• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • Zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

Koszyk

Dodano produkt do koszyka

EKONOMICZNO-FINANSOWE ASPEKTY PROWADZENIA BIZNESU W SEKTORACH SPORTU, TURYSTYKI I REKREACJI

ebook

- 17%

EKONOMICZNO-FINANSOWE ASPEKTY PROWADZENIA BIZNESU W SEKTORACH SPORTU, TURYSTYKI I REKREACJI

Maciej Łuczak, Jacek Oleksiejuk

Prezentowana praca jest poświęcona ekonomiczno-finansowym aspektom funkcjonowania przedsiębiorstw w obszarze sportu, turystyki i rekreacji. Opracowanie zawiera elementy analizy z szeroko rozumianego biznesu sportowo-turystycznego w Polsce.
Należy zaznaczyć, że aktualnie nie jest dostępnych wiele opracowań na ten temat, a jeśli nawet są to raczej dotyczą poszczególnych zagadnień niż całościowego, kompleksowego potraktowania. Na tym tle niniejsze opracowanie uzupełnia lukę sprowadzającą się do nikłej wiedzy dotyczącej ekonomiczno-finansowej strony sektora sportu, turystyki i rekreacji. Przy czym coraz aktualniejsze staje się to, że obszar sportu, turystyki i rekreacji musi być traktowany jak każdy inny sektor gospodarki z uwzględnieniem jego specyfiki polegającej na tym, że trzeba realizować równanie: duże środki finansowe – bardzo dobre wyniki gospodarcze – jeszcze większe przychody.
Zasadniczym celem opracowania jest prezentacja, analiza i ocena problemów ekonomiczno-finansowego funkcjonowania przedsiębiorstw w sferze sportu i rekreacji.
Podstawowa hipoteza badawcza zmierza do tego:W jaki sposób przedsiębiorstwa i firmy sektora sportu, turystyki i rekreacji realizują na rynku wolno-konkurencyjnym, w warunkach konkurencyjności międzynarodowej zadania i cele przeznaczone dla podmiotów typowych dla gospodarki rynkowej.
Jakie warunki powinny być spełnione, aby spełnić wymagania stawiane przez wymogi rynkowe dla przedsiębiorstw z obszaru sportu, turystyki i rekreacji?
Jakie powinny być zasady i możliwości finansowania przedsiębiorstw z tego obszaru w Polsce?
W pracy zostały wykorzystane podstawowe metody badawcze takie jak: analiza, dedukcja czy wnioskowanie logiczne. Stały się one niezbędne do oceny ta-kich zjawisk jak: konkurencyjność, rentowność, czy analiza finansowa w przedsiębiorstwie.
Praca ma charakter przeglądu ułatwiającego studiowanie i szybkie odnajdowanie kluczowych pojęć, formułowanie sytuacji problemowych oraz poszukiwanie odpowiedzi na nurtujące pytania. Jej struktura została ułożona w sposób zapewniający jasność i logiczność przyjętych analiz.
W rozdziale pierwszym zostały omówione podstawowe pojęcia z zakresu podejmowania działalności przedsiębiorczej. Omówiono klasyfikacje i podstawowe problemy związane z wyborem formy prawnej działalności gospodarczej.
Rozdział drugi poświęcono analizie przedsiębiorstwa w warunkach konkurencji. Zostały w nim omówione podstawy przewagi konkurencyjnej oraz czynniki wpływające na konkurencyjność.
W rozdziale trzecim została scharakteryzowana problematyka analizy ekonomicznej. Zostały tam omówione w pierwszej kolejności pojęcie, istota, zakres oraz obszary analizy ekonomicznej.
W rozdziale czwartym została podjęta problematyka sposobów finansowania działalności przedsiębiorstw z różnych źródeł.
Rozdział piąty obejmuje problematykę i obszary analizy przedsiębiorstwa w otoczeniu fiskalnym. Zostały w nim wyeksponowane podstawowe elementy istoty podatku, ich rodzaje oraz formy opodatkowania podmiotów gospodarczych.
W rozdziale szóstym został przedstawiony problem znaczenia biznes planu w działalności przedsiębiorstwa. Zostały scharakteryzowane elementy istotne biznes planu oraz znaczenie ryzyka w jego tworzeniu.
Rozdział siódmy został poświęcony roli i zadania analizy ekonomicznej w ocenie przedsiębiorstwa. W ten sposób został uzupełniony i pogłębiony rozdział III.
Rozdział VIII ocenia działalność gospodarczą przedsiębiorstw w obszarze STiR.
Poddane analizie problemy nie tworzą kompendium wiedzy podstawowej z zakresu ekonomii i analizy ekonomiczno-finansowej. Są to tylko wybrane, zasadnicze kwestie stanowiące istotę omawianych zagadnień i jak każdy wybór wynikający z celów i ograniczeń, mogą tworzyć potrzebę szerszego ich poznawania przez czytelnika. Jego adresatami są głównie studenci kierunków wychowanie fizyczne i sport, którzy sygnalizując potrzebę zaistnienia tego rodzaju opracowania spowodowali, że powstała dla lepszej współpracy uczących i studiujących.
Podręcznik jest pracą pracowników Katedry Organizacji, ekonomii i zarządzania Wydziału Wychowania |Fizycznego AWF Józefa Piłsudskiego w Warszawie, którzy tworząc poszczególne fragmenty książki, wnieśli zarówno własne pomysły i przemyślenia, jak i ujęcia problemów które można odnaleźć w istniejących podręcznikach z tej dziedziny wiedzy.
Autorzy opracowania mają nadzieję, że taka prezentacja materiału i zagadnień ułatwi poznawanie i zrozumienie podstawowych kwestii dotyczących ekonomii sportu i podejmowania działalności gospodarczej w sporcie, turystyce i rekreacji oraz stanie się podstawą szerokiej wymiany poglądów na temat profesjonalnego podejścia do przedsiębiorstw funkcjonujących w obszarze sportu, turystyki i rekreacji.
Opinie: Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Wydawnictwo: AWF Warszawa

Cena: 30.00 zł 25.00  brutto

Dlaczego kupują u nas inni ? :
1.  Chroń drzewa! używane i elektroniczne książki są dobre
2.  Możliwość zamówienia emailem wieszcz.pl@wieszcz.pl
3.  Możliwość złożenia zamówienia SMSem 537-472-622
4.  Dobra opinia Google zobowiązuje 4.5/5 Sprawdź>>>
5.  Upominek gratis do każdego zamówienia fizycznego
6.  Możliwość zwrotu zamówienia fizycznego do 30 dni
7.  Ubezpieczenie każdego zakupu do 300zł
8.  Najtańsza wysyłka już od 1,99 zł !
9.  Dobrze zabezpieczona przesyłka
10.Masz zbędne książki? Sprawdź>>>
11. Kontakt 24h Sprawdź>>>

Sprawdź nasze opinie 4.5/5 Sprawdź>>>

Ilość:
Gwarantujemy szybkie i bezpieczne zakupy:

Formy

Koszty dostawy:
  • Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt

Wszystkie pola są wymagane

Opis produktu

Tytuł
EKONOMICZNO-FINANSOWE ASPEKTY PROWADZENIA BIZNESU W SEKTORACH SPORTU, TURYSTYKI I REKREACJI
Autorzy
Maciej Łuczak, Jacek Oleksiejuk
Język
polski
Wydawnictwo
AWF Warszawa
ISBN
978-83-67228-21-3
Rok wydania
2023 WARSZAWA
Wydanie
1
Liczba stron
126
Format
pdf
Spis treści
STRESZCZENIE / SUMMARY ………………………………………………………..

WSTĘP ……………………………………………………………………………………..

ROZDZIAŁ I
Wybór formy prawnej podmiotu turystyki, rekreacji i sportu
1.1.Przedsiębiorca – pojęcie i klasyfikacja
1.2.Spółka jako forma prawna podmiotu gospodarczego
1.3.Rodzaje spółek funkcjonujących w STiR
ROZDZIAŁ II
Przedsiębiorstwo STiR w warunkach konkurencji
2.1.Konkurencja – identyfikacja problemu w funkcjonowaniu każdego podmiotu gospodarczego i jego otoczenia
2.2.Podstawy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa STiR
2.3.Czynniki wpływające na konkurencyjność współczesnych przedsiębiorstw
2.4.Poziomy agregacji konkurencyjności
2.5.Klasyfikacja typów i rodzajów strategii konkurencji korporacji ponadnarodowych
ROZDZIAŁ III
Istota i zakres analizy ekonomicznej
3.1.Pojęcie i zadania analizy
3.2.Rodzaje analiz ekonomicznych
3.3.Organizacja i etapy prac analitycznych
3.4.Metody analizy ekonomicznej
3.5.Wskaźniki wykorzystywane w analizie
3.6.Analiza wyniku finansowego
ROZDZIAŁ IV
Sposoby finansowania działalności przedsiębiorstw
4.1.Finansowanie działalności przedsiębiorstw w STiR
4.2.Finansowanie z kapitałów własnych
4.3.Finansowanie z kapitałów obcych
ROZDZIAŁ V
Przedsiębiorstwo STiR w otoczeniu fiskalnym
5.1.Charakterystyka i istota podatku
5.2.Podstawowe rodzaje podatków
5.3.Formy opodatkowania podmiotów gospodarczych
ROZDZIAŁ VI
Biznes plan przedsiębiorstwa
6.1.Cel, przedmiot, funkcje i struktura biznesplanu
6.2.Podstawowe elementy biznesplanu
6.3.Ryzyko a biznesplan
ROZDZIAŁ VII
Rola i zadania analizy ekonomicznej w ocenie
funkcjonowania przedsiębiorstwa
7.1.Finansowanie przedsiębiorstwa
7.2.Analiza ekonomiczna w narzędzie oceny ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstwa
7.3.Klasyfikacja analizy ekonomicznej
7.4.Analiza wskaźnikowa
7.5.Analiza wyniku finansowego
Rozdział VIII
Ocena działalności gospodarczej przedsiębiorstwa STiR
8.1.Pojęcie oceny
8.2.Rodzaje, sposoby oraz mierniki oceny przedsiębiorstwa
8.3.Wybrane elementy oceny przedsiębiorstwa na przykładzie trzech firm
PODSUMOWANIE
BIBLIOGRAFIA