• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • Zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

Koszyk

Dodano produkt do koszyka

Ekonomia i zarządzanie w teorii i praktyce. Tom 6. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw, regionów, gospodarek

ebook

Ekonomia i zarządzanie w teorii i praktyce. Tom 6. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw, regionów, gospodarek

Publikacja zawiera oceny czynników determinujących konkurencyjność zgodnie z definicją OECD. W części o konkurencyjności przedsiębiorstw znajdujemy ocenę wpływu struktur rynkowych i otoczenia regulacyjnego przedsiębiorstw na ich zdolność do konkurowania na rynkach krajowych i zagranicznych. Relacja konkurencja – konkurencyjność jest opisywana przede wszystkim w kontekście implikacji procesów liberalizacji i deregulacji na poziom dobrobytu. Rynek kapitałowy jest dla każdej gospodarki swoistym zwierciadłem pokazującym konkurencyjność gospodarki narodowej jako miejsca lokowania kapitałów. Tendencje występujące na rynku kapitałowym stają się ważnym wskaźnikiem sytuacji gospodarczej kraju i barometrem nastrojów inwestorskich. Konkurencyjność gospodarki i regionów jest efektem konkurencyjności działających na ich obszarach przedsiębiorstw. Występuje interakcja wzajemnie powiązanych ze sobą czynników, które razem tworzą wielowymiarową przestrzeń. Konkurencyjność z perspektywy gospodarki narodowej oznacza zdolność gospodarki do osiągania najważniejszych celów makroekonomicznych, takich jak: utrzymanie wysokiego tempa wzrostu gospodarczego, efektywnego wykorzystania zasobów czynników wytwórczych, w tym przede wszystkim pracy, niskiej inflacji i równowagi zewnętrznej – zrównoważonego bilansu obrotów bieżącego i stabilnego kursu walutowego. Decyduje o tym m.in. skuteczna polityka ekonomiczna prowadzona przy użyciu takich instrumentów, jak polityka monetarna i fiskalna.
Opinie: Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Cena: 0  brutto

Dlaczego kupują u nas inni ? :
1.  Chroń drzewa! używane i elektroniczne książki są dobre
2.  Możliwość zamówienia emailem wieszcz.pl@wieszcz.pl
3.  Możliwość złożenia zamówienia SMSem 537-472-622
4.  Dobra opinia Google zobowiązuje 4.5/5 Sprawdź>>>
5.  Upominek gratis do każdego zamówienia fizycznego
6.  Możliwość zwrotu zamówienia fizycznego do 30 dni
7.  Ubezpieczenie każdego zakupu do 300zł
8.  Najtańsza wysyłka już od 1,99 zł !
9.  Dobrze zabezpieczona przesyłka
10.Masz zbędne książki? Sprawdź>>>
11. Kontakt 24h Sprawdź>>>

Sprawdź nasze opinie 4.5/5 Sprawdź>>>

Gwarantujemy szybkie i bezpieczne zakupy:

Formy

Koszty dostawy:
  • Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt

Wszystkie pola są wymagane

Opis produktu

Tytuł
Ekonomia i zarządzanie w teorii i praktyce. Tom 6. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw, regionów, gospodarek
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN
978-83-7525-961-2
Rok wydania
2013 Łódź
Wydanie
1
Liczba stron
327
Spis treści
WSTĘP (Piotr Urbanek) 7 I. KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW 11 Rozdział 1. Próba złamania monopolu Poczty Polskiej poprzez ustawę liberalizującą rynek usług pocztowych (Paulina Błaszkiewicz) 13 Rozdział 2. Wpływ kryzysu gospodarczego na finansowanie działalności innowacyjnej przedsiębiorstw (Piotr Bolibok, Anna Matras-Bolibok) 25 Rozdział 3. Wprowadzenie duopolu na rynku czynników chłodzących wykorzystywanych w urządzeniach klimatyzacyjnych (Piotr Jabłoński) 42 Rozdział 4. Występowanie dyskryminacji cenowej III stopnia w ofertach polskich telefonii komórkowych na przykładzie sieci P4 (operatora sieci Play) (Jakub Koziński) 51 Rozdział 5. Przedsiębiorstwa działające na polskim rynku ochrony zdrowia w świetle teorii kosztów transakcyjnych (Bartłomiej Krzeczewski) 62 Rozdział 6. Rentowność polskich spółek publicznych notowanych na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych – analiza sektorowa (Dagmara Malinowska) 75 Rozdział 7. Monopol – charakterystyka zjawiska. Analiza transakcji wykupu T-Mobile USA przez AT&T (Aleksandra Olejnik) 96 Rozdział 8. Efektywność gospodarowania i pozycja rynkowa publicznych spółek innowacyjnych w Polsce (Błażej Socha) 107 Rozdział 9. Transparentność polityki wynagradzania w nowych spółkach giełdowych – analiza przypadku na przykładzie Alior Bank SA (Agata Wieczorek) 121 II. KONKURENCYJNOŚĆ REGIONÓW 137 Rozdział 1. Determinanty kształtujące konkurencyjność przedsiębiorstw regionu łódzkiego na przykładzie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (Katarzyna Bednarek) 139 Rozdział 2. Rola społeczeństwa obywatelskiego w prowadzeniu polityki rozwoju lokalnego (Izabella Dąbrowska-Mikuta) 150 Rozdział 3. Wydatki budżetowe samorządów terytorialnych jako determinanta rozwoju społeczno-gospodarczego polskich województw (Joanna Górniak, Piotr Strożek) 160 Rozdział 4. Metody pomiaru spójności w procesie integracji europejskiej (Maja Reszka) 176 Rozdział 5. Popyt na samochody osobowe o dużej pojemności silnika w Polsce – analiza przestrzenno-czasowa (Piotr Strożek) 196 III. KONKURENCYJNOŚĆ GOSPODAREK 209 Rozdział 1. Wpływ zmian stopy procentowej EBC na inflację i aktywność gospodarczą strefy euro – weryfikacja za pomocą modelu autoregresji wektorowej (VAR) (Dominika Brózda) 211 Rozdział 2. Weryfikacja hipotezy Prebischa–Singera w latach 2000–2011. Analiza wewnętrznych czynników kształtujących terms-of-trade gospodarek krajowych (Piotr Gabrielczak, Tomasz Serwach) 230 Rozdział 3. Dwie wizje europejskiego kryzysu zadłużenia – analiza empiryczna (Michał Gamrot) 242 Rozdział 4. Analiza ekonometryczna czynników wpływających na liczbę „zielonych pracowników” w państwach europejskich (Dominik Majewski) 257 Rozdział 5. Zależność pomiędzy szarą strefą a podatkami. Analiza przekrojowa dla krajów OECD (Paulina Malaczewska) 268 Rozdział 6. Mechanizm korekty nadmiernego deficytu w krajach Unii Europejskiej – analiza na przykładzie Polski (Agata Szymańska) 283 Rozdział 7. Społeczeństwo informacyjne – pojęcie, pomiar i stopień rozwoju w Polsce (Anna Wanda Tomaszewska) 300 Rozdział 8. Współczesny kryzys finansowy a gospodarka Meksyku (Justyna Wieloch) 317