• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • Zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

Koszyk

Dodano produkt do koszyka

Filtrowanie informacji

ebook

Filtrowanie informacji

Witold Abramowicz

Książka poświęcona filtrowaniu informacji jest dorobkiem pracy w Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Politechnice Konfederacyjnej w Zurychu oraz na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie. Podsumowuje wyniki licznych projektów badawczych, w tym także wielu finansowanych przez Unię Europejską. Publikacja przeznaczona jest dla twórców, świadomych użytkowników oraz studentów interesujących się zaawansowanymi sposobami wyszukiwania informacji w Internecie, metodami reprezentacji informacji, formalizacją potrzeb informacyjnych użytkowników systemów informacyjnych, a także zastosowaniami filtrowania informacji w e-biznesie i administracji. Systematyzuje wiedzę o filtrowaniu informacji. Dla praktyków jest źródłem inspiracji do budowania nowych systemów oraz tworzenia interesujących zastosowań znanych rozwiązań. Elektroniczne wydanie bestsellera z 2008 r.
Opinie: Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.


Cena: 68.00  brutto

Dlaczego kupują u nas inni ? :
1.  Chroń drzewa! używane i elektroniczne książki są dobre
2.  Możliwość zamówienia emailem wieszcz.pl@wieszcz.pl
3.  Możliwość złożenia zamówienia SMSem 537-472-622
4.  Dobra opinia Google zobowiązuje 4.5/5 Sprawdź>>>
5.  Upominek gratis do każdego zamówienia fizycznego
6.  Możliwość zwrotu zamówienia fizycznego do 30 dni
7.  Ubezpieczenie każdego zakupu do 300zł
8.  Najtańsza wysyłka już od 1,99 zł !
9.  Dobrze zabezpieczona przesyłka
10.Masz zbędne książki? Sprawdź>>>
11. Kontakt 24h Sprawdź>>>

Sprawdź nasze opinie 4.5/5 Sprawdź>>>

Ilość:
Gwarantujemy szybkie i bezpieczne zakupy:

Formy

Koszty dostawy:
  • Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt

Wszystkie pola są wymagane

Opis produktu

Tytuł
Filtrowanie informacji
Autor
Witold Abramowicz
Język
polski
Wydawnictwo
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
ISBN
978-83-8211-033-3
Rok wydania
2020 Poznań
Wydanie
1
Liczba stron
626
Format
pdf
Spis treści
WSTĘP 1. DANE, INFORMACJA, WIEDZA I MĄDROŚĆ Relacje pomiędzy danymi, informacją, wiedzą i mądrością Dane i ich reprezentacja w systemach informacyjnych Informacja i jej reprezentacja w systemach informacyjnych Informacja w teorii informacji Atrybuty informacji Informacyjne atrybuty informacji Techniczne atrybuty informacji Relewancja informacji Zorientowanie atrybutów informacji na użytkownika Dokumenty elektroniczne Kodowanie tekstów Języki znaczników Źródła dokumentów Hipertekst i dokumenty w językach znaczników Hipertekst Węzły Powiązania Modele hipertekstu Delinearyzacja i linearyzacja Informacja prawna strukturalizowana jako hipertekst Wiedza i jej reprezentacja w systemach zarządzania wiedzą 2. OPIS RZECZYWISTOŚCI Termy Tokenizacja Analiza morfologiczna Prawo Zipfa Lista stopów Prawo Heapa Długość termów Tworzenie fraz Kolejność etapów identyfikacji termów Ocena termów Słowniki Klasyfikacje Tezaurusy Ontologie Konceptualizacja Definicje Typy ontologii Języki zapisu ontologii Pochodzenie reprezentacji informacji Tworzenie ontologii Integracja ontologii 3. REPREZENTOWANIE DOKUMENTÓW Cele opisu informacji i indeksy Indeksy i indeksowanie Przedmiot indeksowania Rodzaje indeksowania Indeksowanie z dokumentu Tokenizacja Lista stopów, analiza morfologiczna, długość i częstość tokenów Identyfikacja fraz – indeksy proste Różnicowanie znaczenia indeksów prostych – wagi indeksów Wykorzystanie struktur reprezentacji informacji Opis dokumentów w dynamicznych kolekcjach dokumentów Indeksy pragmatyczne Indeksy kontekstu Indeksy czasowe Indeksy geograficzne Indeksy interpersonalne Wieloznaczność indeksów Złożenie indeksów 4. POTRZEBY INFORMACYJNE I ICH FORMALIZACJA Potrzeby informacyjne Cykl wyszukiwawczy Potrzeby informacyjne ad hoc – zapytania Zapytania jako listy Zapytania boolowskie Zapytania o frazę Model wektorowy Zapytania w języku naturalnym – zapytania przez przykłady Wykorzystanie sieci neuronowych do tworzenia zapytań Zapytania do kolekcji anotowanych dokumentów Zapytania wykorzystujące strukturę hipertekstu Stałe potrzeby informacyjne – profile informacyjne Struktura syntaktyczna i paradoksy profili Rodzaje profili Personalizacja 5. SYSTEMY INFORMACYJNE Wybrane klasy systemów informacyjnych Wybrane technologie systemów informacyjnych Systemy zarządzania bazami danych Hurtownie danych Sposoby pozyskania informacji Wertowanie Nawigowanie Narzędzia wspomagające wertowanie i nawigowanie Wyszukiwanie Wyszukiwanie informacji Modele wyszukiwania informacji Rodzaje relewancji Miary oceny jakości wyszukiwania informacji Systemy wyszukiwawcze Wyszukiwanie informacji w Internecie Ekstrakcja i integracja danych i informacji 6. FILTROWANIE JAKO ZASPOKAJANIE STAŁYCH POTRZEB INFORMACYJNYCH Filtrowanie Architektury filtrów informacyjnych Założenia dla budowania filtrów informacyjnych Modele filtrowania Doskonalenie profili Założenia dla określania relewancji filtrowanej informacji Sposoby doskonalenia profili Zastosowania filtrów informacyjnych odpowiadających potrzebom informacyjnym ludzi Filtrowanie poczty Filtrowanie spamu Filtrowanie i blokowanie dostępu do Internetu Filtrowanie wiadomości Rich Site Summary Filtrowanie publikacji naukowych Filtry jako systemy rekomendacyjne Systemy rekomendacyjne w tradycyjnym środowisku internetowym Systemy rekomendacyjne z wykorzystaniem koncepcji pervasive computing Mobilne filtrowanie informacyjne Filtrowanie do systemów informacyjnych zarządzania Zasilanie bibliotek elektronicznych Zasilanie systemów informacyjnych zarządzania Zasilanie procesów Zasilanie systemów analitycznych Koncepcje zasilania hurtowni danych informacjami z Internetu Enhanced Data Warehouse – eDW Zastosowania eDW Filtry informacyjne a rynki elektroniczne Zastosowanie ekstrakcji i integracji danych i informacji Ekstrakcji i integracji informacji z widocznego Internetu Ekstrakcji i integracji informacji z głębokiego Internetu Filtry informacyjne w Web 2.0 i w Enterprise 2.0 Filtrowanie usług sieciowych ZAKOŃCZENIE LITERATURA
Prezentacja wideo produktu: Filtrowanie informacji

Pobierz fragment