ebook
Behawioralne wartości stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw
Beata Majecka
Książka jest efektem teoretycznych badań wartości behawioralnych stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw, która jest obserwowana na rynku w postaci różnorodnych i zindywidualizowanych zachowań rynkowych poszczególnych podmiotów. Ze względu na swoją specyfikę, zjawisko stratyfikowania się przedsiębiorstw niewątpliwie wymaga interdyscyplinarnego podejścia. Takie swoiste uwarstwienie przestrzeni społeczno-gospodarczej przejawiające się grupowaniem podmiotów gospodarczych w wyodrębnionych warstwach wymusza wszechstronny ogląd – zarówno jego przyczyny, jak i skutki ujawniają się jednocześnie w wielu sferach. W ramach badań, podjęto wysiłek opracowania i przedstawienia uniwersalnej metodologii badania stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw, opartej na strukturalizmie antropologicznym i rozważaniach natury behawioralnej – zaproponowano metodologię strukturalizmu behawioralnego pozwalającą na odkrywanie elementów stanowiących strukturalne uwarunkowania procesów społeczno-gospodarczych wraz ze wzajemnymi powiązaniami pomiędzy nimi.
Opinie:
Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

Dostawa:
- Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt
Opis produktu
- Tytuł
- Behawioralne wartości stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw
- Autor
- Beata Majecka
- Język
- polski
- Wydawnictwo
- Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
- ISBN
- 978-83-7865-276-2
- Rok wydania
- 2015
- Liczba stron
- 212
- Format
- Spis treści
- Wprowadzenie 7 Rozdział 1. Stratyfikacja przedsiębiorstw jako przedmiot badań ekonomicznych 11 1.1. Ontologia stratyfikacji społeczno-gospodarczej 11 1.2. Stratyfikacja przedsiębiorstw jako zjawisko ekonomiczne 23 1.3. Podejścia poznawcze w badaniach stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw 37 Rozdział 2. Strukturalizm behawioralny jako metodologia poznawcza stratyfikacji przedsiębiorstw 46 2.1. Strukturalizm jako multimetodologia 46 2.2. Wartości poznawcze strukturalizmu behawioralnego 54 2.3. Strukturalizm behawioralny jako metodologia poznania zróżnicowania przedsiębiorstw 60 Rozdział 3. Behawioralne uwarunkowania stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw 72 3.1. Strukturalistyczne poznanie behawioralnych uwarunkowań stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw 72 3.2. Identyfikacja behawioralnych uwarunkowań stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw 87 3.3. Rola czynników behawioralnych w stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw 103 Rozdział 4. Rynek jako czasoprzestrzeń identyfikacji behawioralnych wartości stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw 107 4.1. Typologia rynku i jej ekonomiczne konsekwencje 107 4.2. Rynek jako obiektywna czasoprzestrzeń stratyfikowania się przedsiębiorstw 125 4.3. Stratyfikacja ekonomiczna przedsiębiorstw w strukturach czasoprzestrzennych rynku 134 Rozdział 5. Osobowość jako ontyczna cecha behawioralnych wartości stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw 139 5.1. Genetyczne cechy behawioralnych wartości stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw 139 5.2. Złożoność osobowościowa przedsiębiorstw 147 5.3. Osobowość przedsiębiorstw jako strukturalny czynnik ich ekonomicznej stratyfikacji 165 Rozdział 6. Osobliwe zachowania rynkowe jako emanacja behawioralnych wartości stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw 170 6.1. Zachowania rynkowe przedsiębiorstw jako identyfikatory wartości behawioralnych 170 6.2. Osobliwe zachowania przedsiębiorstw w czasoprzestrzennym zróżnicowaniu rynku 180 6.3. Wpływ behawioralnych wartości na generowanie osobliwych zachowań rynkowych przedsiębiorstw 190 Podsumowanie i wnioski 198 Bibliografia 201