eprasa
"Chowanna" 2009, R. 52 (65), Tom jubileuszowy: Modalne aspekty treści kształcenia
Jubileuszowy tom, ukazujący się w 80 lat od daty publikacji pierwszego zeszytu „Chowanny”, poświęcony został problematyce modalnych aspektów kształcenia. Zbiór otwiera artykuł okolicznościowy, którego autor omawia dzieło filozofa i pedagoga Bronisława F. Trentowskiego, twórcy tryptyku pedagogicznego Chowanna, czyli system pedagogiki narodowej jako umiejętności wychowania, nauki i oświaty, słowem wykształcenia naszej młodzieży.
Pozostałe teksty zostały zgrupowane w pięciu częściach wokół następujących zagadnień: pojmowania modalności, modalnościowych aspektów systemów edukacji, statycznych i dynamicznych aspektów treści kształcenia, pytań i modyfikacji treści w komunikacji edukacyjnej, edukacyjnych aspektów modalności znaku i znaczenia.
Opinie:
Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.
Wydawnictwo: Uniwersytet Śląski
Koszty dostawy:
- Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt
Opis produktu
- Tytuł
- "Chowanna" 2009, R. 52 (65), Tom jubileuszowy: Modalne aspekty treści kształcenia
- Język
- polski
- Wydawnictwo
- Uniwersytet Śląski
- Rok wydania
- 2014
- Wydanie
- 1
- Liczba stron
- 334
- Format
- Spis treści
- Wstęp (Wojciech Kojs) / 5 WIESŁAW ANDRUKOWICZ Chowanna – w dwusetną rocznicę urodzin Bronisława F. Trentowskiego / 9 Artykuły Pojmowanie modalności WOJCIECH KOJS Modalne aspekty edukacji i pedagogiki / 23 WIESŁAW WALENTUKIEWICZ Logika modalna: analizy dla potrzeb dydaktyki / 39 AGATA CABAŁA, JADWIGA OLEKSY Modalność w dydaktyce – wybrane zagadnienia, problemy / 47 Modalnościowe aspekty systemów edukacji STANISŁAW JUSZCZYK Aspekty modalnościowe edukacji medialnej / 55 WANDA WORONOWICZ Edukacja refleksyjna w świetle koncepcji inteligencji społecznej / 69 JOLANTA SZEMPRUCH W poszukiwaniu idei podmiotowości relacji edukacyjnych rodziny i szkoły / 79 WIESŁAW ANDRUKOWICZ Różnojednia, czyli (po)nowoczesna koncepcja dydaktyki komplementarnej Bronisława F. Trentowskiego / 91 HANNA LANGER, AGNIESZKA BAJOR Modele współpracy bibliotek szkolnych i pedagogicznych na rzecz edukacji ustawicznej nauczycieli bibliotekarzy / 111 IWONA SAMBORSKA, ADAM SAMBORSKI Edukacja wobec wyzwań gospodarki opartej na wiedzy / 127 ALEKSANDRA MINCZANOWSKA Paradygmat edukacji podmiotowej w kontekście analiz modalnościowych / 141 Statyczne i dynamiczne aspekty treści kształcenia EUGENIUSZ PIOTROWSKI Rola treści kształcenia w procesie nauczania / 153 MARIA KOZIELSKA Style nauczania akademickiego w aspekcie treści kształcenia / 161 URSZULA MORSZCZYŃSKA Tekst w działaniu pedagogicznym / 173 MACIEJ BERNASIEWICZ Treści kształcące w popkulturze / 183 KATARZYNA HERDA Nieco inne spojrzenie na treści kształcenia / 195 Pytania i modyfikacje treści w komunikacji edukacyjnej EUGENIA ROSTAŃSKA Edukacyjne odniesienia modalnych aspektów porozumiewania się w rozmowie dziecka i dorosłego / 207 BEATA OELSZLAEGER Zmiana stopnia pewności podmiotu względem posiadanych i odbieranych informacji w toku kształcenia (wybrane aspekty analizy samorzutnych pytań i stwierdzeń uczniów klas młodszych) / 221 JOLANTA GABZDYL O modalności (nauczycielskich) pytań i poleceń / 239 EWA KOCHANOWSKA Modalny wymiar zadań typu „dlaczego” w edukacji wczesnoszkolnej / 259 AGNIESZKA HOLEWA Modalność wyjaśnień w kontekście procesu kształtowania postaw dzieci w wieku przedszkolnym / 277 Edukacyjne aspekty modalności znaku i znaczenia URSZULA SZUŚCIK Modalność językowa (werbalna) i modalność rysunkowa dziecka a kształtowanie się znaku plastycznego w jego twórczości / 285 ANNA ŁOBOS Słowo i muzyka w Śpiewniku dla dzieci – wpajanie postaw i przekazywanie dziedzictwa narodowego najmłodszym u schyłku XIX wieku / 297 RAFAŁ KOJS Konieczność, możliwości i powinności w grach dydaktycznych / 307 JOANNA SKIBSKA Modalność znaku / 321