• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • Zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

Koszyk

Dodano produkt do koszyka

Brak absolutu Pojęcia dobra i zła w japońskiej popkulturze

ebook

- 13%

Brak absolutu Pojęcia dobra i zła w japońskiej popkulturze

Dorota Barańska

Książka Doroty Barańskej pokazuje, że pojęcia zła i dobra są kluczowymi elementami obecnymi nie tylko w japońskim folklorze, ale w całej kulturze popularnej – od rozrywki ludowej poprzez animację do gier video. Stawia tezę, że kultura rozrywkowa jest niezwykle silnie związana z religiami Japonii, czerpie z buddyzmu, shinto, magii. I choć samo nawiązanie nie jest niczym niezwykłym, niezwykła jest drobiazgowość w przedstawianiu elementów tradycyjnych w nowej formie. Dzięki niej kultura popularna Japonii staje się źródłem do badań nie tylko nad samą kulturą, ale też nad religią, społeczeństwem, moralnością.
Opinie: Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Wydawnictwo: UNIVERSITAS

Cena: 15.00 zł 13.00  brutto

Dlaczego kupują u nas inni ? :
1.  Chroń drzewa! używane i elektroniczne książki są dobre
2.  Możliwość zamówienia emailem wieszcz.pl@wieszcz.pl
3.  Możliwość złożenia zamówienia SMSem 537-472-622
4.  Dobra opinia Google zobowiązuje 4.5/5 Sprawdź>>>
5.  Upominek gratis do każdego zamówienia fizycznego
6.  Możliwość zwrotu zamówienia fizycznego do 30 dni
7.  Ubezpieczenie każdego zakupu do 300zł
8.  Najtańsza wysyłka już od 1,99 zł !
9.  Dobrze zabezpieczona przesyłka
10.Masz zbędne książki? Sprawdź>>>
11. Kontakt 24h Sprawdź>>>

Sprawdź nasze opinie 4.5/5 Sprawdź>>>

Ilość:
Gwarantujemy szybkie i bezpieczne zakupy:

Formy

Koszty dostawy:
  • Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt

Wszystkie pola są wymagane

Opis produktu

Tytuł
Brak absolutu
Podtytuł
Pojęcia dobra i zła w japońskiej popkulturze
Autor
Dorota Barańska
Język
polski
Wydawnictwo
Universitas
ISBN
978-83-242-2462-3
Rok wydania
2014 Kraków
Wydanie
1
Liczba stron
232
Format
pdf
Spis treści
Spis treści



Wstęp

Rozdział 1. Japońska kultura popularna

1.1. Kultura popularna i społeczeństwo – problem definicyjny

1.2. Popkultura japońska. Rozumienie i przykłady

Rozdział 2. Religie japońskie – aspekt historyczny

2.1. Historia religii japońskich jako historia synkretyzmu

2.1.1. Rozwój i wpływ shintō na japońskie społeczeństwo

2.1.2. Buddyzm – zmiany w religijnym oglądzie świata

2.1.3. Trudna asymilacja chrześcijaństwa .

2.2. Znaczenie historii religii japońskich dla zrozumienia kultury popularnej

Rozdział 3. Dobro i zło w japońskiej religii i filozofii

3.1. Problem rozumienia pojęć dobra i zła w japońskiej kulturze

3.2. Dobro i zło w kontekście japońskich wierzeń

3.3. Dobro i zło w życiu codziennym

3.4. Etyczny wymiar zemsty – zemsta doczesna i z zaświatów

3.5. Kwestia lingwistyczna – japońskie terminy związane ze złem

Rozdział 4. Demonologia, przesądy, rytuały i legendy miejskie.

Bezpośrednie źródła zła i dobra w popkulturze

4.1. Duchy jak uniformy. Japońska demonologia, klasyfikacja

4.2. Festiwale religijne a kultura popularna

4.3. Pochodzenie przesądów i związanych z nimi rytuałów

oraz ich znaczenie w kulturze popularnej

4.4. Japońskie legendy miejskie – społeczne tło lęków

Rozdział 5. Japoński horror – filmografia pod znakiem dobra i zła

5.1. Tradycja filmowa i tradycja horroru w Japonii

5.1.1. Pojęcie J-horroru i japońska specyfika filmów grozy

lat dziewięćdziesiątych XX oraz XXI wieku

5.2. Czy dobro zawsze zwycięża? Duchy w kontekście dobra i zła

w japońskiej kinematografii

5.3. Walka dobra ze złem w kontekście różnych rodzajów

bakemono i yōkai. Legendy miejskie w filmie

Rozdział 6. W kręgu japońskiej animacji

6.1. Podbój kosmosu, wielkie roboty, świat duchów i sprawy

codzienne – krótka historia anime

6.1.1. „Manga w mundurku” – podział mangi i anime ze względu

na adresatów i na tematykę

6.2. Religia narysowana. Bogowie i bakemono w anime

6.3. Świat duchów w anime

Rozdział 7. Horror w grach. Zło, które jest dobrem, i dobro, które jest złem

7.1. Gry jako dzieła artystyczne. Krótka historia gier konsolowych

7.2. Bakemono, rytuały, kulty – postacie zła w grach

7.3. Rola duchów w grach. Duchy dobre i złe

Zakończenie. Dalsze losy bogów i demonów w japońskiej kulturze

popularnej

Bibliografia

Podziękowania

Posłowie

Indeks nazwisk