• Język: Polski Polski
  • Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • Zmień

Język:

Waluta:

Kraj dostawy:

Koszyk

Dodano produkt do koszyka

Badania fokusowe

ebook

Badania fokusowe

Rosaline Barbour

Badania fokusowe, inaczej zogniskowane wywiady grupowe, to jedna z najbardziej popularnych metod badawczych, stosowanych szeroko w badaniach socjologicznych, psychologicznych i marketingowych. Autorka w książce pokazuje, jak zaplanować i efektywnie przeprowadzić takie badania. Daje wskazówki, jak zapanować nad dyskusją w grupie, a także przedstawia możliwości i ograniczenia tej konkretnej metody badawczej.
Opinie: Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

aby wystawić opinię.


Cena: 51.00  brutto

Dlaczego kupują u nas inni ? :
1.  Chroń drzewa! używane i elektroniczne książki są dobre
2.  Możliwość zamówienia emailem wieszcz.pl@wieszcz.pl
3.  Możliwość złożenia zamówienia SMSem 537-472-622
4.  Dobra opinia Google zobowiązuje 4.5/5 Sprawdź>>>
5.  Upominek gratis do każdego zamówienia fizycznego
6.  Możliwość zwrotu zamówienia fizycznego do 30 dni
7.  Ubezpieczenie każdego zakupu do 300zł
8.  Najtańsza wysyłka już od 1,99 zł !
9.  Dobrze zabezpieczona przesyłka
10.Masz zbędne książki? Sprawdź>>>
11. Kontakt 24h Sprawdź>>>

Sprawdź nasze opinie 4.5/5 Sprawdź>>>

Ilość:
Gwarantujemy szybkie i bezpieczne zakupy:

Formy

Koszty dostawy:
  • Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt

Wszystkie pola są wymagane

Opis produktu

Tytuł
Badania fokusowe
Autor
Rosaline Barbour
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN
978-83-01-17690-7
Seria
NIEZBĘDNIK BADACZA
Rok wydania
2011 Warszawa
Wydanie
1
Liczba stron
272
Format
epub, mobi
Spis treści
O serii Niezbędnik badacza (Uwe Flick) 9 Wprowadzenie do serii Niezbędnik badacza 9 Czym są badania jakościowe? 10 W jaki sposób prowadzi się badania jakościowe? 11 Przegląd Niezbędnika badacza 13 O tej książce (Uwe Flick) 17 Podziękowania 19 Rozdział 1. Wprowadzenie do badań fokusowych 21 Definicja grupy fokusowej 23 Struktura książki 24 Historyczni poprzednicy 27 Media radiowo-telewizyjne, marketing i public relations 28 Działalność badawczo-rozwojowa organizacji 29 Podejścia uczestniczące i nastawione na rozwój społeczności lokalnych 30 Badania w dziedzinie służby zdrowia i nauk społecznych 31 Zaangażowanie i debata w ramach dyscyplin 34 Stosowanie się do wskazówek 35 Główne stanowiska wobec badań fokusowych 37 Rozdział 2. Prawidłowe i niewłaściwe zastosowanie badań fokusowych 43 Stosowanie grup fokusowych w fazie wstępnej badań opartych na metodach mieszanych 44 Tematy „delikatne” 47 Kiedy nie stosować grup fokusowych 48 Docieranie do narracji 48 Docieranie do „nastawień” 49 Docieranie do „niechętnych” 49 Docieranie do osób „trudnych do uchwycenia” lub zmarginalizowanych oraz zgłębianie doświadczeń 51 Ocena korzyści i kosztów 53 Aktualność i istotność 54 Pytania „Dlaczego nie?” 55 Rozdział 3. Podstawy badań fokusowych 63 Grupy fokusowe jako metoda badań jakościowych: możliwości i wyzwania 64 Tradycje badań jakościowych – którą wybrać? 72 Dodatkowe korzyści wynikające ze stosowania grup fokusowych 74 Rozdział 4. Projekt badawczy 81 Wywiady indywidualne czy grupy fokusowe 82 Podejścia oparte na metodach mieszanych 85 Triangulacja 88 Miejsce badań 90 Dopasowanie moderatora do grupy 92 Rekrutacja 96 Rekrutacja a kwestie etyczne 96 Rozdział 5. Dobór próby 103 Zasady doboru próby w badaniach jakościowych 104 Skład grupy 106 Liczba i rozmiar grup 107 Operat losowania i możliwości porównawcze 108 Rola przypadku 112 Powrót w teren i losowanie drugiego stopnia 114 Grupy istniejące wcześniej 116 Odróżnianie wypowiedzi „publicznych” od wypowiedzi „prywatnych” 118 Dobór próby a kwestie etyczne 119 Rozdział 6. Praktyczne aspekty planowania i prowadzenia badań fokusowych 127 Przygotowanie miejsca badań 128 Nagrywanie i transkrybowanie 129 Robienie notatek 131 Decyzje dotyczące transkrypcji 133 Rozpoczęcie badań 135 Umiejętności moderatorów 136 Jak poradzić sobie z trudnymi sytuacjami 137 Opracowywanie i wykorzystywanie scenariuszy dyskusji 139 Ustalanie kolejności pytań i ćwiczeń 140 Rodzaje materiałów stymulujących 142 Opracowywanie materiałów stymulujących w celu ułatwienia zadań analitycznych 143 Robienie bilansu i sprawdzanie materiałów stymulujących podczas badań pilotażowych 146 Wykorzystywanie grup fokusowych w tworzeniu materiałów stymulujących 148 Rozdział 7. Etyka i zaangażowanie 153 Wpływ uczestnictwa w badaniach fokusowych 154 Debriefing 158 Szczególne okoliczności i wyzwania 159 Wrażliwe grupy 159 Badania międzykulturowe 162 Rozdział 8. Generowanie danych 169 Badanie sposobów formułowania poglądów 170 Stymulowanie debaty 172 Docieranie do ram kulturowych 173 Poszukiwanie wyjaśnień 178 Kierowanie dyskusją 180 Wychwytywanie wskazówek 181 Myślenie porównawcze i przewidywanie analizy 183 Rozdział 9. Wstępna analiza danych 187 Generowanie danych 188 Generowanie tymczasowej ramy kodowania 190 Teoria ugruntowana 193 Korygowanie ramy kodowania 195 Modelowanie ram kodowania 198 Rozdział 10. Analityczne wyzwania w badaniach fokusowych 207 Wykorzystywanie interakcji i dynamiki grupy do celów analizy 208 Ciągłe porównywanie: różnice między- i wewnątrzgrupowe 209 Identyfikacja schematów 210 Skład grupy jako źródło danych pomocne w wyjaśnianiu różnic 213 Wykorzystywanie dynamiki grupy jako źródła danych w analizie 216 Uczestnicy badań fokusowych jako „współbadacze” 217 Badanie złożonych kwestii 219 Podobieństwa między grupami: zgłębianie zaskakujących kwestii 221 Milczenie 223 Pochodzenie i wykształcenie jako źródło danych 224 Rozdział 11. Pełne wykorzystanie potencjału badań fokusowych 229 Ograniczenia i możliwości 230 Prezentowanie wyników badań fokusowych 232 Możliwość przenoszenia wyników badań fokusowych 234 Możliwości dalszego rozwoju 235 „Wirtualne” badania fokusowe – przyszłość? 236 Podsumowanie 239 Słowniczek 243 Bibliografia 249 Indeks nazwisk 267
Prezentacja wideo produktu: Badania fokusowe

Pobierz fragment