ebook
Edukacja Jutra. Aksjologiczno-kulturowy fundament edukacji jutra
(…) Treści zawarte w niniejszej pozycji są wyrazem troski jej autorów o: wychowanie
młodego pokolenia Polaków w wartościach i do wartości, w kulturze
i do niej; przeciwdziałanie niepowodzeniom edukacyjnym, pułapkom
aksjologicznymi pseudowychowaniu w edukacji; kształtowanie sztuki podejmowania odpowiednich decyzji w kulturze tymczasowości; wzorzec osobowościowy
efektywnego edukatora. Chodzi w niej o takie jego kształcenie,
dokształcanie i doskonalenie, by nauczyciel/pracownik naukowo-dydaktyczny
odznaczał się inteligencją, mądrością, refleksyjnością, innowacyjnością
oraz posiadał takie kompetencje, które pozwolą mu na jak najlepsze wypełnianie
swojej misji w społeczeństwie wiedzy.
W opracowaniach zawartych w tej książce myśl pedagogiczna przyjmuje
humanistyczną perspektywę rozumienia kształcenia i wychowania. Odchodzi
od ujęcia instrumentalnego na rzecz wyzwalającego. W miejsce wychowania
funkcjonalnego stawia się wychowanie osobowe. Dzięki temu w procesie
dydaktyczno-wychowawczym spotykają się nie tyle nauczyciel/pracownik
naukowo-dydaktyczny z uczniami/studentami, lecz przede wszystkim jego
uczestnicy, traktowani w sposób podmiotowy, partnerski i demokratyczny,
dla których pierwszoplanowym zadaniem staje się autentyczny kontakt międzyludzki,
oparty na osobowej łączności i dialogu.
Kazimierz Denek
młodego pokolenia Polaków w wartościach i do wartości, w kulturze
i do niej; przeciwdziałanie niepowodzeniom edukacyjnym, pułapkom
aksjologicznymi pseudowychowaniu w edukacji; kształtowanie sztuki podejmowania odpowiednich decyzji w kulturze tymczasowości; wzorzec osobowościowy
efektywnego edukatora. Chodzi w niej o takie jego kształcenie,
dokształcanie i doskonalenie, by nauczyciel/pracownik naukowo-dydaktyczny
odznaczał się inteligencją, mądrością, refleksyjnością, innowacyjnością
oraz posiadał takie kompetencje, które pozwolą mu na jak najlepsze wypełnianie
swojej misji w społeczeństwie wiedzy.
W opracowaniach zawartych w tej książce myśl pedagogiczna przyjmuje
humanistyczną perspektywę rozumienia kształcenia i wychowania. Odchodzi
od ujęcia instrumentalnego na rzecz wyzwalającego. W miejsce wychowania
funkcjonalnego stawia się wychowanie osobowe. Dzięki temu w procesie
dydaktyczno-wychowawczym spotykają się nie tyle nauczyciel/pracownik
naukowo-dydaktyczny z uczniami/studentami, lecz przede wszystkim jego
uczestnicy, traktowani w sposób podmiotowy, partnerski i demokratyczny,
dla których pierwszoplanowym zadaniem staje się autentyczny kontakt międzyludzki,
oparty na osobowej łączności i dialogu.
Kazimierz Denek
Opinie:
Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.
Wydawnictwo: Wyższa Szkoła Humanitas
Dostawa:
- Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt
Opis produktu
- Tytuł
- Edukacja Jutra. Aksjologiczno-kulturowy fundament edukacji jutra
- Język
- polski
- Wydawnictwo
- Wyższa Szkoła Humanitas
- ISBN
- 978-83-64788-19-2
- Seria
- Monografie Edukacja Jutra
- Rok wydania
- 2015 Sosnowiec
- Liczba stron
- 206
- Format
- Spis treści
- Wstęp Kazimierz Denek Kulturowo-aksjologiczne konteksty edukacji 13 Część I. Wartości universitas w opiniach członków wspólnoty akademickiej Kazimierz Denek Uniwersytet. Między tradycją a oczekiwaniami współczesności 23 Jadwiga Uchyła-Zroski Aksjologia relacji interpersonalnych w kształceniu akademickim studentów edukacji muzycznej 45 Zofia Remiszewska Znaczenie edukacji w różnorodnych kontekstach a zadania ponadosobiste młodzieży akademickiej 59 Część II. Wpływ realiów społeczno-kulturowych na kształt edukacji Eugenia Karcz-Taranowicz Edukacja wobec wyzwań demokracji 75 Grzegorz Godawa Sztuka podejmowania odpowiedzialnych decyzji w kulturze tymczasowości 87 Joanna Lorenc Miejsce pseudowychowania w działalności wychowawczej 101 Część III. Wartości w kształtowaniu skutecznej edukacji Janusz Mastalski Aksjologiczne „pułapki” współczesnej edukacji 115 Stanisław Palka Wprowadzanie zmian w procesach i zjawiskach pedagogicznych w badaniach i praktyce edukacyjnej 129 Część IV. Kompetencje nauczyciela kluczowym komponentem współczesnej edukacji Anna Karpińska Niepowodzenia szkolne w biografiach edukacyjnych studentów 139 Anna Krajewska Potrzeba współdziałania dydaktycznego w ocenie uczestników procesu kształcenia 153 Małgorzata Kaliszewska Kompetencje hermeneutyczne jako komponenty profesjonalnych kompetencji pedagogów i nauczycieli 167 Część V. Różnorodność kulturowa jako wyzwanie dla edukacji jutra Monika Miczka-Pajestka Różnorodność kulturowa jako wyzwanie dla polskiej szkoły. Wybrane aspekty 183 Leszek Pawelski Wybrane problemy wychowawcze w aspekcie wyzwań współczesnej szkoły 195
Prezentacja wideo produktu: Edukacja Jutra. Aksjologiczno-kulturowy fundament edukacji jutra
Pobierz fragment