ebook
Jak wykreować sukces uczelni
Tomasz Maliszewski
Książka odpowiada na ważne pytania związane ze współczesnym rynkiem edukacyjnym w Polsce:
W jaki sposób szkoły wyższe tworzą przewagę konkurencyjną?
Jakie kluczowe czynniki sukcesu odgrywają w tym procesie główną rolę i w jakich strategicznych obszarach?
Jakie siły decydują o rynkowych tendencjach i determinują kierunek zmian?
Dzięki jakim czynnikom uczelnie planują budować przewagę konkurencyjną w najbliższych pięciu latach?
Autor opisuje w niej wszystkie
najważniejsze koncepcje przewagi konkurencyjnej. Prezentuje szanse i zagrożenia dla uczelni wyższych. Omawia procesy zachodzące na międzynarodowym rynku edukacyjnym, m.in.: otwieranie się tego rynku, nasilanie się procesów umiędzynarodowienia, napływ funduszy europejskich, globalizację gospodarki, jak również realizację Procesu Bolońskiego.
Wyjaśnia, na czym polegają zmienione oczekiwania wobec szkół wyższych i ich przekształcenia instytucjonalne zachodzące pod wpływem presji ze strony otoczenia konkurencyjnego. Efektem tych rozważań jest pytanie o model współczesnej szkoły wyższej: uniwersytet "humboldtowski" czy "przedsiębiorczy".
Szczegółowej analizie poddaje takie obszary funkcjonowania szkolnictwa wyższego, jak wymiar instytucjonalny szkoły wyższej i jej oferty edukacyjnej oraz działania marketingowe mające na celu budowanie wizerunku uczelni.
Publikacja zapełnia lukę w zakresie wiedzy dotyczącej sposobów budowania przewagi konkurencyjnej w szkołach wyższych w Polsce. Autor prowadzi rozważania i analizy konsekwentnie i przejrzyście, co jest wielką zaletą książki. Pokazuje czytelnikowi różne metodyki oraz całe spektrum problemów i analiz empirycznych dotyczących uczelni, które są podejmowane przez badaczy na całym świecie. Warto przeczytać!
Prof. dr hab. Grażyna Gierszewska
W jaki sposób szkoły wyższe tworzą przewagę konkurencyjną?
Jakie kluczowe czynniki sukcesu odgrywają w tym procesie główną rolę i w jakich strategicznych obszarach?
Jakie siły decydują o rynkowych tendencjach i determinują kierunek zmian?
Dzięki jakim czynnikom uczelnie planują budować przewagę konkurencyjną w najbliższych pięciu latach?
Autor opisuje w niej wszystkie
najważniejsze koncepcje przewagi konkurencyjnej. Prezentuje szanse i zagrożenia dla uczelni wyższych. Omawia procesy zachodzące na międzynarodowym rynku edukacyjnym, m.in.: otwieranie się tego rynku, nasilanie się procesów umiędzynarodowienia, napływ funduszy europejskich, globalizację gospodarki, jak również realizację Procesu Bolońskiego.
Wyjaśnia, na czym polegają zmienione oczekiwania wobec szkół wyższych i ich przekształcenia instytucjonalne zachodzące pod wpływem presji ze strony otoczenia konkurencyjnego. Efektem tych rozważań jest pytanie o model współczesnej szkoły wyższej: uniwersytet "humboldtowski" czy "przedsiębiorczy".
Szczegółowej analizie poddaje takie obszary funkcjonowania szkolnictwa wyższego, jak wymiar instytucjonalny szkoły wyższej i jej oferty edukacyjnej oraz działania marketingowe mające na celu budowanie wizerunku uczelni.
Publikacja zapełnia lukę w zakresie wiedzy dotyczącej sposobów budowania przewagi konkurencyjnej w szkołach wyższych w Polsce. Autor prowadzi rozważania i analizy konsekwentnie i przejrzyście, co jest wielką zaletą książki. Pokazuje czytelnikowi różne metodyki oraz całe spektrum problemów i analiz empirycznych dotyczących uczelni, które są podejmowane przez badaczy na całym świecie. Warto przeczytać!
Prof. dr hab. Grażyna Gierszewska
Opinie:
Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.
Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska SA
Koszty dostawy:
- Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt
Opis produktu
- Tytuł
- Jak wykreować sukces uczelni
- Autor
- Tomasz Maliszewski
- Język
- polski
- Wydawnictwo
- Wolters Kluwer Polska SA
- ISBN
- 978-83-264-8401-8
- Rok wydania
- 2015
- Liczba stron
- 232
- Format
- epub
- Spis treści
- O autorze | str. 7
Wstęp | str. 9
1. Sposoby tworzenia przewagi konkurencyjnej w organizacjach - przegląd koncepcji | str. 15
1.1. Przewaga konkurencyjna a strategia organizacji | str. 15
1.2. Kluczowe kompetencje według G. Hamela i C.K. Prahalada | str. 26
1.3. Kluczowe zdolności według G. Stalka, P. Evansa, L.E. Shulmana | str. 31
1.4. Dynamiczne zdolności według D.J. Teece'a, G. Pisano i A. Shuena | str. 35
1.5. Wyróżniające umiejętności według C. Hilla i G. Jonesa | str. 37
1.6. Tworzenie najwyższej wartości dla klienta S.F. Slatera i współpracowników | str. 39
1.7. Organizacyjne uczenie się i wiedza jako źródło przewagi konkurencyjnej | str. 45
1.8. Wyróżniające zdolności według J. Kaya | str. 50
2. Szkoły wyższe wobec wyzwań współczesności - metody i sposoby działania | str. 64
2.1. Otwieranie się rynku edukacyjnego w Europie i na świecie | str. 64
2.2. Proces Boloński | str. 70
2.3. W kierunku uniwersytetu przedsiębiorczego | str. 72
2.4. Uniwersytet jako uczestnik rynku | str. 87
2.5. Regionalizacja szkół wyższych jako element architektury relacji | str. 96
2.6. Sposoby budowania wizerunku szkoły wyższej | str. 105
3. Przegląd badań z zakresu tworzenia przewagi konkurencyjnej szkół wyższych | str. 122
3.1. Umiędzynarodowienie szkolnictwa wyższego w badaniach empirycznych | str. 122
3.2. Transformacja instytucjonalna, oferta edukacyjna i współpraca z otoczeniem konkurencyjnym | str. 129
3.3. Kreowanie wartości dla klienta w funkcjonowaniu szkół wyższych w badaniach empirycznych | str. 139
3.4. Kluczowe czynniki sukcesu jako podstawa tworzenia przewagi konkurencyjnej szkół wyższych | str. 145
4. Tworzenie przewagi konkurencyjnej szkół wyższych w Polsce - wyniki badań własnych | str. 158
4.1. Problemy, cele i hipotezy badawcze | str. 159
4.2. Prezentacja próby badawczej | str. 165
4.3. Problem badawczy nr 1. Umiędzynarodowienie | str. 168
4.4. Problem badawczy nr 2. Transformacja instytucjonalna, oferta edukacyjna i współpraca z otoczeniem konkurencyjnym | str. 175
4.5. Problem badawczy nr 3. Marketing szkół wyższych | str. 182
4.6. Istotność poszczególnych obszarów działalności uczelni | str. 189
4.7. Weryfikacja hipotez | str. 192
Zakończenie i wnioski do dalszych badań | str. 197
Załącznik. Kwestionariusz ankiety | str. 203
Bibliografia | str. 211
Spis ilustracji | str. 223
Spis tabel | str. 225
Indeks | str. 227