• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • Zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

Koszyk

Dodano produkt do koszyka

Bawimy się, programując w Scratchu Nauka programowania przez tworzenie niezwykłych gier

ebook

Bawimy się, programując w Scratchu Nauka programowania przez tworzenie niezwykłych gier

Al Sweigart

Scratch, kolorowy język programowania, działający na zasadzie „przeciągania i upuszczania”, jest używany przez miliony zupełnych nowicjuszy, a dzięki książce „Bawimy się, programując w Scratchu”, możesz nauczyć się go poprzez tworzenie niezwykłych gier!
Przygotuj się do niszczenia asteroidów, rzucenia obręczami oraz krojenia i siekania owoców!
Każda gra zawiera przystępne instrukcje, pytania kontrolne oraz zadania związane z kreatywnym tworzeniem własnej wersji gry. Chcesz dodać więcej poziomów lub zmodyfikować zasady gry? Nie ma problemu, napisz tylko trochę kodu.
Nauczysz się tworzyć takie gry, jak:
·Maze Runner (Więzień labiryntu): uciekamy z labiryntu!
·Snaaaaaake (Wąąąąąż): pożera jabłka i ucieka przed własnym ogonem
·Asteroid Breaker (Łamacz asteroidów): rozbija skały z kosmosu
·Fruit Slicer (Krajacz owoców): klon gry Owocowy Ninja®
·Brick Breaker (Pogromca cegiełek): nowa wersja gry Breakout®, czyli klasycznej gra w rozbijanie cegiełek
·Platformer: gra inspirowana przez gry SuperMario Bros.®
Nauka programowania nie powinna być sucha i okropna. Z książką Bawimy się, programując w Scratchu będzie to świetna zabawa!
Opinie: Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.

Cena: 0  brutto

Dlaczego kupują u nas inni ? :
1.  Chroń drzewa! używane i elektroniczne książki są dobre
2.  Możliwość zamówienia emailem wieszcz.pl@wieszcz.pl
3.  Możliwość złożenia zamówienia SMSem 537-472-622
4.  Dobra opinia Google zobowiązuje 4.5/5 Sprawdź>>>
5.  Upominek gratis do każdego zamówienia fizycznego
6.  Możliwość zwrotu zamówienia fizycznego do 30 dni
7.  Ubezpieczenie każdego zakupu do 300zł
8.  Najtańsza wysyłka już od 2,99 zł !
9.  Dobrze zabezpieczona przesyłka
10.Masz zbędne książki? Sprawdź>>>
11. Kontakt 24h Sprawdź>>>

Sprawdź nasze opinie 4.5/5 Sprawdź>>>

Produkt aktualnie niedostępny

Formy płatności

Koszty dostawy:
  • Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt

Wszystkie pola są wymagane

Opis produktu

Tytuł
Bawimy się, programując w Scratchu
Podtytuł
Nauka programowania przez tworzenie niezwykłych gier
Autor
Al Sweigart
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN
978-83-01-19753-7
Rok wydania
2017 Warszawa
Wydanie
1
Liczba stron
300
Format
mobi, epub
Spis treści
Podziękowania xvii Wprowadzenie xix Dla kogo jest ta książka xx O książce xxi Jak korzystać z tej książki xxii Zasoby sieciowe xxiii Errata i aktualizacje xxiii 1. Rozpoczęcie pracy w języku Scratch 1 Uruchamianie Scratcha 3 Edytor w trybie offline 4 Edytor Scratcha i duszki 4 Edytor graficzny 6 Praca z blokami kodu 8 Dodawanie bloków 8 Usuwanie bloków 9 Uruchamianie programów 10 Pokazywanie swoich programów 11 Uzyskiwanie pomocy 11 Okno wskazówek 12 Przycisk Zajrzyj do środka 13 Podsumowanie 14 2. Tęczowe paski w przestrzeni! 15 Naszkicuj projekt 16 A. Utwórz tło z przestrzenią 18 1. Posprzątaj i przygotuj scenę 18 B. Utwórz trzy odbijające się kropki 20 2. Namaluj kropki 20 3. Dodaj kod dla duszka Dot 1 22 Dowiedz się więcej: kierunki i stopnie 23 4. Zduplikuj duszka Dot 1 25 C. Namaluj paski tęczy 25 5. Dodaj kod dla duszka malującej kropki Drawing Dot 25 Kompletny program 28 Tryb Turbo 28 Wersja 2.0: tęczowe trójkąty 29 Wersja 3.0: dwa latające paski 30 Wersja 4.0: to ty decydujesz! 31 Podsumowanie 32 Pytania powtórkowe 33 3. W labiryncie 35 Naszkicuj projekt 36 A. Niech kot chodzi 38 Dowiedz się więcej: współrzędne x i y 38 1. Dodaj kod ruchu do duszka gracza 40 2. Zduplikuj kod ruchu dla duszka kota 41 B. Utwórz poziomy labiryntu 43 3. Pobierz obrazki z labiryntem 43 4. Zmień tło 43 5. Zacznij od pierwszego labiryntu 43 C. Nie pozwól kotu przechodzić przez ściany 44 6. Sprawdzaj, czy kot dotyka ścian 44 D. Utwórz cel na końcu labiryntu 46 7. Utwórz duszka Apple 47 8. Wykrywaj, gdy gracz dotrze do jabłka 47 9. Dodaj do duszka labiryntu kod obsługi nadawania komunikatów 49 Kompletny program 49 Wersja 2.0: tryb dla dwojga graczy 51 Zduplikuj duszka Apple 51 Zmodyfikuj kod duszka Apple2 52 Zduplikuj duszka Orange Cat 52 Zmodyfikuj kod dla duszka Blue Cat 53 Powrót do początkowego położenia 55 Wersja 3.0: pułapki 56 Namaluj nowego duszka dla pułapek 56 Utwórz drugi kostium dla pułapek 57 Dodaj kod do klonowania pułapek 58 Zmodyfikuj kod duszka Orange Cat 59 Skopiuj kod z duszka Orange Cat do duszka Blue Cat 61 Tryb oszukiwania: przechodzenie przez ściany 62 Dodaj do duszka Orange Cat kod przechodzenia przez ściany 63 Dodaj do duszka Blue Cat kod przechodzenia przez ściany 63 Podsumowanie 64 Pytania powtórkowe 65 4. Rzucanie piłką do kosza i grawitacja 67 Naszkicuj projekt 68 A. Niech kot skacze i spada 69 1. Dodaj kod grawitacji do duszka Cat 69 Dowiedz się więcej: dla wszystkich duszków oraz tylko dla tego duszka 71 2. Dodaj kod na poziomie ziemi 73 3. Dodaj kod skakania do duszka Cat 74 B. Niech kot porusza się w lewo i w prawo 75 4. Dodaj kod chodzenia do duszka Cat 76 C. Utwórz ruchomą obręcz kosza 77 5. Utwórz duszka Hoop 77 6. Utwórz duszka Hitbox 79 D. Niech kot rzuca do kosza 81 7. Utwórz duszka Basketball 81 8. Dodaj kod dla duszka Basketball 82 9. Wykrywaj, czy gracz zdobył kosza 83 10. Napraw błąd z przyznawaniem punktów 85 Kompletny program 87 Wersja 2.0: tryb dla dwóch graczy 88 Zduplikuj duszki Cat i Basketball 89 Zmodyfikuj kod dla duszka Cat2 89 Zmodyfikuj kod dla duszka Basketball2 90 Tryb oszukiwania: unieruchomienie obręczy 91 Podsumowanie 92 Pytania powtórkowe 92 5. Ulepszona gra w zbijanie klocków 93 Naszkicuj projekt 94 A. Utwórz rakietkę, która porusza się w lewo i w prawo 95 1. Utwórz duszka Paddle 95 Dowiedz się więcej: style obrotu 97 B. Utwórz piłkę, która odbija się od ścian 98 2. Utwórz duszka Tennis Ball 98 C. Niech piłka odbija się od rakietki 99 3. Dodaj kod odbijania się do duszka Tennis Ball 99 Dowiedz się więcej: klonowanie 101 D. Twórz klony klocków 102 4. Dodaj duszka Brick 102 5. Sklonuj duszka Brick 102 Szczegółowy XII spis treści E. Niech piłka odbija się od klocków 104 6. Dodaj kod odbijania się do duszka Brick 104 F. Utwórz komunikaty „You win” i „Game over” 105 7. Zmodyfikuj kod duszka Tennis Ball 105 8. Utwórz duszka Game Over 106 9. Utwórz duszka You Win 107 Kompletny program 108 Wersja 2.0: dopracowywanie gry 109 Namaluj fajne tło 110 Dodaj muzykę 111 Niech rakietka uderzająca piłkę rozbłyskuje kolorami 112 Dodaj animowanie wejście i wyjście dla klocków 112 Dodaj efekt dźwiękowy do znikającego klocka 115 Dodaj efekt dźwiękowy do duszka Tennis Ball 117 Dodaj ślad pozostawiany przez duszka Tennis Ball 117 Dodaj animowane wejście dla duszka Game Over 119 Dodaj animowane wejście dla duszka You Win 120 Podsumowanie 122 Pytania powtórkowe 123 6. Wąąąąąż! 125 Naszkicuj projekt 127 A. Utwórz głowę węża poruszającą się po scenie 127 1. Utwórz duszka Head 128 Dowiedz się więcej: „kiedy klawisz naciśnięty” czy „jeżeli klawisz naciśnięty? to” 130 B. Niech na scenie pojawiają się jabłka . . 131 2. Dodaj duszka Apple 131 C. Utwórz ciało głową węża 132 3. Utwórz duszka Body 132 4. Utwórz drugi kostium duszka Body 133 5. Dodaj kod dla duszka Body 133 6. Wykrywaj, czy wąż zderza się sam ze sobą albo ze ścianą 135 Kompletny program 137 Wersja 2.0: dodaj bonusowe owoce 138 Tryb oszukiwania: niezwyciężoność 140 Zmodyfikuj głowę 140 Zmodyfikuj kod duszka Body 141 Tryb oszukiwania: odetnij ogon! 142 Podsumowanie 142 Pytania powtórkowe 143 7. Krajacz owoców 145 Naszkicuj projekt 147 A. Utwórz tło dla ekranu startowego 148 1. Narysuj tło 148 2. Dodaj kod dla sceny 150 B. Utwórz ślad po cięciu 151 3. Namaluj duszka Slice 151 Dowiedz się więcej: tworzenie list 152 4. Utwórz listy i zmienne dla duszka Slice 155 5. Rejestruj ruchy myszą 156 6. Utwórz niestandardowy blok do rysowania cięcia 157 C. Utwórz przycisk rozpoczynania 160 7. Utwórz duszka Begin Button 160 D. Niech owoce i bomby same wylatują w powietrze 162 8. Utwórz duszka Fruit 163 9. Utwórz kostiumy dla rozciętych owoców 164 10. Dodaj kod do duszka Fruit 167 11. Dodaj kod dla klonów duszka Fruit 170 E. Utwórz duszki zdrowia 173 12. Utwórz duszka Health 173 F. Utwórz zakończenie gry 176 13. Tworzenie duszka White Fade Out 176 Wersja 2.0: najlepszy wynik 179 Tryb oszukiwania: odzyskiwanie zdrowia 180 Podsumowanie 181 Pytania powtórkowe 182 8. Pogromca asteroid... w kosmosie! 183 Naszkicuj projekt 184 A. Utwórz statek kosmiczny, który porusza się przez pchnięcia 186 1. Utwórz duszka Spaceship 186 B. Niech statek kosmiczny przewija się przez brzegi sceny 188 2. Dodaj kod przewijania się do duszka Spaceship 188 3. Dodaj kod losowych pchnięć do duszka Spaceship 190 C. Celuj za pomocą myszy i strzelaj za pomocą spacji 190 4. Utwórz duszka Energy Blast 191 D. Utwórz asteroidy szybujące w przestrzeni 194 5. Utwórz duszka Asteroid 194 E. Utwórz asteroidy, które trafione rozpadają się na dwie połowy 196 6. Dodaj kod rozpoławiania duszka Asteroid 196 7. Dodaj kod komunikatu asteroid blasted do duszka Energy Blast 198 F. Śledz wynik i utwórz czasomierz 199 8. Utwórz duszka Out of Time 199 G. Niech trafiony statek kosmiczny eksploduje 200 9. Wczytaj duszka Explosion 201 10. Dodaj kod dla duszka Explosion 201 11. Dodaj kod eksplozji do duszka Spaceship 202 Wersja 2.0: ograniczona ammunicja 204 Tryb oszukiwania: gwieździsta bomba 206 Podsumowanie 207 Pytania powtórkowe 208 9. Tworzenie Zaawansowanej gry platformowej 209 Naszkicujmy projekt 210 A. Utwórz grawitację, spadanie i lądowanie 212 1. Utwórz duszka Ground 212 2. Dodaj kod grawitacji i lądowania 213 3. Spraw, Niech kot chodzi i przewija się przez scenę 215 4. Usuń opóźnione podnoszenie się na ziemi 216 B. Zajmij się stromymi zboczami i ścianami 218 5. Dodaj kod stromego zbocza 218 C. Niech kot skacze wysoko i nisko 222 6. Dodaj kod skakania 222 D. Dodaj wykrywanie sufitu 224 7. Dodaj niską platformę do duszka Ground 224 8. Dodaj kod wykrywania sufitu 225 E. Użyj ramki trafień dla duszka cat . 228 9. Dodaj kostium hitbox do duszka Cat 229 10. Dodaj kod ramki trafień 230 F. Dodaj lepszą animację chodzenia 231 11. Dodaj nowe kostiumy do duszka Cat 232 12. Utwórz blok set correct costume 233 G. Utwórz poziom 239 13. Pobierz i dodaj tło sceny 239 14. Utwórz kostium ramki trafień dla duszka Ground 240 15. Dodaj kod duszka Ground 241 16. Dodaj do duszka Cat kolejny kod przewijania się 242 H. Dodaj wrogie kraby oraz jabłka 243 17. Dodaj duszka Apple i kod 244 18. Utwórz duszka Crab 245 19. Utwórz sztuczną inteligencję wroga 246 20. Dodaj duszka Time’s Up 250 Podsumowanie 252 Pytania powtórkowe 253 CO DALEJ 255 SKOROWIDZ 257
Prezentacja wideo produktu: Bawimy się, programując w Scratchu Nauka programowania przez tworzenie niezwykłych gier

Pobierz fragment