• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • Zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

Koszyk

Dodano produkt do koszyka

Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych w niepublicznych szkołach podstawowych

ebook

- 16%

Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych w niepublicznych szkołach podstawowych

Zuzanna Zbróg

Publikacja ma charakter empirycznego studium porównawczego różnych typów niepublicznych szkół podstawowych działających na terenie województwa świętokrzyskiego
Opinie: Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Wydawnictwo: IMPULS

Cena: 44.00 zł 37.00  brutto

Dlaczego kupują u nas inni ? :
1.  Chroń drzewa! używane i elektroniczne książki są dobre
2.  Możliwość zamówienia emailem wieszcz.pl@wieszcz.pl
3.  Możliwość złożenia zamówienia SMSem 537-472-622
4.  Dobra opinia Google zobowiązuje 4.5/5 Sprawdź>>>
5.  Upominek gratis do każdego zamówienia fizycznego
6.  Możliwość zwrotu zamówienia fizycznego do 30 dni
7.  Ubezpieczenie każdego zakupu do 300zł
8.  Najtańsza wysyłka już od 1,99 zł !
9.  Dobrze zabezpieczona przesyłka
10.Masz zbędne książki? Sprawdź>>>
11. Kontakt 24h Sprawdź>>>

Sprawdź nasze opinie 4.5/5 Sprawdź>>>

Ilość:
Gwarantujemy szybkie i bezpieczne zakupy:

Formy

Koszty dostawy:
  • Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt

Wszystkie pola są wymagane

Opis produktu

Publikacja ma charakter empirycznego studium porównawczego różnych typów niepublicznych szkół podstawowych działających na terenie województwa świętokrzyskiego (badanie pełne). Przeanalizowano identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych najważniejszych zbiorowości szkolnych: nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Tłem dla porównań są szkoły publiczne wybrane do badań na zasadzie doboru celowego. Autorka ma świadomość, że wyniki uzyskane z prób celowych uprawniają do wnioskowania o charakterze ograniczonym, odnoszącym się jedynie do badanych szkół, dlatego dane uzyskane ze szkół publicznych przedstawiono w przypisach. Książka liczy pięć rozdziałów: Rozdziały 1 i 2 tworzą część teoretyczną pracy, natomiast pozostałe – empiryczną. Część teoretyczna jest próbą usystematyzowania niezbędnej wiedzy na temat definicji i koncepcji potrzeb, ich klasyfikacji oraz kategoryzacji. Stanowi inspirację przeprowadzonych badań empirycznych. Znajduje się w niej także rozdział dotyczący szkoły jako instytucji i organizacji społecznej, a zwłaszcza „organizacji uczącej się”, której cechą charakterystyczną jest umiejętność nieustającego rozwoju szkoły przez reagowanie na zróżnicowane i zmienne potrzeby należących do niej zbiorowości. Analizie – na podstawie literatury przedmiotu badań – poddano również stan wiedzy na temat funkcjonowania niepublicznych szkół podstawowych w kontekście wpływu transformacji ustrojowej na przemiany edukacyjne. W części empirycznej przedstawiono metodologiczne założenia badań własnych (rozdział 3). Ukazano cele, problemy badawcze oraz przyjęty model badań. Ponadto zarysowano przebieg i organizację badań, uwzględniając odpowiednie – dla przyjętej koncepcji – metody i narzędzia badawcze. Można tu także znaleźć charakterystykę badanych szkół oraz respondentów (rozdział 4). Rozdział 5 przedstawia szczegółowe wyniki badań własnych odnoszące się do tych kategorii potrzeb społecznych, w zakresie których uzyskano najciekawsze rezultaty. Skoncentrowano się na następujących grupach potrzeb społecznych: łączności, przynależności do grupy, więzi emocjonalnej, społecznej akceptacji, społecznej gratyfikacji, organizacji, współuczestnictwa, ochrony i autonomii…
Tytuł
Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych w niepublicznych szkołach podstawowych
Autor
Zuzanna Zbróg
Język
polski
Wydawnictwo
Impuls
ISBN
978-83-7587-738-0
Rok wydania
2011 Kraków
Liczba stron
300
Format
pdf
Spis treści
Wstęp; 7

1. Teoretyczne podstawy badania potrzeb; 11

1.1. Definicje i wybrane koncepcje potrzeb; 12

1.1.1. Pojęcie potrzeby; 12

1.1.2. Wybrane koncepcje potrzeb; 21

1.2. Miejsce potrzeb społecznych w systemie potrzeb człowieka; 28

1.3. Problematyka potrzeb w badaniach własnych; 34

1.3.1. Potrzeby obiektywne a potrzeby subiektywne; 34

1.3.2. Potrzeby jednostek a potrzeby zbiorowości; 35

1.3.3. Stopnie zaspokojenia potrzeb; 35

1.3.4. Zróżnicowanie potrzeb człowieka; 37

1.4. Empiryczna operacjonalizacja potrzeb w badaniach naukowych; 39

2. Szkoła w kontekście .problematyki badawczej; 43

2.1. Szkoła jako instytucja; 43

2.2. Szkoła jako organizacja społeczna; 45

2.2.1. Szkoła jako organizacja ucząca się; 47

2.3. Szkoła jako przedmiot krytyki społecznej; 52

2.4. Transformacja ustrojowa w Polsce i jej wpływ na przemiany edukacyjne; 56

2.5. Potrzeby społeczne jako czynnik stymulujący rozwój szkół niepublicznych; 66

2.6. Funkcjonowanie niepublicznych szkół podstawowych w Polsce po roku 1989; 70

3. Koncepcja metodologiczna własnych badań empirycznych; 79

3.1. Przyjęte założenia badań; 79

3.2. Cele badań; problem i problematyka badawcza; 82

3.3. Operacjonalizacja podstawowych pojęć; 86

3.4. Model badań własnych; 89