• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • Zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

Koszyk

Dodano produkt do koszyka

Idee i realizacje dydaktyki interaktywnej - wystawy, muzea i centra nauki

ebook

Idee i realizacje dydaktyki interaktywnej - wystawy, muzea i centra nauki

Grzegorz Karwasz, Jolanta Kruk

Dynamicznie i różnorodnie rozwijające się formy dydaktyki interaktywnej wymagają porównań, systematyzacji opisu oraz analizy pedagogicznej. Czynimy to w niniejszym opracowaniu. Książka jest z jednej strony reportażem z eksploratoriów i centrów nauki w Europie i na świecie, z drugiej – omawia ewolucję form i treści interaktywnego przekazu wiedzy w naszym kraju. Opisujemy nie tylko wystawy fizyczne, ale i muzea paleontologii, geologii, techniki. Objazdowe wystawy autora z „Fiat Lux” stają się pretekstem do prezentacji specyfiki regionalnych muzeów w Polsce, a wykłady dla dzieci i młodzieży – do analizy kognitywnej. Niniejsza praca zawiera 640 ilustracji (w tym blisko 500 zdjęć, głównie autorstwa Marii Karwasz i Łukasza Kruka) i prawdopodobnie jest pierwszą monografią o muzach nauki na świecie i w Polsce.
Książka jest swego rodzaju przewodnikiem zarówno dla zwiedzających wystawy interaktywne, jak i szukających materiałów edukacyjnych w świecie wirtualnym. Twórcom wystaw i centrów nauki przybliża treści pedagogiczne, dla edukatorów i nauczycieli jest pomocą w organizacji własnej narracji w niezwykle ciekawej przygodzie poznawania świata wiedzy, a dla zwiedzających jest zaproszeniem do nauki przez zabawę.
Opinie: Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Cena: 0  brutto

Dlaczego kupują u nas inni ? :
1.  Chroń drzewa! używane i elektroniczne książki są dobre
2.  Możliwość zamówienia emailem wieszcz.pl@wieszcz.pl
3.  Możliwość złożenia zamówienia SMSem 537-472-622
4.  Dobra opinia Google zobowiązuje 4.5/5 Sprawdź>>>
5.  Upominek gratis do każdego zamówienia fizycznego
6.  Możliwość zwrotu zamówienia fizycznego do 30 dni
7.  Ubezpieczenie każdego zakupu do 300zł
8.  Najtańsza wysyłka już od 2,99 zł !
9.  Dobrze zabezpieczona przesyłka
10.Masz zbędne książki? Sprawdź>>>
11. Kontakt 24h Sprawdź>>>

Sprawdź nasze opinie 4.5/5 Sprawdź>>>

Produkt aktualnie niedostępny

Formy płatności

Koszty dostawy:
  • Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt

Wszystkie pola są wymagane

Opis produktu

Tytuł
Idee i realizacje dydaktyki interaktywnej - wystawy, muzea i centra nauki
Autorzy
Grzegorz Karwasz, Jolanta Kruk
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN
978-83-231-2957-8
Rok wydania
2013 Toruń
Liczba stron
206
Format
pdf
Spis treści
Wstęp / 5
Rozdział I. Współczesny kształt edukacji muzealnej. Badanie i działanie w środowisku uczącym / 9
1.1. Doświadczenie muzealne jako doświadczenie uczące / 9
1.2. Muzea jako instytucje badawcze i kulturowe. Strategie muzealne / 10
Rozdział II. Źródła dydaktyki interaktywnej / 15
2.1. Od dydaktyki tradycyjnej ku aktywnej i interaktywnej: od odzwierciedlenia do konstruowania wiedzy / 15
2.2. Dydaktyka interaktywna a idea wspomagania rozwoju w dydaktyce XXI wieku / 17
2.3. Wystawa interaktywna jako miejsce eksploracji / 22
Rozdział III. Paradygmaty dydaktyki interaktywnej / 23
3.1. Nowe wyzwania w dydaktyce przedmiotów przyrodniczych / 23
3.2. Funkcje poznawcze w interaktywnym przekazie wiedzy / 26
3.3. Dydaktyka interaktywna jako nowa realizacja zasady poglądowości / 30
3.4. Konstruowanie dydaktyki poza szkołą / 32
3.5. Nowe oblicze konstruktywizmu / 34
3.6. Aspekty pedagogiczne / 37
3.7. Kompetencje społeczne / 39
3.8. Zagrożenia w interaktywnym przekazie wiedzy / 41
3.9. Ludoteki − edukacja poprzez zabawę / 43
Rozdział IV. Eksponaty i metodologie / 45
4.1. Komplementarne funkcje poznawcze eksponatu / 45
4.2. Współzależności między funkcjami poznawczymi eksponatu interaktywnego / 50
4.3. Proste jest dydaktyczne! / 54
4.4. Poglądowość wielkości abstrakcyjnych / 58
4.5. Wykład interaktywny / 60
4.6. Tunel dydaktyczny / 63
4.7. Interaktywny teatr i konkurs / 65
4.8. Sposoby rozbudzenia ciekawości widzów / 69
4.9. Wybór właściwej formy / 71
4.10. Trudności w definiowaniu funkcji poznawczych / 72
4.11. Konstruowanie wystawy kulturotwórczej – filozofia i realizacja / 73
4.12. Multimedia w dydaktyce interaktywnej / 76
4.13. Zasady dydaktyki interaktywnej – podsumowanie / 77
Rozdział V. Zadania strategiczne i dydaktyczne wybranych muzeów na świecie / 79
5.1. Realizacja celów strategicznych i dydaktycznych w muzeach – Luwr / 79
5.2. Innowacyjne strategie w centrach nauki – Exploratorium w San Francisco / 81
5.3. Questacon – Narodowe Centrum Nauki i Technologii (Canberra) / 83
5.4. Muzeum paleontologii – Bolca (Werona) / 87
5.5. Geologia – Royal Museum w Toronto / 89
5.6. Królewskie muzeum przyrodnicze – Bruksela / 90
5.7. Funkcje narodowe i regionalne − Muzeum Nauk Przyrodniczych w Trydencie / 93
5.8. Regionalne ogniska kultury naukowej – od Chicago do Kalamazoo / 95
5.9. Standaryzacja a regionalizacja wystaw − San Sebastian / 97
5.10. Narodowe muzeum nauki, Daejeon, Korea / 100
5.11. Różnorodność rozwiązań, jasność celów / 109
Rozdział VI. Kolekcje i strategie edukacyjne w wybranych centrach nauki w Europie / 111
6.1. Strategie edukacyjne i ich typologia / 111
6.2. Museo nazionale della scienza e della tecnologia „Leonardo da Vinci” / 114
6.3. Museo tridentino di scienze naturali / 119
6.4. Cité des Sciences & de l’industrie, „La villette”, Paryż / 122
6.5. Science Museum w Londynie / 124
6.6. Deutsches Museum w Monachium / 130
6.7. Muzeum nauki „Spectrum” Berlin / 138
6.8. Podsumowanie specyfiki muzeów nauki w Europie / 140
Rozdział VII. Wystawy interaktywne z fizyki – cele, miejsca, aranżacje / 143
7.1. Zabawki i fizyka − Warszawa, Słupsk 1998 / 143
7.2. „Zabawki” dla naukowców, Białystok 1999 / 144
7.3. Szkolne laboratoria fizyczne, Gdańsk 2003 / 146
7.4. „W czasie deszczu dzieci się nudzą” – Sopot 2004 / 148
7.5. „Z górki na pazurki” − Toruń 2007 / 149
7.6. „Fiat lux!” − Toruń 2008 / 151
7.7. „Fiat lux!” − edycje regionalne / 156
7.8. Ścieżki dydaktyczne fizyki współczesnej / 163
7.9. „On the track of modern physics” – Gdańsk, Warszawa, Paryż, Trydent / 168
7.10. Propozycja (wirtualnego) muzeum Marii Skłodowskiej-Curie / 171
Rozdział VIII. Muzea, planetaria, centra nauki w Polsce / 173
8.1. Muzeum techniki w Warszawie / 173
8.2. Muzeum ziemi w Warszawie / 176
8.3. Planetarium, orbitarium i geodium w Toruniu / 178
8.4. Centrum „Hewelianum” w Gdańsku / 182
8.5. Wystawa interaktywna „Eureka” w Szczecinie / 184
8.6. „Nauki dawne i niedawne” i „Świat zmysłów” w Krakowie / 185
8.7. Centrum nauki „Kopernik” w Warszawie / 187
8.8. Perspektywy rozwoju / 195
Zakończenie – czy możliwa jest realizacja idei dydaktyki interaktywnej w praktyce edukacyjnej? / 197