• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • Zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

Koszyk

Dodano produkt do koszyka

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych

ebook

Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych

Problematyka edukacji osób dorosłych znajduje swoje odzwierciedlenie w wielu opracowaniach naukowych i metodycznych. Niniejsza książka jest kolejną pozycją wydawniczą o dorosłym człowieku funkcjonującym w warunkach społeczeństwa wiedzy, przed którym współczesna rzeczywistość edukacyjna i społeczna wyznacza wciąż nowe wyzwania, zadania i społeczno-zawodowe role. Cokolwiek by nie pisać o założonych i rzeczywistych rolach każdego człowieka dorosłego wyznaczonych przez współczesne uwarunkowania edukacji uniwersyteckiej, nie można pominąć kategorialnie traktowanych kompetencji i odpowiedzialności nauczyciela akademickiego. W strukturze treści niniejszej książki wyróżnione zostały sekwencje problemowe w obszarze edukacji osób dorosłych w kontekście edukacji jutra od uniwersytetu do starości. Są to węzłowe zagadnienia stanowiące nie tyle o istocie, a o doniosłości i zadaniach edukacji dorosłych, a w tym także nauczycieli i nauczycieli akademickich. Jest to szczególnie wymowne podejście do problematyki przygotowania współczesnego absolwenta szkoły wyższej ku temu, aby z dyplomem ukończenia tej szkoły dalej „iść w życie” i nie ustawać w pomnażaniu kompetencji nabytych w toku studiów. Funkcjonowanie dorosłego człowieka, a zwłaszcza nauczycieli i nauczycieli akademickich, nieustannie i nieuchronnie podlega społecznemu wartościowaniu i ocenie. W okresie dokonującej się transformacji w Europie i poza nią dość często, a może nawet zbyt często, spotykamy się z przejawami anomii w edukacji i w innych dziedzinach funkcjonowania społeczeństw. Potęguje się niepokojące zjawisko spadku poczucia wartości edukacji (i wartości norm stanowiących o wartości autorytetu jednostki oraz grup społecznych), a z innej strony narasta niepokojące zjawisko wypalania zawodowego ludzi pracy w wielu zawodach i specjalnościach. Te i inne mechanizmy, towarzyszące oddziaływaniom edukacyjnym każdej współczesnej szkoły i uczelni, nie mogą pozostawać obojętne nikomu, a tym bardziej w zakresie szeroko traktowanej edukacji jutra. (…) Jan Grzesiak (frag.
Wstępu)
Opinie: Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.


Cena: 22.00  brutto

Ilość:
Formy płatności

Dostawa:
  • Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt

Wszystkie pola są wymagane

Opis produktu

Tytuł
Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych
Język
polski
Wydawnictwo
Wyższa Szkoła Humanitas
ISBN
978-83-64788-91-8
Seria
Monografie Edukacja Jutra
Rok wydania
2014 Sosnowiec
Liczba stron
312
Format
pdf
Spis treści
Wstęp
Jan Grzesiak
Od uniwersytetu do starości – dyplom mobilizuje i wytycza drogę do lepszego jutra 17

Część I. Jakość kształcenia, a wartości wynikające z idei uniwersytetu

Kazimierz Wenta
Parametryzacja szkoły wyższej a efekty kształcenia 23
Eugeniusz Kameduła
Niektóre problemy jakości kształcenia w edukacji jutra 35
Anna Sajdak
Miejsce dydaktyki ogólnej w przygotowaniu pedagogicznym nauczycieli akademickich 47

Część II. Opinie studentów o edukacji w aspekcie kreacji ich przyszłości

Grzegorz Sanecki
Wdrażanie Krajowych Ram Kwalifikacji w odbiorze studentów 61
Karina Górska-Rożej, Anna Rożej
Reformowanie szkolnictwa wyższego w opinii studentów studiów doktoranckich 73
Ewa Kraus
Osobowość nauczycieli akademickich wobec wyzwań cywilizacyjnych 83
Joanna Konaszewska
Wizje kariery zawodowej studentów kończących studia magisterskie a ich poziom optymizmu 93
Ewa Augustyniak
Sylwetka absolwenta Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie jako przejaw kultury organizacyjnej 107

Część III. Kształcenie zawodowe przyszłych nauczycieli

Kazimierz Żegnałek, Ewelina Gutkowska-Wyrzykowska
Kształcenie nauczycieli w nowej rzeczywistości edukacyjnej – oczekiwania i realia 119
Janina Świrko-Pilipczuk
Zmiany w kształceniu pedagogicznym – świadomość ich założeń i możliwych rezultatów 131
Barbara Grajdura
Potrzeba wartości a program kształcenia pedagogów w uczelni niepublicznej 141

Część IV. Doskonalenie zawodowe nauczycieli i nauczycieli akademickich

Jolanta Szempruch
Kierunki zmian w doskonaleniu zawodowym nauczycieli 153
Julia Mianecka
Aktywizacja edukacyjna współczesnego nauczyciela 167
Karolina Zatoń
Problem samooceny nauczycieli akademickich 177

Część V. Kapitał ludzki a edukacja jutra. Aktualne i perspektywiczne problemy edukacji prozawodowej i zawodowej

Zofia Remiszewska
Droga satysfakcji „na własną rękę” 189
Katarzyna Klimkowska
Edukacja do sukcesu narzędziem rozwoju kapitału ludzkiego 203
Jolanta Lenart
Niewydolność poradnictwa zawodowego i jego skutki. Zapomniane doświadczenia z okresu Polski Ludowej 213
Monika Lewandowska, Izabela Korabiewska, Anna Obszyńska-Litwiniec, Witold Rongies, Dariusz Białoszewski
Poziom wiedzy studentów fizjoterapii na temat ergonomii pracy 227

Część VI. Emigracja zarobkowa młodych Polaków i jej skutki

Ryszard Bera
Plany emigracji zarobkowej młodzieży kończącej studia wyższe a ich nadzieja na sukces 239
Renata Franczak
Młodzi emigranci polscy o swoim zadowoleniu z życia 255

Część VII. Oświata w obliczu problemów osób starszych

Jerzy Potoczny
Wpływ andragogiki Europy Zachodniej i Ameryki Północnej na rozwój teorii i praktyki kształcenia dorosłych w Galicji na przełomie XIX i XX wieku 267
Anna Kanios
Postawy osób starszych wobec własnej starości 279
Agnieszka Kozerska
Seniorzy w Polsce jako użytkownicy technologii informacyjno-komunikacyjnych 289
Maria Królica
Edukacyjne oddziaływanie osób starszych na dzieci w wieku przedszkolnym – możliwości, zadania, formy działania 301
Prezentacja wideo produktu: Edukacja Jutra. Od uniwersytetu do starości. Aspekty edukacji osób dorosłych

Pobierz fragment