie 672
Bibliografia 678
Indeks osobowy 688
Wykaz aneksów 710
Wykaz tabel 712
Wykaz zdjęć 715
Od Redakcji 722
Prezentacja wideo produktu: Książka na łamach wybranych czasopism w Polsce u progu XXI wieku

Pobierz fragment