ebook
Akceptacja i adaptacja społeczna dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi
Izabela Plieth-Kalinowska, Adam Musielewicz
W książce zwrócono uwagę na ukazanie specyfiki i sposobów organizowania warunków rozwojowych dziecka niepełnosprawnego funkcjonującego w różnych środowiskach społecznych. Publikacja zawiera teoretyczne uwarunkowania niepełnosprawności, jak również praktyczne sposoby jej diagnozy i przykłady działań wspomagających. Przedstawione przykłady możliwych działań rehabilitacyjnych, w których uczestniczą dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi, są ukierunkowane przede wszystkim na zredukowanie zdiagnozowanych już problemów oraz wsparcie całych rodzin w podejmowaniu aktywności społecznej w ich naturalnym środowisku. Szansą na powodzenie tych zabiegów jest równe zaangażowanie w proces rehabilitacyjny wszystkich jego podmiotów.
Opinie:
Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.
Koszty dostawy:
- Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt
Opis produktu
- Tytuł
- Akceptacja i adaptacja społeczna dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi
- Autorzy
- Izabela Plieth-Kalinowska, Adam Musielewicz
- Język
- polski
- Wydawnictwo
- Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
- ISBN
- 978-83-8018-239-4
- Rok wydania
- 2019 Bydgoszcz
- Wydanie
- 1
- Liczba stron
- 136
- Format
- Spis treści
- WPROWADZENIE 7 KWESTIA SPOŁECZNA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH W ŚRODOWISKACH LOKALNYCH (I. Plieth-Kalinowska) 9 Postawa 9 Postawy wobec niepełnosprawnych 11 Relacje rówieśnicze 15 UWARUNKOWANIA RODZINNE ROZWOJU I USPRAWNIANIA DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ (I. Plieth-Kalinowska) 21 DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE W POLSKIM SYSTEMIE EDUKACYJNYM (I. Plieth-Kalinowska) 39 WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ (I. Plieth-Kalinowska) 59 DZIECKO Z DYSFUNKCJAMI ROZWOJOWYMI W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ (A. Musielewicz, I. Plieth-Kalinowska) 78 Rodzina 79 Przedszkole – szkoła 82 WYBRANE SPOSOBY PRACY Z DZIEĆMI Z DYSFUNKCJAMI ROZWOJOWYMI (A. Musielewicz) 86 Nadpobudliwość psychoruchowa 86 Analiza funkcjonowania dziecka z ADHD w środowisku rodzinnym (studium przypadku) 87 Metody pomocy dzieciom z ADHD w domu 89 Dzieci z zaburzeniami psychoruchowymi 95 Zastosowanie metody ruchu rozwijającego w przedszkolu specjalnym 97 Ćwiczenia stosowane w metodzie Weroniki Sherborne 98 Ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała 98 Ćwiczenia pozwalające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu 99 Psychospołeczny rozwój dziecka z afazją ruchową 101 Studium przypadku 102 Rehabilitacja w wodzie 109 Muzyka a dziecko nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym 111 Zajęcia terapeutyczne – dziecka z zespołem Downa 114 Analiza przypadku 115 ŚRODOWISKO RÓWIEŚNICZE A DZIECI Z DYSFUNKCJAMI ROZWOJOWYMI (A. Musielewicz) 130 Studium indywidualnego przypadku nr 1 131 Studium indywidualnego przypadku nr 2 133