ebook
Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży
Jacek Pyżalski
Książka stanowi pogłębioną naukową monografię problemu agresji realizowanej przez młodzież za pomocą nowych mediów
Opinie:
Wystaw opinię
Opinie, recenzje, testy:
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
aby wystawić opinię.
Wydawnictwo: IMPULS
Koszty dostawy:
- Przesyłka email dla e-book 0.00 zł brutto
Zapytaj o produkt
Opis produktu
Książka stanowi pogłębioną naukową monografię problemu agresji realizowanej przez młodzież za pomocą nowych mediów (internetu i telefonów komórkowych).
Zawiera wprowadzenie teoretyczne dotyczące nowych mediów, funkcjonowania młodych ludzi w ich świecie oraz aspektów związanych z tzw. komunikacją zapośredniczoną i wpływu nowych mediów na dzieci i młodzież. Czytelnik dowie się z książki nie tylko o rozpowszechnieniu zjawiska, ale także o jego uwarunkowaniach i konsekwencjach.
Autor monografii przedstawił szerokie omówienie problematyki bullyingu, cyberbullyingu wraz z charakterystyką roli sprawcy i ofiary, typologii zjawisk i ich współwystępowania.
Część badawcza opiera się o trzy duże projekty badawcze – reprezentatywne badania polskich gimnazjalistów, badania nauczycieli oraz studentów, w których zostały wykorzystane metody badawcze zarówno o charakterze jakościowym (wywiady, wywiady online, grupy fokusowe), jak i ilościowym (badania kwestionariuszowe).
Książkę kończą wnioski dotyczące wychowania młodych ludzi w świecie nowych mediów, w szczególności w obszarze profilaktyki i interwencji związanej z agresją elektroniczną.
- Tytuł
- Agresja elektroniczna i cyberbullying
- Podtytuł
- jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży
- Autor
- Jacek Pyżalski
- Język
- polski
- Wydawnictwo
- Impuls
- ISBN
- 978-83-7587-949-0
- Rok wydania
- 2012 Kraków
- Wydanie
- 1
- Liczba stron
- 318
- Format
- Spis treści
- Wstęp? 9
1. Charakterystyka świata nowych mediów? 13
1.1. Czym są nowe media?? 14
1.2. Cechy nowych mediów? 19
2. Komunikacja zapośredniczona przez komputer? 25
2.1. Komunikacja tekstowa? 27
2.2. Komunikacja wizualna i dźwiękowa? 29
2.3. Generalne charakterystyki komunikacji zapośredniczonej przez komputer? 30
3. Nowe media jako środowisko socjalizacyjne, czyli człowiek w komunikacji
zapośredniczonej? 39
3.1. Mechanizmy funkcjonowania człowieka w kontekście komunikacji
zapośredniczonej? 40
3.2. Instrumenty mediów społecznych? 49
4. Młodzi ludzie jako pokolenie cyfrowych tubylców? 65
4.1. Wykorzystanie nowych mediów? 70
4.2. Nierówności społeczne w korzystaniu z nowych technologii komunikacyjnych? 73
5. Wpływ nowych mediów na dzieci i młodzież? ??79
5.1. Korzyści związane ze stosowaniem nowych mediów przez dzieci i młodzież? 83
5.2. Zagrożenia dla dzieci i młodzieży związane z korzystaniem z nowych mediów? 87
5.3. Uzależnienie od internetu i telefonów komórkowych? 93